Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van mij ...... NEE van mij !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van mij ...... NEE van mij !!!!!

Helaas door mij eigen schuld(Reglement niet goed gelezen) kan ik niet mee doen aan de challenge,
    maar wil ze graag delen met jullie.
    Alle commentaar is welkom, kan er alleen van leren.

De tweede foto was de challenge

Last edited by Pancho; 30 januari 2011, 12:44.

Re: Van mij ...... NEE van mij !!!!!

Jammer dat ik voor deze nieuwkomer zijn foto moest weigeren omwille van niet meer anoniem.

Om te beginnen beantwoorde de foto mooi het thema. De foto vertoont een zekere beeldend verhaal.

Het is duidelijk dat deze beginnende fotograaf nagedacht heeft over zijn belichting. Hij weet de slagschaduw te beperken.

De lichtinval welke voor de kijker van rechts komt had beter (voor de eerste foto) wat afgezwakt geweest om de overbelichting welke we nu hebben op de benen en de armen te vermijden. Foto 2 en 3 lijkt wat de overbelichting betreft beter geslaagd.

Deze foto zou perfect geweest zijn met een naadloze witte achtergrond. Hier vraagt zowel de plint als de witte tegelvoeg onnodig de aandacht.

Maar al bij al, een foto die zeker Challenge waardig had kunnen zijn, had de deelnemer niet een te gelijkaardige foto reeds op het forum geplaatst.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
      Jammer dat ik voor deze nieuwkomer zijn foto moest weigeren omwille van niet meer anoniem.

Om te beginnen beantwoorde de foto mooi het thema. De foto vertoont een zekere beeldend verhaal.

Het is duidelijk dat deze beginnende fotograaf nagedacht heeft over zijn belichting. Hij weet de slagschaduw te beperken.

De lichtinval welke voor de kijker van rechts komt had beter (voor de eerste foto) wat afgezwakt geweest om de overbelichting welke we nu hebben op de benen en de armen te vermijden. Foto 2 en 3 lijkt wat de overbelichting betreft beter geslaagd.

Deze foto zou perfect geweest zijn met een naadloze witte achtergrond. Hier vraagt zowel de plint als de witte tegelvoeg onnodig de aandacht.

Maar al bij al, een foto die zeker Challenge waardig had kunnen zijn, had de deelnemer niet een te gelijkaardige foto reeds op het forum geplaatst.
      Hallo Spooky,bedankt voor uw eerlijke reactie.

Comment

Voor mij de tweede. Had volgens mij hoog kunnen eindigen in de challenge. Volg Spooky wel in zijn commentaren. Volgende maand meer geluk.(om het zo uit te drukken)
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
          Voor mij de tweede. Had volgens mij hoog kunnen eindigen in de challenge. Volg Spooky wel in zijn commentaren. Volgende maand meer geluk.(om het zo uit te drukken)
          Bedankt voor de reactie, de tweede was de foto voor de challenge.

Comment

Vind ook #2 de betere. 't was idd een waardige challenge kandidaat geweest.
            Maar je hebt bewezen dat je het technisch kan,....er is iedere maand een challenge, dus gewoon opletten wat je vooraf post
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Nummer twee voor mij. Heel leuk idee, technisch goed in orde en de kleuren ook heel mooii!
              Hier had je inderdaad kunnen mee scoren, man!
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

het voor ons linkse stel handen, lijken mij mannenhanden. Voor mij had het plaatje beter geweest met enkel vrouwenhanden.
                Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
                  het voor ons linkse stel handen, lijken mij mannenhanden. Voor mij had het plaatje beter geweest met enkel vrouwenhanden.
                  Misschien heb je daar wel gelijk in,bedankt voor de reactie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
                    Ik volg hierin, laarzen zijn niet echt voor mannen weggelegd vind ik (en zeker niet dit soort laars met hak ).. Tenzij er hier mannan zijn met een wilde fantasie Jammer dat hij niet in de Challenge zit.. Tzou een kans hebben volgens mij

Groetjes, Kenneth.
                    The camera has the ability to capture a moment in time
                    and then preserve it frozen for ever
                    .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Espiration Bekijk bericht
                      Ik volg hierin, laarzen zijn niet echt voor mannen weggelegd vind ik (en zeker niet dit soort laars met hak ).. Tenzij er hier mannan zijn met een wilde fantasie Jammer dat hij niet in de Challenge zit.. Tzou een kans hebben volgens mij

Groetjes, Kenneth.
                      Mercikes voor de reactie.

Comment

Tof gedaan, je moet er maar opkomen

grt. Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Espiration Bekijk bericht

Groetjes, Kenneth.
                          Wie zegt dat die mannen die laarzen willen? Voor mij heeft het iets van een vrouw die langs alle kanten aangeklampt wordt en hiervoor terugdeinst.

Ik vind het in ieder geval een goed uitgewerkte foto. De 'technische' mankementjes zijn al aangehaald. Jammer dat hij niet in de challenge kon (nr 2 dan vooral).

Comment

Vanwege de actie, foto 2
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Vind het idee op zich origineel maar ik vind het allemaal nogal braafjes en clean. Voor mij mocht het er iets harder en ruwer aan toegaan zodat het echter overkwam.
                              https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Working...
                              X