Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Horst Little Planet Panorama

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

    Bijzondere prent van gemaakt. ... opgemerkt via HOF
    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

    Comment


    • #32
      Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

      proficiat met deze prachtige hof plaat


      groetjes
      renske

      Comment


      • #33
        Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

        Proficiat - je moet toch maar de goeie basisplaat hebben, PS is niet genoeg
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #34
          Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

          zeer verdiende HOFplaat, proficiat!!!!
          hoe voelt dat om tussen de groten te staan?
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #35
            Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Een photoshop-truukje, meer vind ik er niet aan.
            Zou het zo cru niet willen stellen maar voor mij blijft dit ook een mooie experiment en geen hoogstaande fotografie.
            Maar ik wil je wel feliciteren met je HOF plaats.
            Dit is puur persoonlijk en heeft alles te maken met smaak.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #36
              Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Een photoshop-truukje, meer vind ik er niet aan.
              Ik volg, het is wel proper en mooi gedaan.
              Maar om er nu direct een HOF van te maken.
              Last edited by Mikka; 25 januari 2011, 13:00.
              Mijn Flicr

              Comment


              • #37
                Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

                Oorspronkelijk geplaatst door Mikka Bekijk bericht
                Ik volg, het is wel proper en mooi gedaan.
                Maar om er nu direct een HOF van te maken.
                Voortaan dan geen Photoshop meer in de hof?
                https://www.tinicleemputfotografie.com/

                Comment


                • #38
                  Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                  Voortaan dan geen Photoshop meer in de hof?
                  Dat heb ik niet geschreven, maar waar zit het verschil tussen een foto en PS-kunst ?

                  http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ar-348103.html

                  Dat is ook allemaal heel schoon, maar dit is toch "puur" PS ?
                  Dat mag allemaal voor mij wel, maar heb er alleen mijn bedekkingen bij.
                  Mijn Flicr

                  Comment


                  • #39
                    Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mikka Bekijk bericht
                    Dat heb ik niet geschreven, maar waar zit het verschil tussen een foto en PS-kunst ?

                    http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ar-348103.html

                    Dat is ook allemaal heel schoon, maar dit is toch "puur" PS ?
                    Dat mag allemaal voor mij wel, maar heb er alleen mijn bedekkingen bij.
                    Ik snap je punt wel hoor. Maar zoals je zelf aanhaalt, waar ligt de grens? Bij Glamour en Glitter zie ik dan ook weer beelden waar ik mijn bedenkingen bij heb, daar komt ook een pak PS bij te pas. Nog meer dan bij deze plaat van het panorama bijvoorbeeld.
                    https://www.tinicleemputfotografie.com/

                    Comment


                    • #40
                      Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

                      je moet toch maar de goeie basisplaat hebben, PS is niet genoeg
                      sluit mij daarbij aan ... als het allemaal zo simpel was om even PS op te starten en "klaar is kees", dan zagen we wel meer van deze bewerkingen dacht ik
                      Ik zou ze niet willen tellen, de foto's op BD die door PS (of dergelijke) "aangepast" werden
                      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                      Comment


                      • #41
                        Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Zou het zo cru niet willen stellen maar voor mij blijft dit ook een mooie experiment en geen hoogstaande fotografie.
                        Maar ik wil je wel feliciteren met je HOF plaats.
                        Dit is puur persoonlijk en heeft alles te maken met smaak.
                        Ik wou het niet cru stellen, maar dit is mijn mening. Eerlijk, rechtuit en er niet omheen gedraaid. De laatste tijd merk ik dat er meer en meer uitgesproken PS-werkjes (en dan noem ik het niet de 'standaard'-glam & beauty bewerkingen) als bijna vanzelfsprekend in de 'gewone' fotografie-fora komen. Men maakt er zelfs geen punt van... nee, ze smijten het zelfs in den HoF... maar stel je aub ook eens de vraag: naar wat kijken we nu eigenlijk? Een knappe uitvoering van een tutorial of naar een mooi staaltje fotografie? Dit heeft de TS namelijk ook niet zelf uitgevonden. En we spreken niet van een stukje huid verzachten of de oogjes wat oplichten of een vervelend haartje wegklonen... neen, bij deze heeft de photoshop de bovenhand en vandaar ook mijn reaktie.
                        Hadden we niet een wondermooie topic "plaats eens een extreme PS-bewerking"? Nou het precedent is geschapen: vanaf nu is uw topic obsolete!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                        Voortaan dan geen Photoshop meer in de hof?
                        Graag!
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment


                        • #42
                          Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

                          Een mooi uitgevoerd stukje PS met een ongetwijfeld technisch goeie foto als uitgangspunt... Proficiat met je HOF trouwens, het is je gegund!
                          Stel je kritieken niet te scherp...
                          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                          Comment


                          • #43
                            Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

                            een prachtige bewerking, maar het "model" werkt zeker ook mee

                            grt. Ria

                            Comment


                            • #44
                              Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

                              Ik volg deze wel, alhoewel photoshop en fotografie nauw, en heel goed samen hand in hand gaan.

                              Als niks meer mag bewerkt worden, dan moeten er ook geen landschapsfoto's in de HoF komen, die toch ook vaak de hulp van PS nodig hadden om het dynamisch bereik te overbruggen.

                              Ik weet, dat is voor mij althans niet echt foto"bewerking" als effect, maar als technische ondersteuning.
                              Ikzelf heb het al moeilijk om iets aan een foto weg te klonen. Voor mij wordt de foto tijdens de opname gemaakt, en daar moet ik het dan maar mee doen...

                              Zolang het aspect "foto" en "fotografie" in het resultaat overheerst, is het ok voor mij.

                              Anders is het met bewerkingen waarvan je je afvraagt welk deel er nog "foto" is.
                              Extreme bewerkingen om mislukte foto's op te kalfateren zie ik ook liever niet...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                              Ik wou het niet cru stellen, maar dit is mijn mening. Eerlijk, rechtuit en er niet omheen gedraaid. De laatste tijd merk ik dat er meer en meer uitgesproken PS-werkjes (en dan noem ik het niet de 'standaard'-glam & beauty bewerkingen) als bijna vanzelfsprekend in de 'gewone' fotografie-fora komen. Men maakt er zelfs geen punt van... nee, ze smijten het zelfs in den HoF... maar stel je aub ook eens de vraag: naar wat kijken we nu eigenlijk? Een knappe uitvoering van een tutorial of naar een mooi staaltje fotografie? Dit heeft de TS namelijk ook niet zelf uitgevonden. En we spreken niet van een stukje huid verzachten of de oogjes wat oplichten of een vervelend haartje wegklonen... neen, bij deze heeft de photoshop de bovenhand en vandaar ook mijn reaktie.
                              Hadden we niet een wondermooie topic "plaats eens een extreme PS-bewerking"? Nou het precedent is geschapen: vanaf nu is uw topic obsolete!


                              Graag!
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment


                              • #45
                                Re: Kasteel van Horst Little Planet Panorama

                                Tja, wat kan je daar nu over zeggen... Gewoon een keiknappe foto

                                Comment

                                Working...
                                X