Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winderig Knokke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Winderig Knokke

Hier eens iets nieuws geprobeerd met een foto van op het winderig strand nabij Knokke. Ik vind het resultaat wel iets hebben.

Last edited by FOTOFEVER; 6 februari 2011, 22:23.
    FotoFever

Re: Winderig Knokke

Ik vind hem ook wel iets hebben. Passende nabewerking ook!
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Interessante opname.

De vignettering vind ik niet mooi.
      Je zou eens kunnen uitsnijden tot (bij dezelfde formaatverhoudingen) het groepje mensen
      staat op het sterke 1/3 punt rechtsboven. Probeer maar.

Gelijk dan ook de zee nog iets rechter zetten en de update dan gecentreerd op het scherm
      plaatsen. Dat kijkt zoveel prettiger.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Interessante opname.

De vignettering vind ik niet mooi.
        Je zou eens kunnen uitsnijden tot (bij dezelfde formaatverhoudingen) het groepje mensen
        staat op het sterke 1/3 punt rechtsboven. Probeer maar.

Gelijk dan ook de zee nog iets rechter zetten en de update dan gecentreerd op het scherm
        plaatsen. Dat kijkt zoveel prettiger.
        Bedankt voor de reactie en de tips. Echter enkele opmerkingen.

De vignettering valt idd erg op maar dit komt denk ik omdat dit samenvalt links onder met de hoge contrasten in het zand. Zal de foto eens bekijken zonder vignet.
        Als ik de foto uitsnij zoals je zegt, gaan die paaltjes dan ook niet verdwijnen? Dat vind ik namelijk wel leuk in de foto.
        De zee staat volgens mij wel recht, zopas nog een keer uitgemeten. Is het geen gezichtsbedrog dat hij iets scheef staat?
        Foto centreren zal ik eens proberen.
        FotoFever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FOTOFEVER Bekijk bericht
          De vignettering valt idd erg op maar dit komt denk ik omdat dit samenvalt links onder met de hoge contrasten in het zand. Zal de foto eens bekijken zonder vignet.
          Ik baseerde mijn opmerking voornamelijk op de bovenhoeken.
          Als ik de foto uitsnij zoals je zegt, gaan die paaltjes dan ook niet verdwijnen? Dat vind ik namelijk wel leuk in de foto.
          Tsja, die fotogenieke paaltjes die iedereen een keer fotografeert (ik ook, maar dan bij
          Domburg). Maar je houdt er genoeg van over en je gaat ze beter zien.
          De zee staat volgens mij wel recht, zopas nog een keer uitgemeten. Is het geen gezichtsbedrog dat hij iets scheef staat?
          Ik geef toe dat bij nadere bestudering ik mijn opmerking moet terugnemen. Maar het lijkt
          wel scheef. Misschien is het beter om van de horizon te spreken.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
          X