Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kinderportretje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kinderportretje


    [IMG]ttp://i52.tinypic.com/1qlg1k.jpg[/IMG]
    Dit portretje werd genomen op een familiefeestje met de reporatgeflits,de achtergrond viel nogal tegen,was wel voldoende onscherp,maar niet mooi,daarom heb ik een poging gedaan tot extrageren,graag jullie mening,bedankt voor de reacties,groetjes Francine
    Last edited by Francine Versluys; 1 februari 2011, 09:32. Reden: Hopelijk de betere versie
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

  • #2
    Re: kinderportretje

    Als je vluchtig kijkt valt het bijna niet op. Als je uit vergroot zie je het miniem. Ik denk mocht de achtergrond een andere kleur hebben, grijstint, denk ik dat je het niet meer zou zien. Mondje dicht en ik was er niet eens over gestruikeld
    Toch goed gedaan
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: kinderportretje

      Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
      Als je vluchtig kijkt valt het bijna niet op. Als je uit vergroot zie je het miniem. Ik denk mocht de achtergrond een andere kleur hebben, grijstint, denk ik dat je het niet meer zou zien. Mondje dicht en ik was er niet eens over gestruikeld
      Toch goed gedaan
      Bedankt Anaisje
      Zo veel mensen, zoveel meningen
      Groetjes Francine

      Comment


      • #4
        Re: kinderportretje

        wat een schatje heb je daar!

        Comment


        • #5
          Re: kinderportretje

          Oorspronkelijk geplaatst door Silvia Bekijk bericht
          wat een schatje heb je daar!
          ja he leuk ventje hoor
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

          Comment


          • #6
            Re: kinderportretje

            Heu...nog ff oefenen...in een vaste hand. Uitgeschoven aan z'n oortje?
            Dit zijn zaken die je hier op het forum niet onder de knie gaat krijgen hoor. Je probeert iets dat zodanig moeilijk is dat je daar een heel boek kunt mee vullen. De overgang van het baasje tov de achtergrond moet je zachter zien te krijgen. Je selectie lijkt me wat scherp. De donkere streepjes rond zijn pull? Naargelang het programma dat je gebruikt een beetje "doezelen" of "feather". Een beetje transparant maken waar nodig. Zoveel mogelijk verschillende technieken oefenen qua selectietool.
            Maar toch een verdienstelijke poging.
            Laat je niet ontmoedigen, het wordt pas echt moeilijk als het om fijne haartjes gaat.
            Veel proberen en je gaat het stapje per stapje zien vooruitgaan.
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: kinderportretje

              Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
              Heu...nog ff oefenen...in een vaste hand. Uitgeschoven aan z'n oortje?
              Dit zijn zaken die je hier op het forum niet onder de knie gaat krijgen hoor. Je probeert iets dat zodanig moeilijk is dat je daar een heel boek kunt mee vullen. De overgang van het baasje tov de achtergrond moet je zachter zien te krijgen. Je selectie lijkt me wat scherp. De donkere streepjes rond zijn pull? Naargelang het programma dat je gebruikt een beetje "doezelen" of "feather". Een beetje transparant maken waar nodig. Zoveel mogelijk verschillende technieken oefenen qua selectietool.
              Maar toch een verdienstelijke poging.
              Laat je niet ontmoedigen, het wordt pas echt moeilijk als het om fijne haartjes gaat.
              Veel proberen en je gaat het stapje per stapje zien vooruitgaan.
              T'ja dat is het hem juist,de overgang is hard he,dat vond ik ook al,ik had gehoopt dat iemand me bij deze wat meer op weg kon helpen met dat probleem,ik zou het graag kunnen dus oefen ik nog wat verder.Zou ik er kunnen komen met Gaussiaans vervagen in een masker op de geextraheerde laag?Of met selectie en hoeken verfijnen? Misschien heb ik bij het extraheren zelf niet genoeg de randjes vervaagd, zal het nog eens opnieuw doen, maar bedankt alvast voor je raad.Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

              Comment


              • #8
                Re: kinderportretje

                Helpen met die nabewerking kan ik je spijtig genoeg niet, maar ik vind deze foto zeker niet slecht! Ook een schattig kindje staat erop Doet me aan mijn zoontje denken.

                Tom
                Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                Mijn Website

                Comment


                • #9
                  Re: kinderportretje

                  mooi kindje, mooie foto: G
                  GROETJES ROSIE
                  Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                  panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                  Comment


                  • #10
                    Re: kinderportretje

                    Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
                    mooi kindje, mooie foto: G
                    ik volg

                    grt. Ria

                    Comment


                    • #11
                      Re: kinderportretje

                      Heb je ook in zwart/wit geprobeerd ? Ik vind deze kleur namelijk niet passend bij het onderwerp. De foto is wel goed geschoten, spontane uitdrukking (mimiek) van een kind en ook de compo zit (bijna) perfect
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: kinderportretje

                        Volg voorganger G.R
                        groeten,
                        deka
                        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                        Comment


                        • #13
                          Re: kinderportretje

                          Misschien was het origineel wel geslaagder, want deze bewerking doet het niet. Het kind ziet er grijs en grauw uit, waardoor het alle levendigheid mist. Ook het knippen en plakken op de achtergrond is niet echt geslaagd.
                          Zoals steeds, alles begint in de zoeker. Bij jou op het feestje dus.
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: kinderportretje

                            Ik vind het er ook nogal onnatuurlijk uitzien...

                            En het kindje zelf is vast veel mooier als hij lacht
                            Hij ziet er een beetje flets uit ook.
                            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: kinderportretje

                              Harteijk bedankt iedereen voor de vele reacties,heb de foto nog eens onder handen genomen en omgezet naar zwart-wit,is dit een verbetering?Bedankt om te reageren,Grtjes Francine
                              Zo veel mensen, zoveel meningen
                              Groetjes Francine

                              Comment

                              Working...
                              X