Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie
De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie
De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.
Bouk,
Exifgegevens toegevoegd,
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
"Dwarsliggers" 1- Waarom leg je hem dan niet dwars, ofwel 2- De titel heeft nog een diepere betekenis ? Zwart/wit uitvoering kan me bekoren vanwege het spel met licht
Persoonlijk zou ik ook gaan voor overal scherpte ofwel maar één onderdeel Ik lig in ieder geval niet dwars
Erg mooi. De scherpte die hier niet op één punt gefixeerd is geeft een evenwichtig beeld. Enkel scherpte geven aan de "dwarsliggers" links zou de beeldvorming misschien versterken vooral als de linkse scheve stengel rechtgetrokken zou worden. De witte vlek rechts onderaan zou ik persoonlijk verwijderen.
Over de titel: ik zie er drie die niet in de maat lopen en dat is een beetje veel om het dwarsliggers te noemen .
Alle bedankt voor het kijken en het commentaar. Meningen verdeeld wat betreft scherpte, kan ik inkomen ....
Een beetje "spraakverwarring " rond de "dwarsliggers " .... Bij ons is een dwarsligger ook wel eens iemand die net niet wil doen wat er gevraagd wordt, of wat anderen wel doen.
In het rechte patroon vond ik hier 3 stengels die er geen zin in hadden en dus niet recht wilden groeien/staan. Vandaar dat ik voor deze benaming koos. Maar hier komt maar weer eens naar voor wat de betekenis van een titel bij een foto kan doen .... De stengels "forceren" om allemaal recht te staan wilde ik toch wel niet doen, anders hield ik geen plant meer over.
@Jatich, wat betreft de witte vlek geef ik je een punt.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Alle bedankt voor het kijken en het commentaar. Meningen verdeeld wat betreft scherpte, kan ik inkomen ....
Een beetje "spraakverwarring " rond de "dwarsliggers " .... Bij ons is een dwarsligger ook wel eens iemand die net niet wil doen wat er gevraagd wordt, of wat anderen wel doen.
In het rechte patroon vond ik hier 3 stengels die er geen zin in hadden en dus niet recht wilden groeien/staan. Vandaar dat ik voor deze benaming koos. Maar hier komt maar weer eens naar voor wat de betekenis van een titel bij een foto kan doen .... De stengels "forceren" om allemaal recht te staan wilde ik toch wel niet doen, anders hield ik geen plant meer over.
@Jatich, wat betreft de witte vlek geef ik je een punt.
groeten,
deka
Mevr. Deka, dan heb je nog altijd de pot hé
Bedankt voor je info, nu wordt alles duidelijker
Comment