Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amfibie close up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Amfibie close up

Hello,

Gisteren bij men neef kerst gaan vieren, en die heeft zo'n beest zitten bij hem thuis. Kben de naam ff kwijt.

Ik heb er enkele foto's van genomen waarvan dit de beste is.
    Bij gebrek aan statief heb ik hem uit de losse hand moeten nemen waardoor er misschien dat nét ietsje scherp ontbreekt.

Jullie mening graag

Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

Re: Amfibie close up

Opname volgens omstandigheden is goed. Wat zit zo'n dier te doen in een particulier huis
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Er zijn toch veel mensen die slangen, hagedissen, en andere van die dieren in huis hebben.

Das eens iets anders dan een kat/hond he
      Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

Comment

is dit geen reptiel eerder dan een amfibie?
        Verder mooie pose vastgelegd, maar de omgeving zorgt ervoor dat het beestje niet helemaal eruit springt... kan natuurlijk de bedoeling zijn, het beestje wil graag gecamoufleerd zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
          is dit geen reptiel eerder dan een amfibie?
          Verder mooie pose vastgelegd, maar de omgeving zorgt ervoor dat het beestje niet helemaal eruit springt... kan natuurlijk de bedoeling zijn, het beestje wil graag gecamoufleerd zijn...
          Reptiel past beter idd Je ziet dat ik er niet veel van ken he.

Wat had de foto nog beter gemaakt indien ik statief had gehad?

Volgens mij een véél lagere iso had nog beter geweest.

Comment

Ik denk dat het beestje een baardagaam is.
            Wat meer scherpte zou welkom zijn... maar die beestjes kunnen roerloos blijven zitten tot jij er net een foto van wil nemen...
            Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
            Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
              Reptiel past beter idd Je ziet dat ik er niet veel van ken he.

Wat had de foto nog beter gemaakt indien ik statief had gehad?

Volgens mij een véél lagere iso had nog beter geweest.
              Met de witbalans op automatisch behoor je toch enige nabewerking te doen als deze bij
              kunstlicht is genomen. Nu kan je in PS(E) de bruine kleurzweem nog corrigeren met 'remove
              color cast' of je kiest voor een andere bewerking.

Ik ben benieuwd naar jouw update.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

@ Werner : Beetje meer scherpte had idd nog wel gekunnen. Maar ik had geen statief bij de hand, en op die sluitertijd met de losse hand is redelijk goed gelukt denk ik

@ plaatwerker : Ik zal vanavond of morgen eens kijken of ik er wat kan aan prutsen met PS Maar ik ben niet zo te vinden voor software-matige veranderingen omdat ik meer van een originele foto houd dan een bewerkte.

Comment

...
                  @ plaatwerker : Ik zal vanavond of morgen eens kijken of ik er wat kan aan prutsen met PS Maar ik ben niet zo te vinden voor software-matige veranderingen omdat ik meer van een originele foto houd dan een bewerkte.
                  Zo heb ik ook lang gedacht.
                  Maar je had ook de witbalans in jouw camera kunnen aanpassen ...
                  En is dat dan hard- of software?
                  Vroeger - in analoge tijden - werd in de Doka ook nog wel nabewerkt.

Als je opneemt in RAW, MOET je wel nabewerken (witbalans o.a.).
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Gezien de omstandigheden vind ik dat het technisch wel een goeie opname is. Vooral die ISO1600; op die instelling heb ik veel meer ruis met mijn 450D. En de scherpte zit ook wel goed denk ik; oog en bek bevatten veel detail. Bovendien met die sluitertijd; amai! Je had toch ergens steun hoop ik?

Qua compositie. De kleuren storen me niet echt; ze zijn juist zo geëvolueerd om onzichtbaar te zijn. Enkel de onscherpe rots op de voorgrond stoort me wel een beetje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Zo heb ik ook lang gedacht.
                      Maar je had ook de witbalans in jouw camera kunnen aanpassen ...
                      En is dat dan hard- of software?
                      Vroeger - in analoge tijden - werd in de Doka ook nog wel nabewerkt.

Als je opneemt in RAW, MOET je wel nabewerken (witbalans o.a.).
                      Daar heb je wel een punt idd ! Die witbalans manueel instellen is eigenlijk ook software-matig beïnvloeden. Maar wat ik zo lastig vind om die manueel in te stellen is dat je dan je live view moet aanzetten zodat je op je scherm kan zien hoe je hem insteld. Want door de zoeker gaat dat niet he? Of wel?
                      En meestal klopt die AWB toch wel heb ik zo de indruk....

Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
                      Gezien de omstandigheden vind ik dat het technisch wel een goeie opname is. Vooral die ISO1600; op die instelling heb ik veel meer ruis met mijn 450D. En de scherpte zit ook wel goed denk ik; oog en bek bevatten veel detail. Bovendien met die sluitertijd; amai! Je had toch ergens steun hoop ik?

Qua compositie. De kleuren storen me niet echt; ze zijn juist zo geëvolueerd om onzichtbaar te zijn. Enkel de onscherpe rots op de voorgrond stoort me wel een beetje.
                      Ik had een klein beetje steun op de onderkant van het terrarium waar hij inzat idd En die IS helpt ook wel veel bij kleine trillingen.

Comment

Daar heb je wel een punt idd ! Die witbalans manueel instellen is eigenlijk ook software-matig beïnvloeden. Maar wat ik zo lastig vind om die manueel in te stellen is dat je dan je live view moet aanzetten zodat je op je scherm kan zien hoe je hem insteld. Want door de zoeker gaat dat niet he? Of wel?
                        En meestal klopt die AWB toch wel heb ik zo de indruk....
                        Vroeger in het analoge tijdperk had je daglicht- en kunstlichtfilmpjes en dat was niet voor
                        niets. Als je dat instellen lastig vindt, dan adviseer ik RAW. Dat geeft de mogelijkheid
                        achteraf al die instellingen te verzorgen.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Heb een beetje aan de foto geprutst.

Is dit beter?

Comment

Het is inderdaad een baardagaam. Pogona vitticeps..
                            Dier ziet er aardig donker uit, heeft hij wel voldoende warmte? (ze worden namelijk wat donkerder als het niet warm genoeg is, dit om zoveel mogelijk warmte op te nemen, dus geen kleurveranderingen zoals sommige kameleon-soorten!).

Tsja, het is een hobby, een hobby die ik ook heb

Het is dus geen amfibie, maar een reptiel (hagedis). De juiste belichting krijgen zal erg lastig zijn, dit gezien deze dieren een goede uv-lamp nodig hebben (Powersun bijv, geen UV-spaarlamp) plus nog gewone warmtelampen. Je krijgt dus in de meeste gevallen wit licht vanuit de UV-lampen, met geel licht van de warmtelampen (ga er even vanuit dat je neef er verstand van heeft en het dier dus ook de nodige verzorging geeft.) Erg lastig om dan goed de kleuren te krijgen zonder RAW te gebruiken.
                            WillemClassensDesign: Mijn website
                            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                            Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Hoi,

Hij heeft er een lamp inhangen idd, maar 's avonds doet hij die uit zodat het dier gaat slapen.

Ik ken er persoonlijk niet veel van dus kan je ook geen details geven

Grtz
                              Ben

Comment

Working...
                              X