Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaarslicht in de sneeuw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kaarslicht in de sneeuw

iso 200, F16, 90mm, 0.8 sec, flits met eindsynchronisatie, op statief

Deske,
    Sony Alpha 550, 18-55mm 3.5-5.6 + Sigma 70-300mm 4.0-5.6

Re: Kaarslicht in de sneeuw

de achtergrond lijkt me wat rommelig overkomen (misschien een kwestie van smaak)
    Canon eos 7D

Comment

Ik volg.

Zou mooier zijn als de kaars helemaal alleen in de sneeuw staat, en dan met een lange sluitertijd werken. De flits flitst de sfeer hier weg. Wel een leuk idee.

Comment

Ik vraag me af of iedere foto in scene moet gezet worden, dit was gewoon een momentopname bij vrienden..., moet je dan de kaars afzonderen?
        Zonder flits wordt alles te geel, heb ik ook geprobeerd en was er niet tevreden over....
        Sorry voor mijn reactie maar ben het niet met jullie eens....
        Deske,

Comment

Het was maar een ideetje, van dat afzonderen. Foto's moeten zeker niet in scene gezet worden, liefst niet vind ik. Maar soms heb je dan ook een foto waar er storende elementen inzitten. Vind je dat de achtergrond de foto mooier/sfeervoller maakt hier?

Comment

Het was zeker mooier moest de kaars alleen staan maar kon moeilijk alles verplaatsen zonder dat het zou opvallen op de foto..., toch bedankt voor de eerlijke reactie.....
            Deske,

Comment

Ok, dan zijn we het daar toch over eens. Enige tip die ik dan nog kan geven; een groter diafragma. Waarom ben je eigenlijk voor f/16 gegaan? Er zijn een paar gegevens in de exif die elkaar wat tegenwerken (f/16 >< 0.8 sec ipv f/8 >< 0.2 sec bv en iso200 >< statief), maar dat kan ook door toeval en omstandigheden zijn natuurlijk.

De kaars op zich is bij nader inzien ook wel de moeite om te fotograferen. En de gloed geeft een mooi en warm effect.

Comment

Working...
              X