Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kiekeboe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kiekeboe

    verstoppertje is blijkbaar in de kikkerwereld ook gekend

    alle commentaar is welkom
    mvg ventri

    of
    Last edited by ventri; 6 januari 2011, 20:49. Reden: update
    Nikon D90 18-105 VR kitlens
    Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
    grtz ventri

  • #2
    Re: kiekeboe

    Genoeg scherpte waar het hoort, passende DOF. De kleurtjes komen mooi uit.
    Wat spijtig van de lichtrefelctie, maar niet makkelijk te vermijden op glanzende amfibien.
    Hoewel de compo niet slecht is zou ik die toch meer croppen zodat de verre achtergrond niet meer meespeeld.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: kiekeboe

      Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
      Hoewel de compo niet slecht is zou ik die toch meer croppen zodat de verre achtergrond niet meer meespeeld.
      Ik volg in deze mening, als je even scrolt dan zie meteen al het verschil, foto wordt zo een heel stuk krachtiger. Knap gedaan .

      grts
      Last edited by Edje C; 6 januari 2011, 17:10.
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

      Comment


      • #4
        Re: kiekeboe

        Ik ben ook akkoord. Er mag bovenaan een stukje af. Verder mooi gedaan, prachtige kleuren.
        Luc

        Comment


        • #5
          Re: kiekeboe

          Kan de foto aanvaarden zoals ie is, maar iets meer croppen levert een krachtiger beeld op.
          Heel knappe opname, ook inhoudelijk
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: kiekeboe

            Sowieso: mooie foto

            Alleen, als ik er wat langer blijf naar kijken vind ik het een beetje een onrustig beeld. Ik weet niet meteen waarom. Mogelijk door de honderden minuscule weerkaatsingen (druppeltjes) van de flits op de voorgrond? Misschien te verhelpen door de highlights wat terug te schroeven...

            Grtz,
            Peter
            Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

            Comment


            • #7
              Re: kiekeboe + update

              Oorspronkelijk geplaatst door ventri Bekijk bericht
              verstoppertje is blijkbaar in de kikkerwereld ook gekend

              alle commentaar is welkom
              mvg ventri


              heb de foto nu wat meer gecropt en is idd beter zo(bedankt hiervoor)
              de highlights ben ik zelfs niet aangeweest maar heb er toch een redelijke oplossing voor gevonden...wat vinden jullie ervan?
              graag jullie bevindingen
              of
              Nikon D90 18-105 VR kitlens
              Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
              grtz ventri

              Comment


              • #8
                Re: kiekeboe

                Veeeel beter, foto oogt ook rustiger voor mij.
                Knap werk

                Grtz,
                Peter
                Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

                Comment


                • #9
                  Re: kiekeboe + update

                  1ste crop vind ik beter, de 2de wordt zo krap, dat het verstoppen meer iets wordt als 'half zichtbaar', verder een heel knappe foto

                  Comment


                  • #10
                    Re: kiekeboe

                    Bedankt voor de reacties allemaal,we leren telkens bij...mss nog een vraag?
                    Wat had ik moeten doen om de pootjes ook scherp te krijgen?
                    Mvg ventri
                    Nikon D90 18-105 VR kitlens
                    Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
                    grtz ventri

                    Comment


                    • #11
                      Re: kiekeboe

                      Oorspronkelijk geplaatst door ventri Bekijk bericht
                      Bedankt voor de reacties allemaal,we leren telkens bij...mss nog een vraag?
                      Wat had ik moeten doen om de pootjes ook scherp te krijgen?
                      Mvg ventri
                      Ik ben nog niet lang bezig met fotografie, maar ik vermoed een grotere F-waarde? Aan de anderen om mij te verbeteren indien dit niet correct is.
                      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: kiekeboe

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                        Ik ben nog niet lang bezig met fotografie, maar ik vermoed een grotere F-waarde? Aan de anderen om mij te verbeteren indien dit niet correct is.
                        Klopt, kleiner diafragma (groter f-getal) = grotere scherptediepte.

                        Grtz,
                        Peter
                        Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

                        Comment


                        • #13
                          Re: kiekeboe

                          Ik volg Fena, 1 ste crop is de beste, prachtig die kleuren.
                          Scherpstelpunt ligt misschien een ietsje te ver naar voor om de pootjes scherp te hebben of anders beetje meer scherptediepte.
                          Photography is an art of observation.

                          Comment

                          Working...
                          X