Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn dochtertjes in zwart-wit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn dochtertjes in zwart-wit

Nou ahum, daar is ze weer. Het regende als een gek vandaag dus buiten plaatjes schieten was helaas geen optie. Ik heb me laten inspireren door forummers van BD die met lakens en bouwlampen een "studiootje" creeeren. Mijn 3 meiden waren dus flink de klos
    Ik had mijn jongste dochtertje, Ella, voor een tule gordijntje gezet (zacht rose) maar dat vond ik achteraf vreselijk lelijk. Vandaar dat ik bij Anne en Nina gewoon de muur heb gebruikt, aangezien die toch effen is. Een bouwlamp van bovenaf en gaan met die banaan. Ik kwam er al snel achter dat 1 bouwlamp veel te weinig is en dat ik zelfs bij f/5.6 nog een vrij lange sluitertijd had. Morgen naar de bouwmarkt dus Ik was bang om de ISO omhoog te schroeven omdat de foto's dan korreliger worden. Achteraf denk ik geen goede keus. Ik had hem iig op 400 kunnen zetten.

Ik heb nooit eerder foto's omgezet in zwart-wit en heb de tip van Flashplash gebruikt. Ik heb met een trekkertje in Paintshop de kleuren eruit getrokken en met een optie wat ruis verwijderd. Al een heftige bewerking voor mijn doen

Ik heb de meiden niet gezegd wat ze moesten doen, maar heb ze laten vertellen over iets wat ze heel leuk vonden. Ik probeerde namelijk iets van hun karakter in de foto te krijgen. Anne (6) is een dromer, Nina (4) is een heerlijk bijdehandje en Ella (1) is een lachebek. Zien jullie dat terug in de foto's?

Hebben jullie kritiek of tips? Gaarne! Exif zit in de foto's, behalve bij de eerste....geen idee waarom.
    Exif foto 1:
    ISO:100
    f/5.6
    1/8 sec
    46mm (Sigma 18-50 mm 1:3.5-5.6)

Last edited by Monica; 8 april 2009, 20:34.

Re: Mijn dochtertjes in zwart-wit

Nr 1 is een mooie.
    Jammer van de overbelichte delen zoals op het truitje, haar been...
    Zeker een geslaagde poging

Comment

Toch wel een geslaagde reeks moet ik zeggen.
      Ik ben niet thuis in modellen fotografie en de belichtingen dat zul je even moet n vragen aan de experst maar wat ik zie staat me aan en dat is belangrijk;
      De tweede foto vind ik bangelijk goed.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Alvast proficiat om, met de bescheiden mogelijkheden, deze foto's te nemen.
        Enne..toffe modelletjes..van serieuze ..tot lachebekjes.. Bij de twee eerste spijtig van geen contact met de camera.
        Je hebt hier, inderdaad uitgebrande en ook onderbelichte delen, maar enkel door verder te doen, te proberen en te oefenen kan je leren.
        Van mij een grote proficiat.
        grts
        perman
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Ik heb ze op mijn ander scherm nog eens terug bekeken en de eerste is ook knap.
          Dis 1 en 2 zijn knap. De derde is spontaan mooi maar de achtergrond is niet mooi..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Monica, nu je in de Hof staat behoor je niet meer tot de beginners, roucke's, debutante.
            Een gevolg daarvan is dat je zwaardere kritiek gaat krijgen VAN MENSEN DIE JALOERS ZIJN.
            Ik zal dan maar de spits afbijten.
            Nr 1 en 3 in de vuilbak.

2 Als het nog mogelijk is bovenaan iets meer plaats geven en je hebt voor mij een HOF plaat

Waarom 1 en 3 niet. Je zegt het zelf, te weinig licht, te lange sluiterstijd en daardoor bewegingsonscherpte.
            Waarom nog. Ik zie dat je dochters er plezier in hebben om voor de camera te staan. Waarom zou je daar niet van profiteren om zo de beste foto te maken waar je zelf 100%tevreden van bent. .

Wat die vuilbak betreft dat was maar om wat contrast te hebben. Dit zijn natuurlijk plaatjes die je moet bijhouden en koesteren en later met zijn allen van genieten, maar val er ons niet mee lastig want je kunt veel beter
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

LOL Robby Lekker duidelijk, daar hou'k wel van

Ik weet dat je voor een groot deel gelijk hebt. Ik wilde hier laten zien waar ik tegen aan liep. Ik heb helaas niet de centen om allerlei dure materialen aan te schaffen en vroeg me af HOE ik dit soort foto's op een budgetvriendelijke manier beter belicht krijg.
              Ik had eerst wat foto's van de kleinste genomen en die daarna in bed gekukeld. Op de pc zag ik hoe afschuwelijk die achtergrond was Dat heb ik meteen veranderd.

Geef me eens een tip over de belichting als je wilt...
              Ik heb (nog) geen externe flitser en zoek een manier om voldoende licht te hebben, zodat ik een snellere sluitertijd kan nemen. Ik had bij de jongste de bouwlamp aan de rechterkant staan, maar dan krijg je zo'n lelijke schaduw aan de linkerkant. Wat dat betreft vind ik het licht van boven af beter (zoals bij foto 1 en 2)
              Maar moet ik dan 2 van die dingen boven ophangen, of 1 links en 1 rechts? Help

HOF of niet, ik ben nog een prutser en dit is volledig nieuw voor me

Comment

Afgezien van de reeds opgenoemde gebreken moet ik je wel bewonderen voor de artistieke uiting die je hierbij ten toon spreidt.
                Je hebt ook het gepaste oog om opmerkelijke creaties te verwezenlijken en ik ben ervan overtuigd dat die beslist in een zeer nabije toekomst zullen volgen.
                Jij hebt iets wat onbetaalbaar is en vele beroepslui nastreven en de meesten jaloers maakt omdat ze het niet hebben en dat is "feeling".
                Proficiat.

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  LOL Robby Lekker duidelijk, daar hou'k wel van

Ik weet dat je voor een groot deel gelijk hebt. Ik wilde hier laten zien waar ik tegen aan liep. Ik heb helaas niet de centen om allerlei dure materialen aan te schaffen en vroeg me af HOE ik dit soort foto's op een budgetvriendelijke manier beter belicht krijg.
                  Ik had eerst wat foto's van de kleinste genomen en die daarna in bed gekukeld. Op de pc zag ik hoe afschuwelijk die achtergrond was Dat heb ik meteen veranderd.

Geef me eens een tip over de belichting als je wilt...
                  Ik heb (nog) geen externe flitser en zoek een manier om voldoende licht te hebben, zodat ik een snellere sluitertijd kan nemen. Ik had bij de jongste de bouwlamp aan de rechterkant staan, maar dan krijg je zo'n lelijke schaduw aan de linkerkant. Wat dat betreft vind ik het licht van boven af beter (zoals bij foto 1 en 2)
                  Maar moet ik dan 2 van die dingen boven ophangen, of 1 links en 1 rechts? Help

HOF of niet, ik ben nog een prutser en dit is volledig nieuw voor me
                  Het beste zou zijn om specifiek belichtingsmatriaal te kopen maar dat kost veel geld.
                  Ik denk als beginner dat hallogeen lampen (bouwlampen) een goed alternatief zijn.
                  Het kleur van het licht zal niet optimaal zijn maar so what als je het prijsverschil ziet.
                  Investeren in een goede flitser zou ik wel aanraden.
                  Als ik zie bij 2 wat je tot stand brengt met die ene bouwlamp, wat moet het dan zijn in samenwerking met een goede flitser en nog wat bouwlampen. Juist een kortere sluiterstijd kleinere iso waarde en het diafragma dat je kunt dichtsmijten
                  Robby
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik ga meteen opzoek naar een fatsoenlijke flitser. Je hebt gelijk dat dit een noodzakelijke aanschaf is. Ik laat me maar goed adviseren in een fotowinkel, want van belichting heb ik echt geen kaas gegeten.

Henri,
                    Ik moet je zeggen dat ik niet echt bewust volgens bepaalde regels fotografeer en technisch gezien ben ik een kneus...ik doe maar wat
                    Ik schilder en teken veel, misschien dat dat me helpt.
                    Ik vind het een enorm compliment. Bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      Afgezien van de reeds opgenoemde gebreken moet ik je wel bewonderen voor de artistieke uiting die je hierbij ten toon spreidt.
                      Je hebt ook het gepaste oog om opmerkelijke creaties te verwezenlijken en ik ben ervan overtuigd dat die beslist in een zeer nabije toekomst zullen volgen.
                      Jij hebt iets wat onbetaalbaar is en vele beroepslui nastreven en de meesten jaloers maakt omdat ze het niet hebben en dat is "feeling".
                      Proficiat.

Henri
                      Henri heeft hier een punt,en doe voor mij de 1 maar die springt er zo uit

Comment

Drie mooie kinderen! Eén schitterende foto. Twee heel mooie foto en drie ... idd lelijke achtergrond!
                        "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

3 nog eens opnieuw omwille van de achtergrond.
                          En dan alles in kadertjes en aan de muur !

Comment

Tx Lut, ik ga 3 inderdaad helemaal overdoen, want behalve de vreselijke achtergrond, storen die bewogen voetjes en linker paardestaart mij ook behoorlijk. Eerst ...tuut tuut... naar de bouwmarkt, even een tweede bouwlamp halen. Ze zijn in de aanbieding voor 7 euro

Dank je wel gNo
                            Ik ben gisteravond echter even gaan neuzen in de albums van Henri...en als iemand feeling voor fotografie heeft dan is hij het wel. Sjonge jonge, wat een waanzinnig mooie portretten! Op natuurgebied ben ik idolaat van de foto's van Edwin Kats. Je snapt...ik heb nog een hele lange weg te gaan voor ik misschien ooit dit soort kwaliteitsfoto's kan maken. Maakt niet uit, het is een leuke lange weg
                            Ík ga even stiekem kijken of jij ook albums op het internet hebt staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Proficiat.

Henri
                              Mooier had dit niet verwoord kunnen worden..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                              X