Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dwarsliggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dwarsliggers

Tips en commentaar welkom
    groeten
    deka

Exif
    AV/14 - TV 1/5 - ISO 100 - macrolens 105 mm
    Last edited by deka; 21 januari 2011, 11:27.
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Dwarsliggers

tips heb ik niet, commentaar al even min, opmerking = prachtig

groetjes
    renske

Comment

een mooie
      had mischien overal scherp mogen zijn
      eos 600 d
      lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Mooi
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
          Tips en commentaar welkom
          Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
          - Camera Model
          - Lens
          - Sluitertijd
          - Diafragma
          - ISO waarde
          - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind het een mooie. Voor mij hoeft hier niet alles scherp te zijn.
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
                - Camera Model
                - Lens
                - Sluitertijd
                - Diafragma
                - ISO waarde
                - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
                grt,bouk.
                Bouk,
                Exifgegevens toegevoegd,
                groeten,
                deka

Comment

Ik vind hem heel mooi
                  Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

"Dwarsliggers" 1- Waarom leg je hem dan niet dwars, ofwel 2- De titel heeft nog een diepere betekenis ? Zwart/wit uitvoering kan me bekoren vanwege het spel met licht
                    Persoonlijk zou ik ook gaan voor overal scherpte ofwel maar één onderdeel
                    Ik lig in ieder geval niet dwars
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik dacht dat dwarsliggers dienden om de sporen bijeen te houden.
                      Mooi gedaan.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Erg mooi. De scherpte die hier niet op één punt gefixeerd is geeft een evenwichtig beeld. Enkel scherpte geven aan de "dwarsliggers" links zou de beeldvorming misschien versterken vooral als de linkse scheve stengel rechtgetrokken zou worden. De witte vlek rechts onderaan zou ik persoonlijk verwijderen.

Over de titel: ik zie er drie die niet in de maat lopen en dat is een beetje veel om het dwarsliggers te noemen .

Comment

ik weet niet waarom het zo prachtig is
                          het blijft mij bekoren
                          mvg,
                          eddy
                          Smaken verschillen

Comment

bleuspics,palac,anaisje,bouk,G.R,Heylo,Nelita,Dimi triVdV,Tim76,Jatich, Eddy 007

Alle bedankt voor het kijken en het commentaar. Meningen verdeeld wat betreft scherpte, kan ik inkomen ....
                            Een beetje "spraakverwarring " rond de "dwarsliggers " .... Bij ons is een dwarsligger ook wel eens iemand die net niet wil doen wat er gevraagd wordt, of wat anderen wel doen.
                            In het rechte patroon vond ik hier 3 stengels die er geen zin in hadden en dus niet recht wilden groeien/staan. Vandaar dat ik voor deze benaming koos. Maar hier komt maar weer eens naar voor wat de betekenis van een titel bij een foto kan doen .... De stengels "forceren" om allemaal recht te staan wilde ik toch wel niet doen, anders hield ik geen plant meer over.

@Jatich, wat betreft de witte vlek geef ik je een punt.

groeten,
                            deka

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                              bleuspics,palac,anaisje,bouk,G.R,Heylo,Nelita,Dimi triVdV,Tim76,Jatich, Eddy 007

Alle bedankt voor het kijken en het commentaar. Meningen verdeeld wat betreft scherpte, kan ik inkomen ....
                              Een beetje "spraakverwarring " rond de "dwarsliggers " .... Bij ons is een dwarsligger ook wel eens iemand die net niet wil doen wat er gevraagd wordt, of wat anderen wel doen.
                              In het rechte patroon vond ik hier 3 stengels die er geen zin in hadden en dus niet recht wilden groeien/staan. Vandaar dat ik voor deze benaming koos. Maar hier komt maar weer eens naar voor wat de betekenis van een titel bij een foto kan doen .... De stengels "forceren" om allemaal recht te staan wilde ik toch wel niet doen, anders hield ik geen plant meer over.

@Jatich, wat betreft de witte vlek geef ik je een punt.

groeten,
                              deka
                              Mevr. Deka, dan heb je nog altijd de pot hé
                              Bedankt voor je info, nu wordt alles duidelijker
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                              X