Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eens een zonsondergangetje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog eens een zonsondergangetje

Is ie of ?
    Hoe zou ik hem kunnen verbeteren?

Exif
    ISO: 280
    Belichting: 1/4000 sec.
    Diafragma: 8.0
    Brandpuntsafstand: 48mm

Alvast bedankt voor de reacties!

Update: heb het vliegtuig weggetoverd en een beetje bijgesneden. Heb geprobeerd de kwaliteit zo goed mogelijk te behouden, maar die artefacten zijn toch niet volledig weg (ik blijf er aan werken) :-)

Last edited by turnpikestef; 24 januari 2011, 20:19. Reden: update

Re: Nog eens een zonsondergangetje

In deze situatie zou ik voor minder gras gaan en meer voor een pluim van dichterbij als die mogelijkheid er zou zijn. Of je dan de mooie kleuren in de hemel zou behouden? Alles is afhankelijk van wat je nu net wil laten zien in je foto
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Dag Turnpikestef,

De foto op zich vind ik niet zo slecht hoor.
      Maar op mijn scherm(en) zie ik wat men noemt een digitaal artefact...het lijkt er op dat je bij het verkleinen een beetje teveel kb'tjes weggenomen hebt. Dit valt heel erg op in de hemel.
      Maar til er niet te zwaar aan, dit lijkt tegenwoordig steeds meer regel dan uitzondering te worden met de fantastische beeldkwaliteit van de hedendaagse tv-uitzendingen op een flatscreen tv. (spreek natuurlijk niet over blu-ray toestanden)

Artefact
      Zichtbare beeldfouten, bijvoorbeeld aliasing of moiré.

Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Mooie foto. (buiten die artefacten dan)

Maar zoals gezegd; je had er NOG meer kunnen uithalen door wat dichter bij een grashalm te gaan staan. Je kan dit al zien in je foto, hoe de grashalmen dicht bij de zon mooi het licht vangen.

In deze (natuur)foto zou ik ook wel de condensatiestreep van het vliegtuig snel wegwerken.

Comment

Iedereen bedankt om te kijken, Mich, Mark en Anaisje heel erg bedankt voor de commentaar
          Wat die artefacten betreft, zou dit kunnen komen doordat de foto in laagste kwaliteit jpg is gemaakt? Moest ik de (bewerkte) raw-versie posten, zou dit dan opgelost zijn, omdat dit dan wel een betere beeldkwaliteit geeft, of krijg je die artefacten sowieso als je verkleint?
          Dichter naar de grashalm kon ik niet gaan zonder er een nat pak aan over te houden en ik was mijn zoomlens vergeten. Nu, ik kan die foto altijd nog eens opnieuw gaan maken met de tele -als het zonneke schijnt natuurlijk.
          De condensatiestrepen van het vliegtuig zal ik eens wegwerken. Ik had geen tijd om te wachten tot het vliegtuig voorbij was (tegen dan was het al pikkedonker).

Gr.
          Stefaan

Comment

Stefaan,
            je hebt PM met technisch gezwam over het verkleinen van foto's .

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ik vind de compo meer dan geslaagd hoor! Hij is net goed zoals hij is
              Ik zou wel de vliegtuigstreep wegwerken en rechts ook een stukje af zodat die halve strohalm ook weg is
              Probeer idd je foto's in RAW te nemen, het gaat je kwaliteit meer dan goed doen
              https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Working...
              X