Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wei-waterlandschap.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wei-waterlandschap.

Vers van de pers ! Gezegend door dat speciale felle zonlicht moest ik deze overstroomde weide vastleggen in mijn bakske tijdens mijn wandeling, ook om het contrast : een uitdaging in overbrugbaarheid.

Kijkers en schrijvers vooraf bedankt.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Re: Wei-waterlandschap.

De compo is op zich niet slecht maar ik zie een algehele waas over de foto..
    Dat kan komen door een te hoge iso gebruik en een daarna een software matige ruisonderdrukking.Correct me if i'am wrong...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

En met dat bakske heb je van dat landschap je heel eigen beeld gemaakt, ik vind het helemaal mooi, vooral de licht-donker verdeling en de prachtige kleuren en kleur-schakeringen
      (de basis-foto moet heel goed geweest zijn )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        ..... ook om het contrast : een uitdaging in overbrugbaarheid.
        en wat is de exif van dit moois?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          De compo is op zich niet slecht maar ik zie een algehele waas over de foto..
          Dat kan komen door een te hoge iso gebruik en een daarna een software matige ruisonderdrukking.Correct me if i'am wrong...
          De iso waarde is 100 dus geen te hoge. Heb door de nabewerking wel de ruis moeten onderdrukken, en ik vond het resultaat behoorlijk (anders had ik hem niet geplaatst). En toch heb ik niet kunnen bereiken wat ik wou ook al vind ik het overbrugbare in contrast verschil geslaagd, dit was een uitdaging die ik eens wou uittesten. Dus die waas zal zeker ergens aan te wijten zijn. Bedankt voor je tussenkomst

Comment

Hij is bijzonder en als ik niet beter wist dan zou ik denken dat er een vulkaan uitbarsting was , Dit is pas durven
            grt,,
            Pimpeltje
            Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
            Pimpel

Comment

Kleuren, compositie en ja, zelfs contrast zitten goed. Ik vind het zonnige gedeelte misschien iets te belicht.
              Groetjes,

Mysti
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                De iso waarde is 100 dus geen te hoge. Heb door de nabewerking wel de ruis moeten onderdrukken, en ik vond het resultaat behoorlijk (anders had ik hem niet geplaatst). En toch heb ik niet kunnen bereiken wat ik wou ook al vind ik het overbrugbare in contrast verschil geslaagd, dit was een uitdaging die ik eens wou uittesten. Dus die waas zal zeker ergens aan te wijten zijn. Bedankt voor je tussenkomst
                Bedankt voor je info..Maar begrijp je mijn reactie over dat softe op de voorgrond?
                Als je naar het gras kijkt?
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Dit is wel een speciale, Raymond. Je hebt alles uit de kast en uit je bakje moeten halen om overal nog iets van detail in te krijgen zonder er een echte HDR van te maken.
                  De sfeer is bevreemdend, de rimpeling van het water heeft iets van een door vocht losgekomen cellofaanlaagje. Het geheel doet me een beetje aan een LOMO-foto denken en toch is ze daar veel te goed voor. Het geel en blauw komen zo uit het potje.
                  Een niet alledaagse stijloefening die toch wel geslaagd is.
                  Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Bedankt voor je info..Maar begrijp je mijn reactie over dat softe op de voorgrond?
                    Als je naar het gras kijkt?
                    Yep, deze is ontstaan door de ruisonderdrukking. Heb dit zoveel mogelijk trachten te verhelpen door de voorgrond donker te houden (onderbelichting) met net nog een lichte doortekening. Is dit voldoende of zit ik er nog naast ?

Comment

Nog veel latijn hier voor mij. Wel iets anders dan gewoon een foto van iets gemaakt
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

In latijn ben ik zwak Anaisje, probeer het dan maar in 't Nederlands want Geints ken ik ook niet
                        Bedankt voor je reactie

Comment

De foto heeft wel iets in petto. Misschien had ik alleen de zonneplek wat kleiner gemaakt ( als ik het zou kunnen )voor de rest
                          Mijn Flicr

Comment

mooi , speciaal , maar nog te technisch voor mij .

grtjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mikka Bekijk bericht
                              De foto heeft wel iets in petto. Misschien had ik alleen de zonneplek wat kleiner gemaakt ( als ik het zou kunnen )voor de rest
                              NIet te doen Mikka om volgende redenen : 1- De vlek wordt heviger en kan je zelfs herleiden tot een witte bol. 2- Het zou dan wel de sfeer gevoelig naar beneden halen.

Oorspronkelijk geplaatst door B.Bibber Bekijk bericht
                              mooi , speciaal , maar nog te technisch voor mij .

grtjes
                              Dan komt allemaal nog in orde, heb dat ook geleerd met vallen en opstaan (soms nog)

Mikka en Bibber, zoals het vrienden betaamt, een dikke dank u wel

Comment

Working...
                              X