Bedankt voor de reakties, ik heb hem een slag links geven en oogt inderdaad beter zo.
Graag had ik hem ook nog wat gedraaid maar ik heb hem te krap geschoten, normaal hou ik wel wat marge maar bij deze niet, dju toch.
Grtz, chelle
Bedankt voor de reakties, ik heb hem een slag links geven en oogt inderdaad beter zo.
Graag had ik hem ook nog wat gedraaid maar ik heb hem te krap geschoten, normaal hou ik wel wat marge maar bij deze niet, dju toch.
Grtz, chelle
Je hebt hem ook nog gespiegeld !!! en dat vind ik nu toch net wat minder. Nu zit de
aandachtslijn van linksboven naar rechtsonder en het was beter geweest van linksonder
naar rechtsboven. Mijn inziens.
Oeps, aangepast, een vraagje; waar vind ik lectuur of een link over compositie, links rechts boven onder spiegelen, ik heb hier en daar op het forum al wat opgevangen, of zijn dit de "geheimen" die jullie niet graag prijs geven? Nee toch...
Oeps, aangepast, een vraagje; waar vind ik lectuur of een link over compositie, links rechts boven onder spiegelen, ik heb hier en daar op het forum al wat opgevangen, of zijn dit de "geheimen" die jullie niet graag prijs geven? Nee toch...
Wat de zogenaamde regels ook mogen zijn: je eigen smaak en idee gaan boven alles!
Er bestaan boeken en er is ook op dit forum veel over geschreven. Met de zoekfunctie
kom je een heel eind (en lees je ook dingen die je niet zocht maar waarvan je toch weer
veel kan leren).
Enkele sterke standaarden:
verdeel de foto in 9 gelijke rechthoeken. Er zijn vier sterke punten waar steeds 4
rechthoeken tesamen komen.
laat duidelijke lijnen uit een hoekpunt komen
Men kijkt van links naar rechts (arabisten wellicht uitgezonderd)
en van onder naar boven.
houdt ruimte in de kijk(beweeg)richting van gefotografeerde personen of voorwerpen.
Zo heb je voorshands wel weer even voldoende. En zelf uitzoeken is ook leuk.
De tweede (gekantelde) versie is voor mij de beste. Dat had ik deze morgen al toevallig gemerkt toen ik de foto op mijn iPhone bekeek via de Forum Runner app...
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Bedankt plaatwerker, er stonden weer 2 nieuwe dingen in die ik nog niet wist, en voltigeur, foei zit jij stiekem op je werk met je gsm op bd te kijken? Ik deed dat ook tot hij overlaatst gesneuveld is bij het overhaast opstaan...
Comment