Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M'n eerste portret met sony NEX-5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• M'n eerste portret met sony NEX-5

Hallo,

Ik ben deze kerst overgestapt van een Canon ixus point & shoot camera naar de Sony NEX-5, ik heb momenteel de 16mm Pancake lens en de 18-55 kit lens.

Onderstaande foto is getrokken met de 18-55mm lens.
    Zelf ben ik best wel tevreden met deze foto maar ik besef dat ik nog een lange weg af te leggen heb

Graag jullie feedback, is de DOF ok, scherpte ok, kleuren, etc... dit is één van m'n eerste foto's so please be gentle

Thanks!

Nog eentje toegevoegd, dit model was iets moeilijker... het is constant in beweging, zeker waneer het merkt dat ik het probeer te fotograferen :-)

F3.5
    ISO-1250
    Focal Lenght: 19mm
    Exposure Time 1/30 sec
    met sony Nex-5
    Last edited by coiken; 4 januari 2011, 11:56. Reden: kleiner formaat foto volgens forum rules... wel klein voor foto forum waar je toch de kwaliteit wil kunnen beoordelen :-(

Re: M'n eerste portret met sony NEX-5

vooral het wit is geslaagd is toch vaak moeilijk.
    maar je model staat met de ogen ineen geknepen door de stand van de zon en das niet zo mooi.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zelf had ik wat minder lucht erbij genomen, maar dat is wellicht persoonlijke smaak... De sneeuw staat er idd mooi op. Jammer dat het model de ogen wat dicht houdt, maar als ze in de zon moet kijken, is dat natuurlijk wel te verstaan... Mss in het vervolg hierop letten? Als je de compositie lichtjes wijzigt, kun je dit vermijden.
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Bedankt voor de tips! ik merk het nu ook pas van die geknepen ogen ik moet me in het vervolg meer bezig houden met de compositie en minder met de instellingen van m'n fototoestel.

De nex camera kan blijkbaar goed overweg met sneeuwlandschappen, ik heb er nog een reeks gemaakt en de witwaarde op de meeste foto's waren meer dan ok. (mening van een onervaren amateur)

Wat denken jullie van de depth of field, te veel, te weinig, net genoeg? zelf ben ik een grote fan van DOF... ik moet er natuurlijk wel op letten dat ik niet overdrijf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door coiken Bekijk bericht
          Bedankt voor de tips! ik merk het nu ook pas van die geknepen ogen ik moet me in het vervolg meer bezig houden met de compositie en minder met de instellingen van m'n fototoestel.

De nex camera kan blijkbaar goed overweg met sneeuwlandschappen, ik heb er nog een reeks gemaakt en de witwaarde op de meeste foto's waren meer dan ok. (mening van een onervaren amateur)

Wat denken jullie van de depth of field, te veel, te weinig, net genoeg? zelf ben ik een grote fan van DOF... ik moet er natuurlijk wel op letten dat ik niet overdrijf
          De DOF vind ik heel goed! Ben er ook wel fan van!!!
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Voor een portret mag de achtergrond nog onscherper zijn, maar zonder exif kunnen we daar niet veel over zeggen. Wat een beetje jammer is in de compositie - naast de vermeldde puntjes - is de 'poort' van de afsluiting; die leidt de aandacht een beetje af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
              Voor een portret mag de achtergrond nog onscherper zijn, maar zonder exif kunnen we daar niet veel over zeggen. Wat een beetje jammer is in de compositie - naast de vermeldde puntjes - is de 'poort' van de afsluiting; die leidt de aandacht een beetje af.
              Zijn dat deze waarden?
              F-Number: F/4.5
              Focal Length: 38mm
              Iso-200

Veel interessante feedback hier op dit forum, ik zal me hier snel thuis voelen, bedankt allemaal!

Comment

Ik vraag me af of het aan m'n scherm ligt of niet, bij de 2e foto, van onze kater lijkt het contrast niet ok op het scherm van m'n pc hier... thuis op m'n tv leek het echter wel ok

Comment

voor de tweede:
                  zit er een flits op die NEX-5?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    voor de tweede:
                    zit er een flits op die NEX-5?
                    grt,bouk.
                    Er zit een losse flitser bij ja, maar die heb ik voor deze foto niet gebruikt... foto is dus onderbelicht?

Comment

hallo, ik ben ook maar beginnend , naar licht toe fotograferen ( raam ) in dit geval is het wel wat moeilijker voor juiste belichting , best eerst met rug naar raam en later tegen flitsen , denk ik

Comment

Voor je eerste plaatsing heb je dat heel goed gedaan, vooral de eerste en ook welkom !
                        Ieder zijn visie hier en daar zal je het beste ervan moeten uitpikken. Die dichtgeknepen ogen hoort wat bij de sfeer, alhoewel men dit niet graag ziet. De compo vind ik goed omdat ik drie elementen in beeld zie : de persoon, die poort en het verlengde van het landschap waarin zich de situatie afspeelt. De onscherpte naar achteren toe is goed maar mocht (misschien) nog iets onscherper. Voilà, mijn commentaar op je eerste foto
                        De tweede is wat rommelig en voornamelijk ondoordacht genomen. Ook rekening houden met het licht en de omgeving ! Donkere partijen kan je steeds oplichten met bewerkingprogramma's. Ik lees dat je meer met de compo moet bezig zijn en minder met de instelling van je camera !??? In feite moet je beiden controleren alvorens af te drukken
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Heel lief om te zien maar ik ben geen Portret kenner
                          grt,
                          Pimpeltje
                          Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                          Pimpel

Comment

Working...
                          X