Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op kantoor (3)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op kantoor (3)

Subtitel : Licht werk.

Veel plezier om te kijken en bedankt voor de reacties.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Re: Op kantoor (3)

Amai G.R. je legt hier al een troefkaart op tafel .

Comment

ja G.R., knap licht werk zet je hier neer.
      klein aandacht puntje zijn de weerspiegelingen in de fotokaders aan de muur

groetjes
      renske

Comment

Mooie belichting, de vrouw is druk bezig maar heeft toch nog eventjes tijd om in de lens te kijken. Proficiat ! Voor mij
        There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
        (Ansel Adams)

Comment

G.R.

als nieuwkomer op dit forum is het niet zo makkelijk om zinvolle commentaren te geven op andermans werk. Alvorens je subtiel tracht mensen te wijzen op zaken die niet goed overkomen (of die niet goed zijn) vind ik dat je al meer in huis moet hebben dan T.S. Toch zeker op technisch vlak. (Ik weet het er zijn ook mensen die dat terecht of ten onrechte van zichzelf denken.) Of die de juiste boodschap geweldig ongenuanceerd brengen. Wees gerust, als ik sommige werkjes op dit forum bekijk voel ik me geweldig nederig....ben dan ook amateur en moet er mijn boterham niet mee verdienen. (Als we er maar fun in hebben)
          Je tot op heden geplaatste serie op kantoor lijkt me fototechnisch gezien meer dan dik in orde. (Waarmee ik zeker niet wil bedoelen dat ik meer in huis heb dan jij in tegendeel. Ik bedoel, voor zover ik ze kan/mag beoordelen ik er niets zinnigs zou kunnen aan toevoegen)
          Behoudens ik slecht kijk zijn de drie foto's genomen met natuurlijk licht. Wat op zich al niet evident is in een kantoorruimte. Dus qua contrast, belichting en scherpte vind ik deze foto's toppie. De inhoud daarentegen heeft zeker meer te maken met een doelstelling. Ik twijfel er dan ook niet aan met zulke foto's dat je deze ruim haalt.
          De eerste spreekt me minder aan wegens het effect over de dame. Een soortgelijk effect bekwam ik dertig jaar geleden door een glasplaat met vaseline ingesmeerd in verschillende diktes tussen de vergroter en het papier te houden.
          Hoogstwaarschijnlijk past deze foto perfect in je beoogde doel maar ik denk dat daar al genoeg over gezegd is.
          Persoonlijk denk ik dat het feit dat je ze mondjesmaat (één foto per dag) toont, onrecht doet aan het prachtig werk. Dat ze inderdaad hun volle waarde behalen in een tentoonstelling.
          En ik vind zeker buiten het fototechnische dat het gevoelsmatige bij het bekijken van een foto even belangrijk, zo niet nog belangrijker is.
          Enfin, veel blablabla om te zeggen dat ze mooi zijn.
          (Vandaar....brombeer )

Groetjes
          Marc
          Last edited by Brombeer; 18 januari 2011, 08:00.
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Hoe meer foto's in de reeks, hoe beter de foto's worden
            Mijn Flicr

Comment

Je kan de spanning er wel inhouden Ik kijk uit naar de volgende
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                ja G.R., knap licht werk zet je hier neer.
                klein aandacht puntje zijn de weerspiegelingen in de fotokaders aan de muur

groetjes
                renske
                Dank je Renske, maar aan die weerspiegelingen kan of wil ik niets veranderen hé. Begrijp je wel doch het was zo !

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                G.R.

als nieuwkomer op dit forum is het niet zo makkelijk om zinvolle commentaren te geven op andermans werk. Alvorens je subtiel tracht mensen te wijzen op zaken die niet goed overkomen (of die niet goed zijn) vind ik dat je al meer in huis moet hebben dan T.S. Toch zeker op technisch vlak. (Ik weet het er zijn ook mensen die dat terecht of ten onrechte van zichzelf denken.) Of die de juiste boodschap geweldig ongenuanceerd brengen. Wees gerust, als ik sommige werkjes op dit forum bekijk voel ik me geweldig nederig....ben dan ook amateur en moet er mijn boterham niet mee verdienen. (Als we er maar fun in hebben)
                Je tot op heden geplaatste serie op kantoor lijkt me fototechnisch gezien meer dan dik in orde. (Waarmee ik zeker niet wil bedoelen dat ik meer in huis heb dan jij in tegendeel. Ik bedoel, voor zover ik ze kan/mag beoordelen ik er niets zinnigs zou kunnen aan toevoegen)
                Behoudens ik slecht kijk zijn de drie foto's genomen met natuurlijk licht. Wat op zich al niet evident is in een kantoorruimte. Dus qua contrast, belichting en scherpte vind ik deze foto's toppie. De inhoud daarentegen heeft zeker meer te maken met een doelstelling. Ik twijfel er dan ook niet aan met zulke foto's dat je deze ruim haalt.
                De eerste spreekt me minder aan wegens het effect over de dame. Een soortgelijk effect bekwam ik dertig jaar geleden door een glasplaat met vaseline ingesmeerd in verschillende diktes tussen de vergroter en het papier te houden.
                Hoogstwaarschijnlijk past deze foto perfect in je beoogde doel maar ik denk dat daar al genoeg over gezegd is.
                Persoonlijk denk ik dat het feit dat je ze mondjesmaat (één foto per dag) toont, onrecht doet aan het prachtig werk. Dat ze inderdaad hun volle waarde behalen in een tentoonstelling.
                En ik vind zeker buiten het fototechnische dat het gevoelsmatige bij het bekijken van een foto even belangrijk, zo niet nog belangrijker is.
                Enfin, veel blablabla om te zeggen dat ze mooi zijn.
                (Vandaar....brombeer )

Groetjes
                Marc
                Een hele uiteenzetting Marc en bedankt voor je reactie Maar jij bent geen beginneling hé als je uit de tijd van doka spreekt. Over het gevoelsmatige, een stelling die ik ten zeerste mee verdedig. Een tentoonstelling komt inderdaad anders over, zeker betreffende de algemene sfeer, doch individueel komen ze ook aan hun trekken (dacht ik zo bij mijn eigen vanzelve) Gewoon de opnames eens delen met de vrienden hier en genieten !!!

Comment

Mikka, Pema en Delucce eveneens bedankt voor jullie waardering

Comment

merkte je het beetje moiree op het stoeltje ?
                    :-)
                    niet dat het me stoort hoor :-)

wat me wel stoort is het kader achter de stoel : het staat er maar gedeeltelijk op en erger nog het is behoorlijk scheef ;-) dat zou ik eraf croppen !

puur opbouwend hoor (ik vind de "pose" wel goed)

G

Comment

Het leven zoals het is, rommel, scheve kadertjes, lichtomstandigheden

gewoon eerlijke fotografie
                      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht

ik volg en mooie kleur in z/w

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K&G Bekijk bericht
                          merkte je het beetje moiree op het stoeltje ?
                          :-)
                          niet dat het me stoort hoor :-)

wat me wel stoort is het kader achter de stoel : het staat er maar gedeeltelijk op en erger nog het is behoorlijk scheef ;-) dat zou ik eraf croppen !

puur opbouwend hoor (ik vind de "pose" wel goed)

G
                          In dergelijke soort van fotografie mag alles je storen, geen probleem. Als je goed kijkt zal je merken dat het geen moiré is. Als ik zou croppen heb ik een stuk van de stoel en de dame mee, dat lijkt me niet zo gelukkig. Bedankt K&G voor je eerlijke reactie

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht

Dat heb jij perfect gezien en beoordeelt Katrien en bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door B.Bibber Bekijk bericht
                          ik volg en mooie kleur in z/w
                          Leuke Bibberende opmerking alhoewel ik de ernst van je "kleur" wel mee heb hoor.
                          Thanks Bibber

Comment

geweldige belichting...

Nu ben ik wel curieus of dit compleet naturel is bekomen of heb je een invul flash moeten gebruiken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darR3Ke Bekijk bericht
                              geweldige belichting...

Nu ben ik wel curieus of dit compleet naturel is bekomen of heb je een invul flash moeten gebruiken ?
                              Nee, hier is niets van flash of bijkomende belichting aan de orde. Pure opname !
                              Dank voor je goedkeuring en vooral je vraagstelling

Comment

Working...
                              X