of?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ons klein abricootje in de sneeuw...
Collapse
X
-
Ons klein abricootje in de sneeuw...
Last edited by chef roger; 20 december 2010, 20:53.Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600Labels: Geen
-
-
Re: Ons klein abricootje in de sneeuw...
Ik vind hem zeker niet slecht. Hij is mooi scherp en heeft een goeie scherpte-diepte.
Hij oogt alleen nogal flets van kleur. Ik weet niet of je daar alsnog iets kan aan veranderen.Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
-
Inderdaad mooi scherp, maar ietwat flets van kleur. Het lijkt precies alsof er een dun, mat glas op de foto's ligt.
Maar ik vind ze anders wel mooiCanon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Comment
-
bedankt voor het kijken. Veel kleur was er niet, deze late namiddag, enkel sneeuw en opkomende mist...Ik vind zelf wel dat de sneeuw er anders uitziet op beide foto's, maar vind voorlopg geen oplossing...Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk berichtbedankt voor het kijken. Veel kleur was er niet, deze late namiddag, enkel sneeuw en opkomende mist...Ik vind zelf wel dat de sneeuw er anders uitziet op beide foto's, maar vind voorlopg geen oplossing...
Heb je zelfs niet eens met PS of PSE naar het histogram gekeken bij foto 2?
Als het bij de opname niet geheel lukt (ik zag geen EXIF-gegevens) dat moet je gewoon
achteraf aan de schuiven gaan staan. En op z'n minst in RAW fotograferen.
PS (dit maal Post Scriptem):
Graag een paar regels wit tussen de foto's, en gecentreerd vertonen maakt het ook zoveel
aangenamer om te kijken.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtKom op zeg.
Heb je zelfs niet eens met PS of PSE naar het histogram gekeken bij foto 2?
Als het bij de opname niet geheel lukt (ik zag geen EXIF-gegevens) dat moet je gewoon
achteraf aan de schuiven gaan staan. En op z'n minst in RAW fotograferen.
PS (dit maal Post Scriptem):
Graag een paar regels wit tussen de foto's, en gecentreerd vertonen maakt het ook zoveel
aangenamer om te kijken.
1/250 5,6 170mm
Probeer hem te centreren, maar lukt niet.
Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk berichtdeze bewerking beter? is in RAW genomen, bewerkt in PSE raw plug in
1/250 5,6 170mm
Probeer hem te centreren, maar lukt niet.
Mij wel, en hoe ik het doe kan je zien als je dit bericht gaat quoten.
Ik neem even de vrijheid om te laten zien wat ik er van maak.
Ik ken niet de werkelijke kleur van de hond, dat vooropgesteld.
Ik heb bij levels het linkerschuifje tegen de infokromme in het histogram geschoven.
Daarna met remove color cast de ongewenste kleur uit de sneeuw gehaald. Resultaat is
niet toppie maar het gaat in de goede richting.
Indien dit voorbeeld niet gewenst is, dan haal ik dat weg op eerste verzoek.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtIk neem even de vrijheid om te laten zien wat ik er van maak.
abricootje kijkt me leuk eigenwijs aan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht[/CENTER]
Mij wel, en hoe ik het doe kan je zien als je dit bericht gaat quoten.
Ik neem even de vrijheid om te laten zien wat ik er van maak.
Ik heb bij levels het linkerschuifje tegen de infokromme in het histogram geschoven.
Daarna met remove color cast de ongewenste kleur uit de sneeuw gehaald. Resultaat is
niet toppie maar het gaat in de goede richting.
Indien dit voorbeeld niet gewenst is, dan haal ik dat weg op eerste verzoek.
Het histogram moet ik wel nog leren "gebruiken", maar al doende......
thanks.Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600
Comment
-
En fijn uitgelegd hoe hij tot het resultaat kwam. Hier hebben er weer velen iets van opgestoken. Merci Plaatwerker!Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Comment
-
Comment