Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kat op 50mm geflitst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De kat op 50mm geflitst

Onlangs een 50mm lensje aangeschaft en bij deze een testje met beperkte scherptediepte en poging om de ogen mooi scherp te krijgen.

Exif: F3.2 - 1/6 sec - ISO 400 - Flits gebruikt
    Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Re: De kat op 50mm geflitst

De test is goed gelukt; mooi scherp op de ogen.

Maar frontaal flitsen geeft bij portretfoto's meestal niet zulke mooie resultaten; de schaduwen in de ogen zijn een beetje jammer. Je had het diafragma nog wat kunnen vergroten, maar dat hangt dan af van de lens natuurlijk. Ook de achtergrond is niet optimaal. Die blauwe lijn vlak boven het kopje leidt enorm af.

Maar doe zo voort; je hebt hier een mooi model met speciale ogen.

Comment

Je test, beperkte DOF en scherpte op de ogen is gelukt.
      Toch vind ik de foto niet geslaagd juist omdat er te weinig schepte is en de DOF te beperkt, nu komt die zeer onnatuurlijk over.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

De ogen krijg je scherp in elk geval.
        Ik kreeg onlangs ook een 50mm. Ben nog steeds zoekende om tot een bevredigend resultaat te komen. Het "nadeel" voor mij bij deze lens is dat ik niet kan zoemen. Wil je het onderwerp beeldvullend krijgen moet je er dicht bij komen en met een huisdier is dat niet altijd even gemakkelijk om het scherp te houden naar wens. Zo ervaar ik het nu
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Ik vind de beperkte dof hier wel mooi. Normaliter ben ik geen fan van flitsen, maar hier vind ik het niet storend.

Ik sluit me wel aan bij mich wbt de blauwe lijn.

Comment

Working...
          X