Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste stapjes...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn eerste stapjes...

Hallo iedereen,

Mijn naam is Yannick. Ik ben 21 jaar oud en woon in Beerse.
    Ik werk als Sales Adviser bij Apple Reseller Easy-M en in mijn vrije tijd werk ik aan mijn wagens of trek ik foto's

Ik trek al jaren foto's maar wil het nu echt gaan leren om proffesioneel ogende foto's te maken en te bewerken!
    Ik speel al jaren met Photoshop maar ben het nu pas beginnen te gebruiken om zelfgemaakte foto's te bewerken.

Momenteel heb ik een gewone digitale camera van Canon, maar ik overweeg om een prof. camera te kopen wanneer ik het fotograferen ECHT onder de knie heb. Tips over een goede beginner camera mag je me altijd geven

-----------

Vandaag, met het mooie weer,foto's gaan trekken (met mijn vast fotomodel )
    Toch zo'n 50 tal foto's genomen. Ter plaatseheb ik de foto's op m'n iPad gezet om al een groot deel te wissen.
    Eens thuis gekomen heb ik de foto's op m'n mac gezet en weer een selectie gemaakt.
    Uit al deze foto's zijn deze 3 overgebleven:

Tips mag/moet je zeker geven!

grtz

Re: Mijn eerste stapjes...

Ik vind ze alle drie mooi, maar ben ook nog maar een beginneling, maar als ik moet kiezen, nr 1, nr3, en dan pas de tweede. De symmetrie in de eerste vind ik mooi , en voor deze foto springt het rode kevertje er dan ook uit, symmetrie en contrast tegelijk dat is er mooi aan.De laatste vind ik mooi gekadreerd Bovendien heb je een mooi fotomodel
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

Nummer 1 is heel mooi en kan een bewerking als deze best verdragen. Wel opletten dat je hooglichten ((de witte vlakken van je wagen) niet te fel zijn. Dit kan je ook softwarematig nog wegwerken.
      Vervolgens vind ik qua compo de derde foto heel goed, maar is het jammer dat je de kever hier niet in kleur hebt gezet. Ook zou ik bij deze iets van de onderkant wegknippen.
      Nummer twee is mooi van scherpte en kleur maar spreekt mij qua compo minder aan.

Ben wel heel benieuwd naar meer van je werk (en wagens)

Groetjes,

Bart
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
        Ik vind ze alle drie mooi, maar ben ook nog maar een beginneling, maar als ik moet kiezen, nr 1, nr3, en dan pas de tweede. De symmetrie in de eerste vind ik mooi , en voor deze foto springt het rode kevertje er dan ook uit, symmetrie en contrast tegelijk dat is er mooi aan.De laatste vind ik mooi gekadreerd Bovendien heb je een mooi fotomodel
        Wauw thanks

en als ik een domme vraag mag stellen
        Wat bedoel je met gekadreerd?

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
          Nummer 1 is heel mooi en kan een bewerking als deze best verdragen. Wel opletten dat je hooglichten ((de witte vlakken van je wagen) niet te fel zijn. Dit kan je ook softwarematig nog wegwerken.
          Vervolgens vind ik qua compo de derde foto heel goed, maar is het jammer dat je de kever hier niet in kleur hebt gezet. Ook zou ik bij deze iets van de onderkant wegknippen.
          Nummer twee is mooi van scherpte en kleur maar spreekt mij qua compo minder aan.

Ben wel heel benieuwd naar meer van je werk (en wagens)

Groetjes,

Bart
          Thanks!
          Ik ga deze tip zeker onthouden!

Ik heb op foto 3 de kever niet in kleur gezet omdat het dan iets te zou zijn (dacht ik). Daarom had ik gekozen om de grafitti wel in kleur te laten

grtz

Comment

Die graffiti stoort nu eigenlijk eerder dan dat het een meerwaarde biedt. Ik zou de hele foto wel eens kleur willen zien, kan dat?
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Die graffiti stoort nu eigenlijk eerder dan dat het een meerwaarde biedt. Ik zou de hele foto wel eens kleur willen zien, kan dat?

Bij deze:

Comment

Heel mooie set, alleen had ik die derde toch helemaal zwart/wit gelaten.
                Die graffiti in kleur neemt alle aandacht.

Groeten David
                Photography is a way to see the world in detail.
                Fotograaf op rust

Comment

Ik heb eens even met je laatste foto gespeeld. Als je wil, haal ik hem er weer af hoor...

Ik heb hem gecropt, wat contrast toegevoegd, wat minder algemeen belicht en vervolgens de saturatie wat naar beneden gehaald en de rode tinten wat warmer gezet.
                  Daarna heb ik wat gespeeld met doordrukken en tegenhouden.
                  Hopelijk vind je het leuk.

Groetjes.

Comment

Ik heb eens even met je laatste foto gespeeld. Als je wil, haal ik hem er weer af hoor...

Ik heb hem gecropt, wat contrast toegevoegd, wat minder algemeen belicht en vervolgens de saturatie wat naar beneden gehaald en de rode tinten wat warmer gezet.
                    Daarna heb ik wat gespeeld met doordrukken en tegenhouden.
                    Hopelijk vind je het leuk.

Groetjes.
                    Ziet er goed uit!

Ik ga het straks eens proberen te evenaren. Kan ik terwijl weer wat oefenen

Bedankt!

Comment

als ik al tips mag geven ,
                      ofwel uwe poema-as wat naar boven vooraan
                      ofwel achteraan een tandje verhogen

knap!

Comment

de eerste vind ik de beste, wel wat opletten dat het wit van de wagen niet uitbrand is.

bij de derde stoord de graffiti (waarom laat je die in kleur? zo wordt dit je onderwerp) en doordat ik de voorwielen niet zie lijkt het wat vreemd.

ps tracht in de toekomst ook te kijken naar de schaduw die op de wagen valt kan soms storen.

maar je bent zeker niet slecht bezig.

groetjes
                        renske

Comment

Mooie foto's alleen vond ik in de eerste foto de auto er, op het eerste zicht, uitzien alsof hij erop geplakt was...Zal wel aan de fel witte (beetje overbelichte?) kleur liggen denk ik...

Tom
                          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                          Mijn Website

Comment

De eerste kan mij het meeste bekoren. Door dat kleurrijke voertuig geparkeerd voor een statisch historisch gebouw heeft de foto een andere demensie Opgepast, er zit nog wat kleur in de lucht ! De tweede is een geslaagde opname als souvenir te gebruiken voor je zelf De derde heeft meer diepte en insinueert hierdoor beweging. Zou bij deze er niets afcroppen en in zwart/wit behouden (mijn visie) Je maakt er werk van lees ik
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevedw Bekijk bericht
                              als ik al tips mag geven ,
                              ofwel uwe poema-as wat naar boven vooraan
                              ofwel achteraan een tandje verhogen

knap!
                              Haha geweldig!
                              Zit geen puma-as onder hoor. is 13cm versmalde vooras zonder schokdempers. Hij moet juist nog lager komen!!!

grtz

Comment

Working...
                              X