Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
andere mening hier.
ik vind de niet-interactie tussen de man, en de vrouw net heel boeiend.
twee personen zo kort bij elkaar, in dezelfde feeërieke weersomstandigheden, en toch met heel andere dingen in hun hoofd.
ik zou integendeel het verkeersbord wegklonen. (paal verlengen).
Die schreeuwerige kleuren gaan met te veel aandacht lopen.
ook te overwegen: brommer links wegcroppen. die staat nogal rommelig in beeld en is niet essentieel.
voor het overige: goede straatfotografie.
Hare Majesteit, Beatrix, incognito. Zou me niet verwonderen indien ze zo op een van die
besneeuwde fietsjes springt en de Prinsengracht in dondert. Mooie straatfotografie.
Het enige wat voor mij storend opvalt is het verkeersbord. Voor de rest is dit een schitterende straatfotografie waar een vrolijk mens zich uit in een wonderlijke natuurlijk gebeuren.
Ik volg volledig de mening van de meesten hier.
Heel mooi gebracht maar ik zou ook het verkeersbord wegmoffelen omdat het de rest van de kleuren in de foto uit balans brengt.
Maar verder een goeie hoor!
andere mening hier.
ik vind de niet-interactie tussen de man, en de vrouw net heel boeiend.
twee personen zo kort bij elkaar, in dezelfde feeërieke weersomstandigheden, en toch met heel andere dingen in hun hoofd.
ik zou integendeel het verkeersbord wegklonen. (paal verlengen).
Die schreeuwerige kleuren gaan met te veel aandacht lopen.
ook te overwegen: brommer links wegcroppen. die staat nogal rommelig in beeld en is niet essentieel.
voor het overige: goede straatfotografie.
Kleine reparaties kan ik wel aan maar het voorstel mbt het verkeersbord is te ingrijpend
voor mijn kundigheid. Zelf vind ik de kleurig niet echt schreeuwerig het 'rood' past bij de
jas en de deurstijlen. Het blauw van het bord is het enige blauw in de foto maar voor mij
wel aanvaardbaar. Zonder die brommer (kan ook afgeknipt) ga ik ruimte missen die ik
voor die vrolijke dame wilde vasthouden.
Leuke foto maar de verkeerspaal staat idd wat ongelukkig in beeld. Phothoshoppen zeker ?
Zoals gezegd, daarin ben ik niet zo bekwaam. Ik zal mij niet verzetten tegen een stukje
huisvlijt van u. Laat maar zien. Kunnen we allemaal van leren.
Alledrie bedankt voor de waardering en de suggesties. Zelfde geldt voor de 'volgers'.
Niettemin, na eigen experimenten met andere uitsneden, vind ik dit toch het beste.
als je alles zou gaan doen wat aangeraden wordt, hou je niet veel van je juist spontane straatbeeld foto over hoor.
grt,bouk.
Ik ben het met Bouk eens. Trouwens straatfotografie is een beeld wat je van de straat
plukt. Je loopt er rond, ziet iets wat boeiend, aangenaam, mooi, ontroerend, whatever
is en knip er een prent van.
Je gaat niet eerst alles opruimen. En dat doe je nadien ook niet. Mensen die het daar
niet eens mee zijn, moeten hun typertjes maar voor een blauw scherm fotograferen.
Kunnen ze later het desgewenst decor invullen. Is misschien een beetje cru. Maar ja,
straatfotografie is nu eenmaal een beetje cru.
helemaal met bouk en doudeke eens: juist dat (stukje) verkeersbord en verdere 'rommel' maken er een leuke spontane straatfoto van, minder shoppen= hier meer !
helemaal met bouk en doudeke eens: juist dat (stukje) verkeersbord en verdere 'rommel' maken er een leuke spontane straatfoto van, minder shoppen= hier meer !
Comment