Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op kantoor (9)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Op kantoor (9)

Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
    Top, weer een hele mooie: knappe omzetting BW met grijze accenten op werkblad en werk = hier cheques en duidelijk een persoon die ermee bezig is.
    Door het standpunt over de schouder kijk ik mee.

zou zo graag... deze serie bij elkaar zien, in een album bv., nu moet ik zo zoeken, heb dat er wel voor over, hoor.
    zoals ik al eerder zei: voor mij vormen deze foto's samen een geheel niet alleen door het onderwerp, vooral ook door de bijzondere standpunten en grijswaarden/BW.
    Zelfs de enige kleurenfoto past met al dat zwart er prima bij.
    En in iedere foto zien we de mensen bezig met hun dagelijkse werk in hun werkomgeving.
    Heel knap en persoonlijk werk deze foto's
    Fena, Het moet toch mogelijk zijn deze foto's zelf te downloaden en in een map of zo te stockeren ? De tentoonstelling bestond uit een 60 tal foto's. 40 Daarvan betroffen de mens in z'n werkomgeving zoals jullie hier een selectie hebben gezien, in die 40 zaten er 10 in kleur bij daarom dat eentje in de laad- en losruimte. De overigen bestonden uit de buitenbouw en persoonlijk werk. De helft zonder flits genomen en de formaten waren allemaal 30/40 op één uitzondering na, de eerste die ik hier toonde. Deze dame heeft huidproblemen, de reden waarom ik ze achter glas plaatste en een vierkante uitsnit maakte. De persoon in kwestie was me daarvoor bijzonder dankbaar en vond de foto schitterend alsook haar collega's. Het was ook één van de 4 foto's waarin echt geposeerd werd. Alle overigen bestonden uit het personeel in actie, dus geen voorgekauwde oefeningen of gedragspatronen.

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
    Raymond,

ben wel benieuwd naar je verdere toelichtingen. Vraag me nog altijd een beetje af waar je met je eerste naar toe wilde. (anonimiteit ???)

Hier volg ik Bouk tot op de letter maar aangezien jij de scenarist bent bepaal je ook zelf hoe je serie eindigt.
    Ze was echt leuk om ze dag op dag te volgen en ik zou zeggen nog van datte...

Groetjes
    Marc
    Begin of einde, begrijp de bedoeling doch dit gebruik ik enkel in a/v-montages, dit was een korte samenvatting uit een uitdagende opdracht. Wie ook belangstelling zou hebben om dergelijke projecten eens uit te proberen, zou ik dit ten zeerste aanraden. Het is een leerrijke en fascinerende manier om eens echt kennis te maken met fotografie in de realiteit. Compositie, lichtomstandigheden, scenario's, sociale contacten en weergaven zonder knip of plakwerk of PS. En je kan er een tentoonstelling aan koppelen i.s.m. de zaak, bedrijf of wat dan ook. Wie interesse zou hebben kan me steeds bereiken in PM voor informatie inzake voorbereiding, werkwijze, vormgeving en andere praktische zaken. Je moet wel de nodige technische bagage hebben over je toestel en fotografische resultaten.
    Graag wil ik jullie nog eens oprecht en van harte bedanken voor het kijken, jullie eerlijke meningen, de fijne interessante woorden en de waardering die ik mocht oogsten. Nu wordt het terug normaal. Thank you all !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Proficiat G.R. met je fantastische reeks HET LEVEN OP KANTOOR ZOALS HET IS

grt. Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
        Proficiat G.R. met je fantastische reeks HET LEVEN OP KANTOOR ZOALS HET IS

grt. Ria
        Graag gedaan en van harte bedankt Ria. Seffens ga ik nog blozen

Comment

quote:Fena, Het moet toch mogelijk zijn deze foto's zelf te downloaden en in een map of zo te stockeren ?
          Haha, tuurlijk kan ik dat, maar dit is zo'n unieke serie, dacht (ook) voor iedereen nog lang toegankelijk hier op BD

Comment

Een technisch zeer goed uitgevoerde foto, Raymond, die zijn waarde in je reeks zeer zeker bewijst.
            Je alternatieve aanpak van portretfotografie binnen dit bedrijf is mooi om te zien. Al zijn er enkele die ik persoonlijk minder vind. (oa de kleurenfoto en de foto van de meneer met zijn favo foto aan de muur)
            Je eerste en de poetsvrouw vind ik dan weer absolute toppers!!!
            De komende dagen zal ik weer meer op het appel zijn, heb een ontzettend drukke week gehad.

Groetjes uit la douce France,

Bart
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

De laatste is echt weer een "knapperd" ... SLuit me aan bij voorgangers wat betreft originele standpunten en weergaves. Ik ben me er ten volle van bewust dat dit zeker en vast geen makkelijke klus was, maar dat je er wellicht toch ook heel wat plezier aan beleeft hebt ? De firma zal je wellicht van harte danken ...
              groeten,
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Een sterke reeks jammer dat dit de laatste is.

Comment

een leuke reeks heb je hier laten zien
                  groetjes
                  hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                    Een sterke reeks jammer dat dit de laatste is.
                    Aan alles komt (ooit) een einde Sanne. Kon nog wel wat doorgaan, doch zal er af en toe nog wel eentje tussengooien. Bedankt moderator voor je waardering

Ook ons Deka, Tullep, Fena en Mysti zijn van harte bedankt

Comment

wel ik vind het ook spijtig dat de reeks gedaan is.
                      ik heb de afgelopen 2 weken wel niet veel tijd gehad om reacties te geven maar ik heb ze wel allemaal gezien.
                      misschien een ideetje voor een volgende reeks:
                      Het leven zoals het is ten huize Martijn
                      (geloof me het is hier soms zeer hectisch)

groetjes
                      een pessimist is een optimist met ervaring.
                      Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                      Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

OOOO wat spijtig dat het gedaan is
                        Zo veel mensen, zoveel meningen
                        Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                          wel ik vind het ook spijtig dat de reeks gedaan is.
                          ik heb de afgelopen 2 weken wel niet veel tijd gehad om reacties te geven maar ik heb ze wel allemaal gezien.
                          misschien een ideetje voor een volgende reeks:
                          Het leven zoals het is ten huize Martijn
                          (geloof me het is hier soms zeer hectisch)

groetjes
                          We kunnen altijd eens proberen hé Martijn "ten huize van..."
                          Dank je wel voor je opmerkingen

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                          OOOO wat spijtig dat het gedaan is
                          Fin, finito, the end, afgelopen ! Je zal er nog wel eens eentje zien passeren hoor. Ik stuur je een valies met papierzakdoekjes als bijstand in je triestige periode nu. Francine hou je sterk, en bedankt voor je reactie

Comment

Working...
                          X