Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toezicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toezicht

Oorspronkelijk geplaatst door delucce Bekijk bericht
    Aan Plaatwerker,
    Heb hier rechtstreeks in JPG gefotografeerd.
    Dan mag ik je serieus aanraden om over te schakelen naar RAW.
    Dat geeft geweldige mogelijkheden om veel instelfouten achteraf te verbeteren.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Leuke en mooie foto, maar ik zou ook iets meer plaats gehouden hebben tss het krantenartikel en de kader.
      grtjs ankie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Dan mag ik je serieus aanraden om over te schakelen naar RAW.
        Dat geeft geweldige mogelijkheden om veel instelfouten achteraf te verbeteren.
        plaatwerker is dit niet op te lossen met lightroom
        eos 600 d
        lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palac Bekijk bericht
          Dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat dit een alternatief was.
          Is het ook zo dat je er veel meer tijd in moet steken om die RAW bestanden te optimaliseren.
          Ik weet plaatwerker dat jij altijd zo werkt daarom mijn vraag is dit zo ?
          M.V.G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palac Bekijk bericht
            Vast wel, in ieder geval voor een deel. Maar ik heb geen lightroom en ik kan daarom daarover geen definitief uitsluitsel geven.

Dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat dit een alternatief was.
            Is het ook zo dat je er veel meer tijd in moet steken om die RAW bestanden te optimaliseren.
            Ik weet plaatwerker dat jij altijd zo werkt daarom mijn vraag is dit zo ?
            M.V.G.
            JPG is een comprimering van de gegevens die via de sensor door de camera worden
            ontvangen. Bij comprimeren zal er altijd gegevensverlies zijn.
            Met RAW wordt er niet gecomprimeerd en beschik je over alle gegevens die door jouw
            sensor zijn opgevangen.

De tijd die je er in steekt, hangt sterk af van je persoonlijke smaak en van wat je
            uiteindelijk wil tonen. Soms lukt het mij in enkele minuten maar andere keren vind ik de
            foto zo belangrijk dat ik er best een half uur aan wil besteden (of ik maak verschillende
            versies). Daarna heb ik ook eigenlijk geen PS (Elements) of Aperture meer nodig. O ja, ik werk met DxO.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Is een zeer intressant programma , ik neem aan dat jij nog werkt met DxO pro 5.
              Er is nu een vernieuwde versie DxO 6.5 met heel wat mogelijkheden.
              Ms.ga ik er toch eens over nadenken dit aan te schaffen mocht de prijs zo'n beetje meevallen.
              Ik bekijk het nog wel,in ieder geval bedankt voor je duidelijke uitleg plaatwerker.
              M.V.G.

Comment

Is een zeer intressant programma , ik neem aan dat jij nog werkt met DxO pro 5.
                Er is nu een vernieuwde versie DxO 6.5 met heel wat mogelijkheden.
                Ms.ga ik er toch eens over nadenken dit aan te schaffen mocht de prijs zo'n beetje meevallen.
                Ik bekijk het nog wel,in ieder geval bedankt voor je duidelijke uitleg plaatwerker.
                M.V.G.
                Ik werk met DxO 6.5.1 op een Mac en dat loopt altijd ietsje achter op de versies voor
                Windows. Maar elke update wordt door mij onmiddellijk geinstalleerd. Vaak ga ik met zo'n
                update nog eens een foto herbewerken die ik met DxO V2 eerder heb gedaan (soms een
                wereld van verschil).
                Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                X