Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Zo'n bijschrift als 'uit verveling' zou ik er nooit bijplaatsen. Niemand hoeft zoiets te weten
en het kan onbedoeld de commentaren sturen.
Ik vind het een krachtige plaat. Bovenkant wat donker maar je ziet de draad keurig uit de
hoek komen. Beneden de voet van de paal kan de voorgrond mijns inziens worden
gehalveerd. Misschien zal er wat gezegd worden over ruis maar voor mij past deze hier
uitstekend. De rand kan ik minder waarderen, liever zonder. En, alsjeblieft, kan deze op de
maximale grootte van 900 pixels langste zijde? (vervang s720 voor s900 in de link).
Last edited by Plaatwerker; 27 december 2010, 00:47.
Reden: advies aantal pixels
Als je nog zo van die vervelende plaatjes hebt plaats ze dan maar Heel mooie opname en omzetting met diepte compo. De grootte kan je zelf beslissen hoeft niet steeds op volle 900 pixels en de ruis... zou ik precies reduceren. Waarschijnlijk eerst zelf uitgetest ?
Gebruik FireFox, installeer Firebug, bekijk de code, verander de s720 in s900 en je ziet de s900 versie zo op je beeld verschijnen (wat is FireFox toch handig )
Vind het wel een mooie plaat, al helemaal als je deze uit een rijdende trein hebt gekregen.
De ruis geeft extra sfeer aan de foto, maar voor mij mag die zwarte rand ook wel weg. Zet er dan een fijn lijntje net in de foto.
WillemClassensDesign: Mijn website Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro Flitsers:HVL-F42AM;
Zo'n bijschrift als 'uit verveling' zou ik er nooit bijplaatsen. Niemand hoeft zoiets te weten
en het kan onbedoeld de commentaren sturen.
Ik vind het een krachtige plaat. Bovenkant wat donker maar je ziet de draad keurig uit de
hoek komen. Beneden de voet van de paal kan de voorgrond mijns inziens worden
gehalveerd. Misschien zal er wat gezegd worden over ruis maar voor mij past deze hier
uitstekend. De rand kan ik minder waarderen, liever zonder. En, alsjeblieft, kan deze op de
maximale grootte van 900 pixels langste zijde? (vervang s720 voor s900 in de link).
ik zal volgende keer gewoom zeggen dat ie van uit de trein is dan veet je genoeg
Als je nog zo van die vervelende plaatjes hebt plaats ze dan maar Heel mooie opname en omzetting met diepte compo. De grootte kan je zelf beslissen hoeft niet steeds op volle 900 pixels en de ruis... zou ik precies reduceren. Waarschijnlijk eerst zelf uitgetest ?
ik heb er nog ééntje
ruisreductie niet getest, maar die stoorde mij niet.
Als een mens zich verveelt maakt hij mooie dingen hé. Ik vind het een knappe foto, mooi zwart wit maar die ruis hoeft hier voor mij niet. (ruis was er of is toegevoegd?)
Oorspronkelijk geplaatst door saintlambertBekijk bericht
Als een mens zich verveelt maakt hij mooie dingen hé. Ik vind het een knappe foto, mooi zwart wit maar die ruis hoeft hier voor mij niet. (ruis was er of is toegevoegd?)
de ruis komt door de hoge iso, die moest omhoog om een korte sluitertijd te bekomen (daar de trein aan een behoorlijke snelhijd reed)
en een fragma van 9 voor scherpte diepte.
[Mod]
Mag ik vragen om maximaal 1 topic per kalenderdag te openen in de Beginnershoek. Gisteren, 27 december opende je 2 topics. Eentje teveel.
Op 29 december mag je een nieuw topic starten in de Beginnershoek.
Mooi gedaan. Voor mij mag hij er zijn zoals hij nu getoond wordt.
De draden van de elektriciteitspalen geven precies het gevoel alsof je op een hoge toren staat en dan met volle vaart naar beneden de " verre diepte " kan binnenglijden op verende kussens.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment