Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Zou mooier zijn als de kaars helemaal alleen in de sneeuw staat, en dan met een lange sluitertijd werken. De flits flitst de sfeer hier weg. Wel een leuk idee.
Ik vraag me af of iedere foto in scene moet gezet worden, dit was gewoon een momentopname bij vrienden..., moet je dan de kaars afzonderen?
Zonder flits wordt alles te geel, heb ik ook geprobeerd en was er niet tevreden over....
Sorry voor mijn reactie maar ben het niet met jullie eens....
Deske,
Sony Alpha 550, 18-55mm 3.5-5.6 + Sigma 70-300mm 4.0-5.6
Het was maar een ideetje, van dat afzonderen. Foto's moeten zeker niet in scene gezet worden, liefst niet vind ik. Maar soms heb je dan ook een foto waar er storende elementen inzitten. Vind je dat de achtergrond de foto mooier/sfeervoller maakt hier?
Het was zeker mooier moest de kaars alleen staan maar kon moeilijk alles verplaatsen zonder dat het zou opvallen op de foto..., toch bedankt voor de eerlijke reactie.....
Deske,
Sony Alpha 550, 18-55mm 3.5-5.6 + Sigma 70-300mm 4.0-5.6
Ok, dan zijn we het daar toch over eens. Enige tip die ik dan nog kan geven; een groter diafragma. Waarom ben je eigenlijk voor f/16 gegaan? Er zijn een paar gegevens in de exif die elkaar wat tegenwerken (f/16 >< 0.8 sec ipv f/8 >< 0.2 sec bv en iso200 >< statief), maar dat kan ook door toeval en omstandigheden zijn natuurlijk.
De kaars op zich is bij nader inzien ook wel de moeite om te fotograferen. En de gloed geeft een mooi en warm effect.
Comment