Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterzonnetje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Winterzonnetje.

    Ik vind dit,amateur als ik ben,een prachtige foto die emotie oproept.
    Ik ben fan
    Groeten
    Riene

    Comment


    • #32
      Re: Winterzonnetje.

      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Vinnydizzy,

      Net zoals ik de uitspraak in het door jou vermelde citaat betreur, heb ik een beetje de indruk dat je er veel meer achter zoekt dan er is.
      Ik heb al hele mooie werkjes van jou gezien en al verdomd interessante commentaren van je gelezen.
      Mijn werkjes moeten in mijn ogen nog een stuk groeien alvorens ik wil overstappen naar "beoordeling" laat staan showcase. Voor de rest kom ik hier om me te amuseren en vooral om iets bij te leren. Wordt daar eens bij gerollebold vind ik dat echt tof meegenomen. Net zoals het feit dat er "senioren" zijn die tijd en moeite willen vrij maken om een paar krabbekokers, waaronder mezelf, iets bij te brengen. Ik ben het ook niet steeds eens met wat deze senioren posten. Noch qua commentaar noch qua eigen werk.
      Ik zou je echt heel graag tot het vermeende "kliekske" zien toetreden want ben er zeker van dat er van jou nog wat te leren valt. Zoals van vele anderen op dit forum.
      Volgens ik de regels goed begrepen heb worden er in de beginnershoek milde commentaren gegeven. Mocht jij hier posten zou je zeker overstelpt worden met Oooh's en Aaaah's. Ik begrijp best dat jij zelf meer baat hebt bij het posten in de hoek van de gevorderden. Daar ga je inderdaad meer op ervaring gestoelde replieken krijgen dan in deze beginnershoek.
      En, ik wil absoluut niet ontkennen dat ik bewondering heb voor de mensen die op een "milde" maar gefundeerde manier je op je fouten wijzen. Neem van mij aan dat dit niet alleen om G.R. gaat. Kunt u zich wel voorstellen hoe het "hartje" van een beginner opspringt bij een schouderklopje van een "Senior". Deze senior hoeft dit schouderklopje niet te brengen als het onverdiend is...
      Maar...hoe jammer ik dat ook vind, op de tijd dat ik hier post...u heb ik hier nog geen schouderklopje zien uitdelen
      Dit is mijn gedacht...er zullen mensen zijn die het anders zien...maar ieder heeft recht op zijn mening...Hier ga ik het bij laten want vind het een beetje jammer om iemand anders zijn post zo naar beneden te halen.

      Groetjes
      Marc
      Ik zal jou eens een geheimpje verklappen...

      Ik probeer steeds in m'n replieken in twee op te splitsen: 1) aankaarten van wat ik persoonlijk niet zo goed vind, of liever anders zou zien (daarmee altijd rekening houdende dat ik benadruk dat ik m'n eigen mening verkondig) en 2) zeker iets goeds naar bovenhalen van wat ik zie.
      Dus, doe gerust de moeite om eens al m'n replieken erop na te lezen: http://forum.belgiumdigital.com/sear...archid=6883956 en misschien zal je gedacht veranderen omtrent nooit eens een schouderklopje uitdelen?

      Ten andere: op m'n laatst geposte foto (http://forum.belgiumdigital.com/f41/...kt-350747.html) kreeg ik ook een (op het eerste zicht) moeilijk te verteren repliek van ene Henk47... Dat was voor mij ook effe doorslikken, maar vooral de bedoeling van Henk eens op de korrel nemen. En Henk had ook gelijk en dat heb ik ook in mijn repliek op zijn post aangehaald. Eind goed al goed.

      Ja, ik geef toe: ik geraak soms eens geïrriteerd als ik zie welke trein van positieve reakties komen op een zeer gemiddelde foto. Ik zeg m'n mening, eerlijk en rechtuit, probeer steeds indachtig te zijn dat ik niet zal kwetsen. Maar probeer ook vooral mezelf te toetsen op waarachtigheid vooralleer ik ga posten.
      Als ik dan bijvoorbeeld iets zeg over het contrast, belichting, enz. enz. mag je er gerust je hoofdje op verwedden dat ik de bewuste foto binnenhaal en eerst mijn beweringen ga nagaan in photoshop, vooralleer ik een boude uitspraak ga doen.

      Allez, ik neem dus ook een wijze les van u over, en ga eens wat meer in de beginnerhoek opbouwend proberen te zijn. Niet kwaad worden als ik m'n mening zeg, he? Eerlijk en niet-kwestsend wel te verstaan!
      Last edited by Vinnydizzy; 8 februari 2011, 19:54.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #33
        Re: Winterzonnetje.

        Niet dat ik diene wijze ben hoor...
        Maar euuuh....Welkom in het kliekje

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #34
          Re: Winterzonnetje.

          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          Niet dat ik diene wijze ben hoor...
          Maar euuuh....Welkom in het kliekje

          Groetjes
          Marc
          Allez vooruit... hou je ogen maar goed open... Here we go!
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #35
            Re: Winterzonnetje.

            @Vinny

            Cool, alweer een brandje geblust dan!
            Mijn reactie was er allicht ook wat over en daar excuseer ik me nu ook openlijk voor.

            Zelf heb ik het ook moeilijk met overdreven lofbetuigingen op ronduit slecht foto's en daar zal ik ook op reageren. Misschien iets gematigder als jij, maar soit, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. Geen probleem.

            Hopelijk tot binnenkort,

            Mysti
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

            Comment


            • #36
              Re: Winterzonnetje.

              Vinnydizzy
              Als ik dan bijvoorbeeld iets zeg over het contrast, belichting, enz. enz. mag je er gerust je hoofdje op verwedden dat ik de bewuste foto binnenhaal en eerst mijn beweringen ga nagaan in photoshop, vooralleer ik een boude uitspraak ga doen.
              Ik wou dat ik dit ook allemaal al onder de knie had. Zou ik ruim gebruik van maken voor het posten. Nu is het natte vingerwerk en er vaak naast.
              Alle hulp is welkom om iets op te steken vind ik. Ik ben er ook van overtuigd dat je dit niet op enkele maanden kan leren. Leergierig ben ik wel maar vat al dat technische nog niet zo goed. Ik hoop dan ook dat dit niet als onwil maar als goed bedoelde onkunde aanzien wordt.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #37
                Re: Winterzonnetje.

                Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                GR, het is.....speciaal... Niet echt men ding (maar dat kan nog komen). Fototechnisch wel sterk. Ik hoop dat je het geheim wil ronddelen.
                Speciaal en toch niet je ding, dat kan en mag hoor. En als het nog kan komen betekent dit dat je uw interesse wil verruimen want er zijn zoveel disciplines in de fotografie en dat zal een positief effect hebben voor jou in de toekomst !
                Thanks Pixxel

                Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                laat me eens raden hoe je dit bekomen hebt
                eerst zorgen dat je zon het middenpunt van je foto is
                dan radiale zoom via photoshop maar niet te veel
                en dan bijsnijden zodat de zon niet te centraal staat
                maar je hebt wel een knap beels bekomen
                Wel wel, kijk eens wie ik hier aantref. Lilybie dit doet me plezier. Je hebt je best gedaan maar helaas onjuist : geen middelpunt, geen radial zoom en geen uitsnit.
                Nogmaals dank voor het passeren

                Oorspronkelijk geplaatst door Riene Bekijk bericht
                Ik vind dit,amateur als ik ben,een prachtige foto die emotie oproept.
                Ik ben fan
                Groeten
                Riene
                Een amateur die de emotie in een beeld ontdekt is een intelligente amateur !
                Dank je wel Riene

                Ik zou ook alle anderen willen bedanken voor de reacties
                Alsook mijn speciale waardering willen uitdrukken voor die personen die "de verdediging" op zich hebben genomen:G
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #38
                  Re: Winterzonnetje.

                  ik ga niet beginnen gissen hoe deze foto tot stand is gekomen...ik ga geduldig wachten..., want hoe meer ik er naar kijk, hoe leuker ik de foto vind...geslaagd hoor!
                  groetjes
                  hilde

                  Comment


                  • #39
                    Re: Winterzonnetje.

                    Een hele mooie hoor, dacht ook dat je gezoomd had en ben heel benieuwd hoe je het gedaan hebt.Je kunt zoiets in PS ook wel bekomen maar misschien is dit nog iets anders,ben reuzebenieuwd! Grtjes Francine
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

                    Comment


                    • #40
                      Re: Winterzonnetje.

                      Hilde en Francine, bedankt voor de fijne reactie en appreciatie
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment

                      Working...
                      X