Het kadertje is aartslelijk en je zou de foto groter moeten plaatsen...
Maar over de foto zelf: mooi, alhoewel hij (denk ik) wel wat scherpte mist op de juiste plaats..
Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R
Over de positie van de scherpte valt te discussiëren, maar zoals je het gedaan hebt, stoort me niet echt. Het maakt het zelfde wat abstracter; het beukennootje heeft iets van een octopus.
@ eressea en mich_ : bedankt voor de eerlijke commentaar !
Het kadertje was inderdaad maar eens om iets te proberen (via IrfanVieuw), maar het is inderdaad slecht.
Ivm de scherptediepte; volgens mij zit ik hier op ongeveer het maximum wat ik uit mijn toestel kan halen (een Olympus SP 800 UZ).
Indien iemand tips heeft om méér scherptediepte te verkrijgen; altijd welkom !!
Ik ga mee met de voorgaande commentaren.
Ik ben ervan overtuigd dat hier meer uit te halen valt! Mooi onderwerp waar ik naar dat ietsje meer scherpte verlang om echt die koude te voelen waarover je spreekt.
Een kader is voor mij iets waar je je foto in ophangt eens die afgedrukt is... niet eerder!!!
Ik ken het toestel niet maar het zou me verbazen dat je niet meer scherpte kan halen. Lensgebruik ? Diafragma ? Afstand tot het onderwerp ?
Lensgebruik en Diafragma vind ik in de exif, nietwaar ? Dan is de vraag, waar vind ik die exif ? (ben een leek op dit gebied !)
Ik weet dat ik de exif kan bekijken via mijn digicam, maar de foto's staan jammer genoeg al op pc, dus kan ik 't via die weg niet meer opzoeken..
Afstand tot het onderwerp was zo'n 4-tal centimeter, schat ik..
Je hebt scherpgesteld op de ijskristallen naast het object. Volgende keer scherpstellen op het object en dan versplaatsen voor de compo. Kadertje zou ik ook zeker weg laten.
Een hogere aperture zou je iets meer diepte moeten geven. Volgende keer misschien proberen op F 8 of zelfs of F 11. Maar dan moet wel de sluitertijd omhoog ook. Iets in de trend van 1/80 - 1/60
(Voor zover ik het mij herhinner, ben dit jaar pas begonne met een DSLR te werken, wel al aan wat zelfstudie gedaan)
Comment