Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eens een zonsondergangetje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog eens een zonsondergangetje

Is ie of ?
    Hoe zou ik hem kunnen verbeteren?

Exif
    ISO: 280
    Belichting: 1/4000 sec.
    Diafragma: 8.0
    Brandpuntsafstand: 48mm

Alvast bedankt voor de reacties!

Update: heb het vliegtuig weggetoverd en een beetje bijgesneden. Heb geprobeerd de kwaliteit zo goed mogelijk te behouden, maar die artefacten zijn toch niet volledig weg (ik blijf er aan werken) :-)

Last edited by turnpikestef; 24 januari 2011, 20:19. Reden: update

Re: Nog eens een zonsondergangetje

In deze situatie zou ik voor minder gras gaan en meer voor een pluim van dichterbij als die mogelijkheid er zou zijn. Of je dan de mooie kleuren in de hemel zou behouden? Alles is afhankelijk van wat je nu net wil laten zien in je foto
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Dag Turnpikestef,

De foto op zich vind ik niet zo slecht hoor.
      Maar op mijn scherm(en) zie ik wat men noemt een digitaal artefact...het lijkt er op dat je bij het verkleinen een beetje teveel kb'tjes weggenomen hebt. Dit valt heel erg op in de hemel.
      Maar til er niet te zwaar aan, dit lijkt tegenwoordig steeds meer regel dan uitzondering te worden met de fantastische beeldkwaliteit van de hedendaagse tv-uitzendingen op een flatscreen tv. (spreek natuurlijk niet over blu-ray toestanden)

Artefact
      Zichtbare beeldfouten, bijvoorbeeld aliasing of moiré.

Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Mooie foto. (buiten die artefacten dan)

Maar zoals gezegd; je had er NOG meer kunnen uithalen door wat dichter bij een grashalm te gaan staan. Je kan dit al zien in je foto, hoe de grashalmen dicht bij de zon mooi het licht vangen.

In deze (natuur)foto zou ik ook wel de condensatiestreep van het vliegtuig snel wegwerken.

Comment