Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeepbellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zeepbellen

Canon EOS 500D
    ISO: 100
    Belichting: 1/125 sec.
    Diafragma: 8.0
    Brandpuntsafstand: 55mm

en

Canon EOS 500D
    ISO: 100
    Belichting: 1/125 sec.
    Diafragma: 8.0
    Brandpuntsafstand: 55mm

Genomen in Berlijn
    Wat vinden jullie ervan? Er is niets aan bijgewerkt, alleen de tweede is een beetje gecropt

Edit: Exif staat erbij
    Last edited by MaxV; 27 januari 2011, 19:59.

Re: Zeepbellen

Het idee op zich om de zeepbellen te fotograferen lijkt me wel goed. Maar ik mis een beetje een compo of een aandachtstrekker. Nu is alles zo wat een beetje gefotografeerd.
    Maar 't kan natuurlijk liggen aan het feit dat je zeker de zeepbellen wilde fotograferen en weinig tijd had om de compo te bekijken. Misschien was het toch leuker geweest om de zeepbellen meer in detail te nemen met nog wat kinderhanden of kindergezichten alleen erbij ?

groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Kun je uw exif gegevens een svermelden aub
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Kun je uw exif gegevens een svermelden aub
        Robby BB
        Staat erop!

Comment

Misschien mag ik het niet zeggen (schrijven) maar de foto's lijken me veel leuker zonder de zeepbel.
          Als ik die wegdenk zie ik best leuke foto's.
          Maar zonder zeepbel zou die situatie niet zijn ontstaan, dus jammer.

Comment

Als je op ongeveer 5 m afstand stond van de zeepbel, wat ongeveer mijn schatting is heb je 2,65 m DOF ( scherptediepte), 1m voor de zeepbel en 1 m achter de zeepbel. De overige 0,65 m neem ik voor de grote van de zeepbel. Als je scherpstelt op de zeepbel moet deze scherp zijn. Maar dat is niet het geval.
            Dit kan mischien te wijten zijn aan bewegingsonscherpte.
            Waarom je iso niet wat verhogen zodat je uw sluiterstijd kunt verkorten om zo het risiko op bewegingsonscherpte te beperken.

Ik deel de mening van heaucheneaudt. Voor mijn is het nog vis nog vlees.
            Ik denk dat het beter was dat je wat meer afstand had genomen om meer de stemming vast te leggen of juist wat dichter om u meer te concentreren op de zeepbel.

Dan had je bv in foto 1 meer de aandacht kunnen leggen op de uitbundige kinderen en dan de man die , ongeintresseerd,met de rug naar het gebeuren staat. Dat zijn de details die een ervaren fotograaf sneller ziet . daarom moet je van in het begin leren van eerst te observeren en dan af te drukken. Observeren doe je niet vanuit de zoeker van je toestel omdat dan een groot deel van de omgeving wegvalt.

Als je bij foto twee wat dichter bij de zeepbel had gestaan had je mooi kunnen zien hoe de zeepbel onderaan rechts uiteenspat maar op het zelfde momentnt links nog intakt is.
            Op dat moment kun je dat natuurlijk niet weten dat die zeepbel gaat klappen, daar gaat het te snel voor en is onvoorspelbaar, maar als de scherpte juist had gezeten had je wel kunnen croppen .

Probeer ook eens de veschillende standen van de witbalans. Vind de kleuren nu een beetje flets

Belichting vind ik goed rekening houdend met het sombere weer

Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
            X