Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
als nieuwkomer op dit forum is het niet zo makkelijk om zinvolle commentaren te geven op andermans werk. Alvorens je subtiel tracht mensen te wijzen op zaken die niet goed overkomen (of die niet goed zijn) vind ik dat je al meer in huis moet hebben dan T.S. Toch zeker op technisch vlak. (Ik weet het er zijn ook mensen die dat terecht of ten onrechte van zichzelf denken.) Of die de juiste boodschap geweldig ongenuanceerd brengen. Wees gerust, als ik sommige werkjes op dit forum bekijk voel ik me geweldig nederig....ben dan ook amateur en moet er mijn boterham niet mee verdienen. (Als we er maar fun in hebben)
Je tot op heden geplaatste serie op kantoor lijkt me fototechnisch gezien meer dan dik in orde. (Waarmee ik zeker niet wil bedoelen dat ik meer in huis heb dan jij in tegendeel. Ik bedoel, voor zover ik ze kan/mag beoordelen ik er niets zinnigs zou kunnen aan toevoegen)
Behoudens ik slecht kijk zijn de drie foto's genomen met natuurlijk licht. Wat op zich al niet evident is in een kantoorruimte. Dus qua contrast, belichting en scherpte vind ik deze foto's toppie. De inhoud daarentegen heeft zeker meer te maken met een doelstelling. Ik twijfel er dan ook niet aan met zulke foto's dat je deze ruim haalt.
De eerste spreekt me minder aan wegens het effect over de dame. Een soortgelijk effect bekwam ik dertig jaar geleden door een glasplaat met vaseline ingesmeerd in verschillende diktes tussen de vergroter en het papier te houden.
Hoogstwaarschijnlijk past deze foto perfect in je beoogde doel maar ik denk dat daar al genoeg over gezegd is.
Persoonlijk denk ik dat het feit dat je ze mondjesmaat (één foto per dag) toont, onrecht doet aan het prachtig werk. Dat ze inderdaad hun volle waarde behalen in een tentoonstelling.
En ik vind zeker buiten het fototechnische dat het gevoelsmatige bij het bekijken van een foto even belangrijk, zo niet nog belangrijker is.
Enfin, veel blablabla om te zeggen dat ze mooi zijn.
(Vandaar....brombeer )
als nieuwkomer op dit forum is het niet zo makkelijk om zinvolle commentaren te geven op andermans werk. Alvorens je subtiel tracht mensen te wijzen op zaken die niet goed overkomen (of die niet goed zijn) vind ik dat je al meer in huis moet hebben dan T.S. Toch zeker op technisch vlak. (Ik weet het er zijn ook mensen die dat terecht of ten onrechte van zichzelf denken.) Of die de juiste boodschap geweldig ongenuanceerd brengen. Wees gerust, als ik sommige werkjes op dit forum bekijk voel ik me geweldig nederig....ben dan ook amateur en moet er mijn boterham niet mee verdienen. (Als we er maar fun in hebben)
Je tot op heden geplaatste serie op kantoor lijkt me fototechnisch gezien meer dan dik in orde. (Waarmee ik zeker niet wil bedoelen dat ik meer in huis heb dan jij in tegendeel. Ik bedoel, voor zover ik ze kan/mag beoordelen ik er niets zinnigs zou kunnen aan toevoegen)
Behoudens ik slecht kijk zijn de drie foto's genomen met natuurlijk licht. Wat op zich al niet evident is in een kantoorruimte. Dus qua contrast, belichting en scherpte vind ik deze foto's toppie. De inhoud daarentegen heeft zeker meer te maken met een doelstelling. Ik twijfel er dan ook niet aan met zulke foto's dat je deze ruim haalt.
De eerste spreekt me minder aan wegens het effect over de dame. Een soortgelijk effect bekwam ik dertig jaar geleden door een glasplaat met vaseline ingesmeerd in verschillende diktes tussen de vergroter en het papier te houden.
Hoogstwaarschijnlijk past deze foto perfect in je beoogde doel maar ik denk dat daar al genoeg over gezegd is.
Persoonlijk denk ik dat het feit dat je ze mondjesmaat (één foto per dag) toont, onrecht doet aan het prachtig werk. Dat ze inderdaad hun volle waarde behalen in een tentoonstelling.
En ik vind zeker buiten het fototechnische dat het gevoelsmatige bij het bekijken van een foto even belangrijk, zo niet nog belangrijker is.
Enfin, veel blablabla om te zeggen dat ze mooi zijn.
(Vandaar....brombeer )
Groetjes
Marc
Een hele uiteenzetting Marc en bedankt voor je reactie Maar jij bent geen beginneling hé als je uit de tijd van doka spreekt. Over het gevoelsmatige, een stelling die ik ten zeerste mee verdedig. Een tentoonstelling komt inderdaad anders over, zeker betreffende de algemene sfeer, doch individueel komen ze ook aan hun trekken (dacht ik zo bij mijn eigen vanzelve) Gewoon de opnames eens delen met de vrienden hier en genieten !!!
merkte je het beetje moiree op het stoeltje ?
:-)
niet dat het me stoort hoor :-)
wat me wel stoort is het kader achter de stoel : het staat er maar gedeeltelijk op en erger nog het is behoorlijk scheef ;-) dat zou ik eraf croppen !
puur opbouwend hoor (ik vind de "pose" wel goed)
G
In dergelijke soort van fotografie mag alles je storen, geen probleem. Als je goed kijkt zal je merken dat het geen moiré is. Als ik zou croppen heb ik een stuk van de stoel en de dame mee, dat lijkt me niet zo gelukkig. Bedankt K&G voor je eerlijke reactie
Comment