Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
vind de donkere achtergrond niet mooi.
ook het blad tegen het kader vraagt net te veel aandacht.
kwartslag naar links een betere compo, maar geen betere opname.
grt,bouk.
Twijfel eraan of de felle belichting links tegen het kader met wat te drukken de foto beter zal worden. In ieder geval hoe meer ik kijk (al een paar keer gepasseerd) hoe mooier ik hem vind door het standpunt en de agressief contrastrijke opname
Mooie oefening. Ik begrijp de compo uit het standpunt van de slangentong, maar verder kan die me niet echt bekoren.
Belichting is ook wel wat te fel (zeker van onder). De zwarte achtergrond, die nu fel contrasteert met de kleur van de bloem, stoort me niet echt, maar een zachtere BG had waarachijnlijk wel beter geweest.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Allen bedankt voor het kijken en het commentaar.
Kan me vinden in het feit dat niet iedereen houdt van de kleurencombinatie ... Idem voor de compo.
Voor mij was het weer wat oefenwerk met de macrolens en ik wou de orchidee eens op een iewat andere compo fotograferen. En gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening ... dat maakt het hier weer leerrijk.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment