Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IJs sculpturen Brugge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IJs sculpturen Brugge

    Ondanks de massa volk, toch een paar foto's kunnen nemen. Soms moest ik wel "vechten" voor een goed plaatsje, en goed timen geen foto te nemen terwijl er een flits af ging. Gezien de hoeveelheid volk die dag was het gebruik van en statief niet echt een optie.



    Bovenstaande foto is niet bewerkt, nog bijgesneden. De eerste keer op pad met de nieuwe camera.

  • #2
    Re: IJs sculpturen Brugge

    Mooie foto, zo met die kleuren.
    Voor mij mocht je die wel bijsnijden, vierkant en rechter deel weglaten.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: IJs sculpturen Brugge

      Ik ken het gevoel dat je beschrijft. Heb er zelf ook gestaan zonder statief. Ik vind het een geslaagde foto: scherp en mooie kleuren van de belichting. Er mag inderdaad een stukje af rechts.
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

      Comment


      • #4
        Re: IJs sculpturen Brugge

        Welkom en wat een fantastische nick-name : "Angel" en dan "ice" daar zit iets wonderbaarlijks achter Maar nu de foto. Dit heb je goed voor elkaar gekregen want het is daar niet vanzelfsprekend. Krachtig van kleur Zoals mijn voorgangers opmerkten, rechts mag er iets af, een vierkante presentatie en hij wordt veel beter
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: IJs sculpturen Brugge

          Mooie kleurtjes...doen mij een beetje terugdenken aan solarisatie...
          Beetje crap gecadreerd misschien? Anderzijds denk ik mocht het minder scherpe deel rechts van de kop weg zijn hij meer zeggingskracht zou hebben.

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: IJs sculpturen Brugge

            Het is een foto. Meer kan ik er niet over zeggen.... de bedoeling is toch wel dat er iets herkenbaar is in de foto. Zoniet het onderwerp dan toch minstens wel lijnen van het onderwerp geplaatst volgens de gulden snede.

            De kleuren werken ook storend. Maar laat mijn kritiek niet aan je hart komen. Je ziet de dingen anders en dat is heel positief.... als je het anders zien nu nog leert omzetten in beeld dan ben je op weg naar grootse dingen.
            TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

            Comment


            • #7
              Re: IJs sculpturen Brugge

              Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
              De kleuren werken ook storend. )
              Ik ben er ook geweest en de kleuren op deze foto zijn representatief hoor. Er zijn twee hoofdkleuren voor de belichting aanwezig op de ijssculpturen in Brugge: roos en blauw.
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

              Comment


              • #8
                Re: IJs sculpturen Brugge

                Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                Het is een foto. Meer kan ik er niet over zeggen.... de bedoeling is toch wel dat er iets herkenbaar is in de foto. Zoniet het onderwerp dan toch minstens wel lijnen van het onderwerp geplaatst volgens de gulden snede.

                De kleuren werken ook storend. Maar laat mijn kritiek niet aan je hart komen. Je ziet de dingen anders en dat is heel positief.... als je het anders zien nu nog leert omzetten in beeld dan ben je op weg naar grootse dingen.
                Natuurlijk heeft u weer in de ruimste betekenis van het woord overschot van gelijk.
                Gelukkig maar dat deze beginner geen werken zoals u aflevert. Stel je de concurrentie voor.
                Geef de mensen in deze beginnershoek een beetje tijd, het komt echt wel goed hoor

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: IJs sculpturen Brugge

                  Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                  Natuurlijk heeft u weer in de ruimste betekenis van het woord overschot van gelijk.
                  Gelukkig maar dat deze beginner geen werken zoals u aflevert. Stel je de concurrentie voor.
                  Geef de mensen in deze beginnershoek een beetje tijd, het komt echt wel goed hoor

                  Groetjes
                  Marc
                  Ik vrees ervoor. Zoals U een foto beoordeelt. Sommige mensen zouden beter zwijgen, U bent er één van.
                  TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

                  Comment


                  • #10
                    Re: IJs sculpturen Brugge

                    Ben dan ook een beginner hé
                    Maar ga dit topic niet verder vervuilen hoor.

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: IJs sculpturen Brugge

                      Nieuw toestel dat je onder de knie moet krijgen. Een omgeving die niet mee werkt, lees onvoldoende ruimte om standpunt te kiezen en tijdsdruk. Ijs met licht op. Moeilijke omstandigheden om een goede foto te maken. Ik vind dat je het in deze omstandigheden niet slecht gedaan hebt. Het helpt om over een foto iets te zeggen als je weet hoe de situatie ter plekke was.
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: IJs sculpturen Brugge

                        Bedankt voor de vele reacties.

                        Ik heb de foto eens vierkant uitgesneden, en dat geeft het volgende resultaat:



                        en ook die kleuren een weg gelaten, was daar ook naar benieuwd, met dit resultaat:



                        Zeg nog gerust even jullie mening.

                        A+

                        Comment


                        • #13
                          Re: IJs sculpturen Brugge

                          De gecropte kleuren versie...

                          Kritiek dat je niet kan zien wat het zou zijn...hier komt een tip:

                          't Is een DRAAK van een foto...

                          Een goede avond,

                          Laurent
                          We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: IJs sculpturen Brugge

                            Zie je wel dat er iets in je foto's zit
                            Vind ik al stukken beter.

                            Groetjes
                            Marc
                            Last edited by Brombeer; 20 januari 2011, 05:58. Reden: Ik drink nooit thee
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                            Comment


                            • #15
                              Re: IJs sculpturen Brugge

                              De updates zijn stukken beter. Zowel de kleurversie als de zw/w zijn
                              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                              "Casu Consulto - Modo Fac"

                              Comment

                              Working...
                              X