Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amfibie close up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Amfibie close up

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
    Heb een beetje aan de foto geprutst.

Is dit beter?
    Ja, het is beter. Niettemin toch enkele opmerkingen:
    1. Beetje geprutst doet mij denken aan allerlei bewerkingen. Soms is het beter de
    bewerking zo eenvoudig mogelijk te houden.
    2. Het lijkt of er nu een lichte groenzweem is gekomen.
    3. Op de witte plekjes zie ik nu wat uitbranding.

Hier thuis heb ik alleen met 'remove color cast' in PS(E) even geklikt op de lichte plek links
    van het dier. Daarmee heb (Toevallig?) de groenzweem kunnen voorkomen en is er ook
    geen uitbranding.

Denk niet dat het bij mij nooit goed is, maar we zitten hier om elkaar verder te helpen op
    een vriendelijke manier zo goed als we zelf kunnen (en ook dat heeft zijn beperkingen).
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

verwijs 'm maar een keer naar mijn website door (zie handtekening).
      Altijd leuk om andere mensen te leren kennen (zit ook een forum bij) en mogelijk wat extra informatie aan hem te verschaffen.

De tweede foto is inderdaad een beetje overbelicht. Het dier heeft wel de juiste kleuren nu, maar de steen is erg uitgebrand. Misschien twee foto's overlappen en via mask tot een mooi resultaat komen (de baardagaam van de tweede, met een iets minder harde bewerking voor de omgeving)
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Ja, het is beter. Niettemin toch enkele opmerkingen:
        1. Beetje geprutst doet mij denken aan allerlei bewerkingen. Soms is het beter de
        bewerking zo eenvoudig mogelijk te houden.
        2. Het lijkt of er nu een lichte groenzweem is gekomen.
        3. Op de witte plekjes zie ik nu wat uitbranding.

Hier thuis heb ik alleen met 'remove color cast' in PS(E) even geklikt op de lichte plek links
        van het dier. Daarmee heb (Toevallig?) de groenzweem kunnen voorkomen en is er ook
        geen uitbranding.

Denk niet dat het bij mij nooit goed is, maar we zitten hier om elkaar verder te helpen op
        een vriendelijke manier zo goed als we zelf kunnen (en ook dat heeft zijn beperkingen).
        Geen probleem voor de opmerkingen hoor
        Daar leer ik van

Ik heb gewoon enkele van die "auto" functies gebruikt
        Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
          ... Ik heb gewoon enkele van die "auto" functies gebruikt
          Met auto-functies geef je de zaak in handen van de programmeur. Probeer dat maar, met
          'control-z' kan je dat gelijk weer herstellen. En dan maar eens zien of je 't het ook zelf met
          andere functies voor elkaar kan krijgen. Daarvan leer je veel meer. En vooral doorgaan met
          onderzoeken hoe je kan bewerken.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
          X