Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
medussa, ik moet u teleurstellen het is een originele huismus allebei trouwens puur natuur toch bedankt voor uw reactie en uiteraard ook aan de anderen bedankt
grtjs vos
Mooie foto, heel erg leuk! Op hoeveel mm is deze genomen? Het enige dat mij stoort is de hoeveelheid ruis? Waarom zo veel ruis op iso 200? Heb je de belichting serieus moeten corrigeren in photoshop?
70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Een mooie, maar ik moet bekennen dat ook ik twijfel aan de echtheid. Ik heb namelijk nog nooit mussen weten komen naar een mezenbol. Die mussen zullen wel puur natuur zijn, de mezenbol ook..... maar mussen + mezenbol puur natuur ????? Maar ja de ene mus is de andere niet zeker . Aan de exifs van deze foto kunnen we ook niks zien, want die zitten er niet bij of werden verwijderd .
Groetjes
Een mooie, maar ik moet bekennen dat ook ik twijfel aan de echtheid. Ik heb namelijk nog nooit mussen weten komen naar een mezenbol. Die mussen zullen wel puur natuur zijn, de mezenbol ook..... maar mussen + mezenbol puur natuur ????? Maar ja de ene mus is de andere niet zeker . Aan de exifs van deze foto kunnen we ook niks zien, want die zitten er niet bij of werden verwijderd .
Groetjes
mussen en mezenbollen bij mij thuis komen er dagelijks mussen aan de mezenbollen eten
en zoals de foto hierboven kan je ze zeker wel in actie zien, spijtig genoeg ben ik niet in de mogelijkheid meer om ze te fotograferen, toch een genot om er naar te kijken
groeten
Renée
Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck RenéeBekijk bericht
mussen en mezenbollen bij mij thuis komen er dagelijks mussen aan de mezenbollen eten
en zoals de foto hierboven kan je ze zeker wel in actie zien, spijtig genoeg ben ik niet in de mogelijkheid meer om ze te fotograferen, toch een genot om er naar te kijken
groeten
Renée
Dan ben ik bijna verplicht je te geloven Renée, maar bij mij, en ik hang reeds ongeveer 30 jaar mezebollen en ander wintervogelvoer, heb ik ze nog nooit gezien. Heb ooit gelezen dat ze niet aan iets hangend kunnen/willen pikken. Vandaar dat men voor bepaalde vogelsoorten 'voedertafels' aanraadt, waar vogels als mussen, alle vinkesoorten enz..... ook aan hun trekken komen. Roodborstjes bvb. zie ik ook nooit aan de bollen hangen, maar als de bollen groot genoeg zijn zitten ze er wel bovenop, ofwel pikken ze op de grond de resten. Maar mussen, sorry, hier nog nooit gezien.....
Vandaar mijn twijfel, maar ik geef de auteur hier dan maar het voordeel van de twijfel.
Groetjes
Heb op internet ondertussen ook nog een andere foto gevonden waar mussen zich tegoed doen aan een mezenbol. Het kan dus wel en deze knaapjes zijn dus geen alleenstaand geval, maar het komt inderdaad wel zelden voor. Vroeger zat de tuin hier vol met mussen, deze winter zie ik er amper eentje vliegen. Vogels die echt honger hebben zullen er alles aan doen om aan voedsel te geraken, de merels hier eten zelfs uit het bakje van de katten .
On topic, mooi moment en goede foto , oranje touwtje is wel minder maar de bol moet ergens aanhangen natuurlijk .
grts
Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Comment