Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triestig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Triestig

Hallo,

Twee weken geleden naar Planckendael geweest en nog eens wat foto's gemaakt. Ik ben zelf erg tevreden van onderstaande foto. Wat is jullie mening?

Groeten,
    Stijn
    Canon EOS 450D, Canon 18-55mm, Canon 55-250mm en Canon 50mm 1.8

Re: Triestig

Ik ben er niet zo tevreden over Warme Bakker. Somber en compo kan beter. Ook de lichte vlek beïnvloed te veel het beeld !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

snap de bedoeling, maar kun je hem wat oplichten? de foto bedoel ik.

Comment

Ik vind hem wel goed. En de belichting is in mijn ogen precies goed. Je licht de papegaai er uit, maar ook niet te veel. De kleuren van zijn pluimage zijn eerder grauw dan te fel en dat moet bij de sfeer van tristesse die je wil oproepen. De rest van je kader, lees de kooi, is donker, behalve de lucht waartegen de donkere tralies dan afsteken... Voor mij dus wel een hele goeie hoor.
        Oh ja, de scherpte zit ook goed!
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ik volg Mysti zo'n beetje. Onder de titel triestig komt deze foto tot z'n recht. (Niet dat de foto triestig is, maar de uitstraling die ervan uitgaat).
          Zonder deze titel hebben Raymond en Fena weer wat gelijk. de kleuren zijn wat dof, heel wat schaduwpartijen onderbroken door een miezerige maar opvallende streep licht.
          Een foto is technische gezien maar iets vastleggen op een drager, maar het wordt pas kunst of het heeft pas een emo meerwaarde als het een emotie kan uitdrukken of uitlokken van de kijkers en dit is hier gewild of toevallig imo wel gelukt. Vandaar
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fena
            snap de bedoeling, maar kun je hem wat oplichten? de foto bedoel ik.
            Jep, enkel de foto oplichten. De papegaai werd al opgelicht toen 'm een paradijselijk leven werd beloofd
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

sommige dieren in een dierentuin zitten inderdaad heel triestig klein opgesloten en dat geeft deze foto helemaal mee. Dus als het de bedoeling was om deze kant van de dierentuin te laten zien, dan ben je voor mij zeker geslaagd.
              Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Jep, enkel de foto oplichten. De papegaai werd al opgelicht toen 'm een paradijselijk leven werd beloofd
                Chapeau Bart, tekst met diepgang en ook triestig
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Mijns inziens mooi en ik stoor mij ook niet zozeer aan lichte vlekken. Die horen bij zo'n situatie.

Wel mijn advies om - ter verbetering van de compositie - de uitsnede te wijzigen zodat het
                  oog van de papegaai op het sterke 1/3 punt linksboven komt te liggen. Met scherpe
                  aandacht komen dan ook sterke lijnen terecht in verschillende hoeken.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                  X