Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
[Mod]
In de beginnershoek mag je maximaal 3 verschillende foto's tonen in 1 foto topic. Kies er eentje uit dat je wil verwijderen. Voorlopig heb ik de laatste even onzichtbaar gemaakt.
Rosie de eerste is de beste, scherp en actie in een natuurlijk omgeving De overige twee zijn onscherp en onduidelijk, zou deze in de toekomst niet meer plaatsen als je begrijpt wat ik bedoel
De replieken omtrent de bewegingsonscherpte is juist.
Ik weet niet of je op "A" fotografeert of op "M"...
Maar wat er nog niemand bij verteld heeft is dat naarmate de lichtomstandigheden het toelaten en je hoger kunt gaan met je sluitersnelheid je deze bewegingsonscherpte kunt vermijden.
Maar...misschien is dit nog een beetje te vroeg...
Blijven oefenen.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
De replieken omtrent de bewegingsonscherpte is juist.
Maar wat er nog niemand bij verteld heeft is dat naarmate de lichtomstandigheden het toelaten en je hoger kunt gaan met je sluitersnelheid je deze bewegingsonscherpte kunt vermijden.
eenmaal een 500ste en tweemaal een 125ste, moet toch voldoende zijn.
grt,bouk.
Waterpret lijkt me meer een aanranding
Vind de eerste de beste, het nieuwsgierige kijken van de eend op de kant
De andere zijn inderdaad onscherp, en aangezien ze op 1/125ste zijn genomen (de foto's) kan ik me nog wel voorstellen dat deze nog wat onscherp zijn bij 200mm.
Er is zo'n vuistregeltje 200mm = minimaal 1/200ste om scherp te zijn. Dus 1/125ste zou gemmiddeld genomen net even te weinig zijn zoals hier ook blijkt.
Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM| EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |
Comment