Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bekende brug Gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bekende brug Gent

prachtig!

bij het naar beneden schrollen tot net boven de brug werd hij mijn inziens nog sterker

groetjes
    renske

Comment

als ik eerlijk ben, moet ik weer even spelbreker zijn.

weinig inspirerende beeld van een platgefotografeerd onderwerp.

goed belicht, mooie witbalans.

als je begrijpt wat ik bedoel: technisch geslaagd plaatje, maar saai van inhoud.

Comment

Control

Je hoeft niet steeds mee te gaan met de meute Ik begrijp wat je wil zeggen. Die meerwaarde is er niet bij.

Deze foto is wel in het kader van een opdracht voor de avondschool. Ik heb 10 nachtopnames gemaakt van bruggen. Allemaal een beetje in dezelfde lijn. Ik heb er ook nog waarbij er beweging is op de brug, maar bij deze springt echt het ovaal (of het oog zoals sommige hier zeggen) er uit. Beweging op de brug leidt een beetje de aandacht af.
        Mijn mening

Comment

Hallo,

De Sint-Michielsbrug is inderdaad al misschien 1.000.000.000.000 * getrokken zoals Control Z zegt.

Maar dit is wel een heel bijzondere keer !!!

Voor mij een .

By the way: GENT IS TOCH ECHT EEN MOOIE STAD HE
          We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

Comment

effenaf prachtig!

Comment

On-topic blijven aub.
              Je kan hier de foto bespreken, niet Gent of A... of B...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                .........

bij het naar beneden schrollen tot net boven de brug werd hij mijn inziens nog sterker
                yep..vind ik ook.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind de nachtopname niet slecht

2 puntjes , probeer volgende maal maar ruimte te houden aan de bovenzijde van je foto
                  en
                  ISO naar beneden ISO 100 max 200 , je hebt nu een ruis .

Vraagje hoe ben je te werk gegaan ?

Groeten

Joeri
                  Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                  www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Hij is super
                    grt,
                    Pimpeltje
                    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                    Pimpel

Comment

Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics
                      .........

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      yep..vind ik ook.
                      grt,bouk.
                      Niet mee akkoord. Die lantaarnpalen horen bij de brug en geven een meerwaarde voor mij. En ik heb echt iets tegen teveel bijsnijden achteraf.

Pbj: Ik heb ISO 400 genomen om de beweging van het water te beperken. Het was windstil en het water was als een spiegel. Dat probeerde ik te bewaren. Ik kon dan mijn sluitertijd verkorten. Ik had hem nog korter kunnen maken maar dan ging de ISO omhoog of moest ik een groter DF kiezen (geen stervorm aan de lichten). Het is bij alles wat de gulden middenweg geworden. Wat in mijn ogen geslaagd is. Maar er is wel wat ruis ja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        yep..vind ik ook.
                        grt,bouk.
                        Ook ik volg.
                        Waarom? De lampen op de brug nemen behoorlijk wat aandacht. Ze komen nogal vlekkerig over door de groene flares, vind ik, wat voor mij ook vloekt met de blauwe lampjes van de kerstbomen
                        Door ze weg te croppen, ontstaat er een rustige compo met een veel grotere nadruk op het ovaal en komen de blauwe lichtjes ook veel beter over.

Maar jij moet uiteraard doen waar jij je goed bij voelt.
                        https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Mooie foto, maar ik vind de kerstverlichting in dit geval eerder afleidend en ik had iets meer plaats gelaten onderaan om de reflectie mooi volledig in beeld te hebben
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blieck Bekijk bericht
                            Citaat - Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics:
                            "...bij het naar beneden schrollen tot net boven de brug werd hij mijn inziens nog sterker."

Niet mee akkoord. Die lantaarnpalen horen bij de brug en geven een meerwaarde voor mij. En ik heb echt iets tegen teveel bijsnijden achteraf.
                            Ik snap de opmerking van Blieck, en vind ook dat je je compositie moet bepalen vóór je afdrukt, en bijsnijden achteraf moet beperken. Maar anderzijds vind ik wel, dat je je voor je compositie niet strikt moet houden aan de verhoudingen die je sensor je oplegt... en dat bijsnijden achteraf 'moet kunnen' in de lengte of in de breedte als de compositie aan waarde wint door de verhoudingen van je foto te wijzigen.

En hier vind ik inderdaad, dat een compositie met de nadruk op 'het gat onder de brug' het wint van 'de brug', en dat met name het licht van de lantaarns dermate uitgebeten is dat ze me afleiden van dat mooie doorkijkje.
                            ...aka AnneTanne
                            http://annetanne.be

Comment

Mooie opname, alhoewel ik ook te vinden ben voor de versie zoals Renske en Bouk aangeven. Zo benadruk je nog meer het " oog" en krijg je wel een "mysterieuzer" beeld.
                              Maar goed, zoals je al aangaf maakt deze foto deel uit van een reeks en zal jij wel weten waar je met dit beeld naar toe wil.
                              groeten,
                              deka
                              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
                              X