Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Voor mij de derde foto. De andere twee zullen vast en zeker wel gewaardeerd worden door de mama en de papa ... De derde vind ik persoonlijk de beste omwille van de kadrage.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
1 en 3 want 2 mist wat scherpte.
1 is inderdaad een spannende foto en 3 is een goeie close up, al zou ik er met de glamour-filter overheen gaan om het babyvelletje wat zachter weer te geven...
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
#1 mooie pose, maar wat krap in het kader
#2 mist scherpte, maar was anders wel een leuke
#3 mooie close-up, hoewel de scherpte daar ook niet top is en de beperkte DOF helpt ook al niet.
Maar emo-waarde is duidelijk top, en dat is toch wat de ouder willen.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
1 en drie vind ik het mooist, maar het zijn alle drie schattige opnames waar de ouders heel fier zullen op zijn denk ik, de tweede mist een beetje scherpte op de ogen jammer hoor want hij is ook mooi
Voor mij de derde foto. De andere twee zullen vast en zeker wel gewaardeerd worden door de mama en de papa ... De derde vind ik persoonlijk de beste omwille van de kadrage.
groeten,
deka
heb dezelfde mening,
3 heeft mijn voorkeur, maar die niets af van de andere hoor zij ook mooi
Groeten
Renée
1. Beetje krap in het kader. Mist scherpte en er hangt een roodzweem over de foto. Het voorste handje komt vreemd over.
2 Meest geslaagde compo voor mij. Maar ook hier mis je scherpte.
3. Vind ik te close up.
Bedankt voor de commentaren, maar zou hier graag eens de originele plaatsen zonder dat ze door BD-sizer verkleind zijn, want die zien er heel anders uit zowel qua scherpte als kleur. Kan ik dat doen zo rechtstreeks, al is het maar om ze jullie te laten zien en dan direct terug verwijderen
Bij het verkleinen met BDsizer of ander programma ga je best nog wat aanscherpen want scherpte gaat wat verloren bij verkleinen. Er zijn op dit forum wel topics van hoe je BDsizer best insteld.
De grotere fotos hier posten zal tegen de regels zijn als de de 900pixel limiet overschrijden. Wat wel mag en wat ik in dit geval kan aanraden is post ze hier onder een linkje.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Hier plaats ik de originele foto's omdat ik vind dat de kwaliteit met BD-sizer enorm vermindert, misschien is BD-sizer niet goed ingesteld ik weet het niet
Raad en tips zijn meer dan welkom
Comment