Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
mijn eerste foto, graag jullie mening. Alle hulp is welkom.
Re: mijn eerste foto, graag jullie mening. Alle hulp is welkom.
Ik vind 'm wel iets hebben. Het eens iets anders als de close up foto's die je meestal ziet. Al mocht het misschien ietsje scherper en het roodborstje toch ietsje dichter...
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Foto valt een beetje klein uit zo, je mag hier langste zijde gaan tot 900 pixels.
Plaats ook je exif mee met de foto, sluitertijd, Iso, f-waarde, mm, maakt het allemaal makkelijker om comments te krijgen.
Het vogeltje ziet al die sneeuw helemaal niet meer zitten, het zijn harde tijden voor onze gevederde vrienden. Belichting en witbalans lijken me in orde, mis precies ook nog wel wat scherpte.
Als je je originele foto's verkleint naar 900 pixels lange zijde kan je best ook de foto een beetje verscherpen (+- 10% verscherping).
grts
Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Een heel leuk idee maar ik had het vogeltje toch ook iets dichter bij willen zien. Het ondewerp pal in het midden zetten is natuurlijk een keuze en ik denk dat het bij deze foto de juiste was!
Post je volgend eechter wel wat groter (900 pix aan de langste zijde...)
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Dank je voor de tip. heb hem een beetje aangepast maar de pix van de langste zijde krijg ik niet boven de 580. ik verklein met BD sizer en geef nochthans 900 pix aan.
Dank je voor de tip. heb hem een beetje aangepast maar de pix van de langste zijde krijg ik niet boven de 580. ik verklein met BD sizer en geef nochthans 900 pix aan.
Ik weet uiteraard niet met welke computer je werkt. Resizen doe ik via Photo elements en dat levert me geen enkel probleem. Daarin kan je alles bepalen, dpi - formaat en pixels, daarna overzetten naar Web en "klaar is kees".
Kan moeilijk kiezen welke van de twee ik de beste vind, door er onderaan iets af te snijden gaat de aandacht nog meer in de eerste plaats naar het roodborstje dan naar de sneeuw.
En dat is eigenlijk wel de bedoeling.
Thanks voor je opmerking.
Comment