Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat doe ik verkeerd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat doe ik verkeerd

vanmorgen door het dakvenster staan foto's nemen van vogels met de lange lens (75-300mm)met men canon EOS 1000D

donker en niet scherp(foto)

- de foto' had ik genomen met het programmakeuzewiel bloempje

door de lens was da zo van wow da gaat een mooie zijn, maar na het kijken op pc ,ontgoocheld

op deze foto sta ik op het dichst

Re: wat doe ik verkeerd

Mss exif-gegeven bijplaatsen.
    Wellicht had je camera moeite met het scherpstellen. Evt eens proberen met manueel focus ipv autofocus ?
    There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
    (Ansel Adams)

Comment

tja..als je je ISO al op 400 moet zetten, en dan nog maar een diafragma kan gebruiken van F5.6, en dan een snelheid overhoud van maar een 60ste, is de conclusie:

het was gewoon te donker!
      grt,bouk.
      Last edited by bouk; 19 december 2010, 12:29. Reden: ';,./;
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        tja..als je je ISO al op 400 moet zetten, en dan nog maar een diafragma kan gebruiken van F5.6, en dan een snelheid overhoud van maar een 60ste, is de conclusie:

het wat gewoon te donker!
        grt,bouk.
        yep 300 mm en 1/60 is om dergelijk beeld vragen.
        en die scene/automatische programma's op de camera doem ook niet al te veel goeds hoor.
        leer daavan af te stappen en gebruik de sluitertijdvoorkeur, diafragma voorkeur of manueel! hou de lichtmeter van de camera (te zien in je zoekerbeeld) goed in de gaten)

en lees effe het nodige ivm de basis van fotografie.
        je komt er wel
        nikon stuff

Comment

De foto is inderdaad heel wazig en te donker. Maar daar ben je niet zoveel mee natuurlijk. De lens is niet optimaal (en ik kan 't weten want de mijne is ouder en nog slechter). Maar de instelling van de camera is ook niet goed. Het "bloempje" is niet om bomen en natuur te fotograferen, maar dat is de close up stand. Ik was er niet bij, maar gezien de lichtomstandigheden had je 'm misschien beter op de "nachtstand" had gezet (nogmaals, ik ben het niet zeker natuurlijk).
          Ik vrees er ook voor dat de lens het een beetje moeilijk heeft gehad om scherp te stellen, doordat het vogeltje niet helemaal vrij zit, maar er dunne takjes voor zitten (die dan ook nog wel een beetje zullen bewogen hebben). Volgens mij kan je het beste manueel scherpstellen en ook verschillende diafragma-openingen en sluitertijden proberen.

Nu ja, ik ben ook een simpele amateur, dus neem mijn commentaar ook maar niet tè heel serieus...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            De foto is inderdaad heel wazig en te donker. Maar daar ben je niet zoveel mee natuurlijk. De lens is niet optimaal (en ik kan 't weten want de mijne is ouder en nog slechter). Maar de instelling van de camera is ook niet goed. Het "bloempje" is niet om bomen en natuur te fotograferen, maar dat is de close up stand. Ik was er niet bij, maar gezien de lichtomstandigheden had je 'm misschien beter op de "nachtstand" had gezet (nogmaals, ik ben het niet zeker natuurlijk).
            Ik vrees er ook voor dat de lens het een beetje moeilijk heeft gehad om scherp te stellen, doordat het vogeltje niet helemaal vrij zit, maar er dunne takjes voor zitten (die dan ook nog wel een beetje zullen bewogen hebben). Volgens mij kan je het beste manueel scherpstellen en ook verschillende diafragma-openingen en sluitertijden proberen.

Nu ja, ik ben ook een simpele amateur, dus neem mijn commentaar ook maar niet tè heel serieus...
            echt die standen trekken op de botten!!!
            zo ver mogelijk van weg blijven!! camera doet alles en jij moet volgen! daarvoor heb je geen DSLR
            nikon stuff

Comment

Idd, ik volg de andere commentaren ivm de keuzeprogrammatjes. Verdiep je in de basis van fotografie mtb het diafragma, sluitertijd, ISO, witbalans, autofocus/manueelfocus.
              Op het internet vindt je veel pagina's die je de basis leren. Probeer dit allemaal uit zodat je je dslr leert kennen en je foto's kan nemen op diafragma voorkeur, sluitertijdvoorkeur en manueel. Je foto's zullen na veel oefenen veel beter zijn.
              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

@ david_ve: Ik zweer ook niet bij die voorgeprogrammeerde standen, maar om te leren is het ook niet helemààl slecht hoor. Na verloop van tijd laat je die uiteindelijk toch ook wel voor wat ze zijn. Maar om te leren is het niet super slecht als je 't mij vraagt.
                Wat me wèl opvalt is dat TS, zoals de meesten, de handleiding van het toestel niet heeft gelezen, want anders had ie wel geweten dat het bloempje niet de juiste stand is.
                Akkoord, met theoretische kennis alleen kom je er niet (20 boeken lezen over zwemmen is verre van een garantie om niet te verdrinken ), maar een handleiding lezen is een must. En fotografieboeken kunnen ook nooit kwaad, je steekt er altijd wel ièts van op. Ik heb zelfs nog een oud boek van Canon, maar de basis blijft toch steeds hetzelfde.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  @ david_ve: Ik zweer ook niet bij die voorgeprogrammeerde standen, maar om te leren is het ook niet helemààl slecht hoor. Na verloop van tijd laat je die uiteindelijk toch ook wel voor wat ze zijn. Maar om te leren is het niet super slecht als je 't mij vraagt.
                  Wat me wèl opvalt is dat TS, zoals de meesten, de handleiding van het toestel niet heeft gelezen, want anders had ie wel geweten dat het bloempje niet de juiste stand is.
                  Akkoord, met theoretische kennis alleen kom je er niet (20 boeken lezen over zwemmen is verre van een garantie om niet te verdrinken ), maar een handleiding lezen is een must. En fotografieboeken kunnen ook nooit kwaad, je steekt er altijd wel ièts van op. Ik heb zelfs nog een oud boek van Canon, maar de basis blijft toch steeds hetzelfde.
                  voor mij is dit het slechste wat je kan doen!!
                  ben met mijn d40 ook zo begonnen, wist 0.0 van fotografie! fotos waren ook teleurstellend! dan direct en dag of 2 googlen en basis opgezocht en veel gelezen!
                  sindsdien enkel S,A,M niks anders 't is zoveel eenvoudiger! en de resultaten zijn een stuk beter!!!

't is effe doorbijten in't begin.
                  programma's zijn makkelijker, maar geven vat je van een DSLR kan krijgen!
                  ja kan evengoed met een compact doordoen dan
                  nikon stuff

Comment

De enige automatische stand waarbij je iets kan leren is de P stand,
                    op deze kan jezelf bij iedere foto die je neemt de diafragma,sluitertijd en de iso aanpassen,met deze stand leer je de manuele te gebruiken
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

ok , ik ben al aan het verdrinken ;-)
                      dus bloempje laten varen , en eens kijken wat die sluitertijd, ISO, witbalans,..........zijn

wel nog een beetje chinees voor me, maar we geven niet op, intussen in de namiddag weer foto's genomen, we geven niet op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blackangel Bekijk bericht
                        ok , ik ben al aan het verdrinken ;-)
                        dus bloempje laten varen , en eens kijken wat die sluitertijd, ISO, witbalans,..........zijn

wel nog een beetje chinees voor me, maar we geven niet op, intussen in de namiddag weer foto's genomen, we geven niet op
                        that's the spirit
                        nikon stuff

Comment

Ja Blackangel, je hebt je cam nog maar een paar dagen, dus verwacht nog geen toppers heh!
                          Bij deze foto had je nu wel iets die weer net dat moeilijker was dan de gemiddelde foto zeg maar. Dus zijn de resultaten er ook naar. Veel mensen hier halen voor zoeen foto zwaar materiaal uit de kast.

Je moet je niet laten ontmoedigen erdoor hoor. Gewoon verder oefenen en vooral veel opzoeking doen en dan zal je veel leren over SLR gebruik.

Comment

Re: wat doe ik verkeerd(weer wat gespeeld)

gisteren weer wat zitten spelen met de canon.
                            hoe ik het gedaan heb ,weet ik niet ,want heb zowel de p stand als andere standen gebruikt

manlief een houten plaat gemaakt met gaten erin om te bevestigen aan het raam waar de lens daar kan(foto mees)en na lange tijd hopen op toch 1 goeie foto

met de wagen ,half hangend door het raam foto's nemen van vogels, dat was lachennnnnn................(spreeuwen)

gisteren dochter roepent thuis, " vlug spring in wagen,hier verderop is een reiger geland in de beek naast de straat,,

ik jump in wagen op men pantoffels in de sneeuw :-/
                            kodak gereed zetten ,''is hij weg?? da beest gaat daar nu ook niet blijven zitten tot we daar aankomen om een fotootje te nemen heeeee,,..............

''ja daar, jumt uit de beek, staat op straat..................TREKKEUUUNNN .....hahahahahahaha

sorry voor deze mail , maar was zo leuk

nog niet goed he de kleuren zijn niet top

onderste spreeuw niet scherp :-/

hoe ik het gedaan heb ,weet ik niet ,want heb zowel de p stand als andere standen gebruikt
                            om daarna zo een 100 tal foto's vol spanning te bekijken op pc wat er goed is en niet :-)
                            verslavend zeg

Comment

Da bloempje is enkel voor Macro foto's als ik het goed heb ....
                              Dus objecten die heel erg dichtbij zijn (lees : minder dan een meter).

Dat wist ik zelf al toen ik men eerste digitale camera aanschaftte (Sony DSC-P92)
                              Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

Comment

Working...
                              X