Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
De vignettering vind ik niet mooi.
Je zou eens kunnen uitsnijden tot (bij dezelfde formaatverhoudingen) het groepje mensen
staat op het sterke 1/3 punt rechtsboven. Probeer maar.
Gelijk dan ook de zee nog iets rechter zetten en de update dan gecentreerd op het scherm
plaatsen. Dat kijkt zoveel prettiger.
De vignettering vind ik niet mooi.
Je zou eens kunnen uitsnijden tot (bij dezelfde formaatverhoudingen) het groepje mensen
staat op het sterke 1/3 punt rechtsboven. Probeer maar.
Gelijk dan ook de zee nog iets rechter zetten en de update dan gecentreerd op het scherm
plaatsen. Dat kijkt zoveel prettiger.
Bedankt voor de reactie en de tips. Echter enkele opmerkingen.
De vignettering valt idd erg op maar dit komt denk ik omdat dit samenvalt links onder met de hoge contrasten in het zand. Zal de foto eens bekijken zonder vignet.
Als ik de foto uitsnij zoals je zegt, gaan die paaltjes dan ook niet verdwijnen? Dat vind ik namelijk wel leuk in de foto.
De zee staat volgens mij wel recht, zopas nog een keer uitgemeten. Is het geen gezichtsbedrog dat hij iets scheef staat?
Foto centreren zal ik eens proberen.
De vignettering valt idd erg op maar dit komt denk ik omdat dit samenvalt links onder met de hoge contrasten in het zand. Zal de foto eens bekijken zonder vignet.
Ik baseerde mijn opmerking voornamelijk op de bovenhoeken.
Als ik de foto uitsnij zoals je zegt, gaan die paaltjes dan ook niet verdwijnen? Dat vind ik namelijk wel leuk in de foto.
Tsja, die fotogenieke paaltjes die iedereen een keer fotografeert (ik ook, maar dan bij
Domburg). Maar je houdt er genoeg van over en je gaat ze beter zien.
De zee staat volgens mij wel recht, zopas nog een keer uitgemeten. Is het geen gezichtsbedrog dat hij iets scheef staat?
Ik geef toe dat bij nadere bestudering ik mijn opmerking moet terugnemen. Maar het lijkt
wel scheef. Misschien is het beter om van de horizon te spreken.
Comment