Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • roodborstje vecht tegen sneeuwstorm


  • #2
    Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

    Misschien een uitsnede v.h. roodborstje maken, nu staat het daar zo klein te zijn in die grote wereld

    grt. Ria

    Comment


    • #3
      Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

      Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
      Misschien een uitsnede v.h. roodborstje maken, nu staat het daar zo klein te zijn in die grote wereld

      grt. Ria
      thx voor je reactie
      ja had ik ook al aan gedacht,maar ik wou zoals je zelf zegt dat klein arm vogeltje in een grote witte wereld zetten,voor de kwetsbaarheid te tonen met dit weer
      maar mss door het mindere diepte die ik heb van de sneeuw mss toch een stuk croppen ofzo.
      spijtig genoeg had ik liever het vogeltje scherper afgebeeld gehad maar was niet zo makkelijk als de sneeuw door je zicht waait lol.

      Comment


      • #4
        Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

        Oorspronkelijk geplaatst door crismo Bekijk bericht
        spijtig genoeg had ik liever het vogeltje scherper afgebeeld gehad.
        wat was je camerainstelling dan?
        en met welke lens geschoten?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

          Ik vind het idee en de compositie wel goed, maar de foto zelf vind ik te donker. Ik zou hem wat lichter maken
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Ik vind het idee en de compositie wel goed, maar de foto zelf vind ik te donker. Ik zou hem wat lichter maken
            Mee eens. De foto mist wat pit.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              wat was je camerainstelling dan?
              en met welke lens geschoten?
              grt,bouk.
              mn instellingen waren 1/1000 op sneeuw scene, F5.6
              ISO 720 op 300mm
              de lens was een sigma 70-300mm
              ik ben op manueel gebied nog een totale leek,ik ben het op dat gebied nog maar pas aan het leren.

              Comment


              • #8
                Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

                Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                Ik vind het idee en de compositie wel goed, maar de foto zelf vind ik te donker. Ik zou hem wat lichter maken
                thx
                ja maar ik vind de foto nu al niet zo zuiver (probeer maar eens een heldere foto tijdens een sneeuwstorm te trekken en dat nog eens zonder omver te waaien)
                als ik de foto wat lichter zou maken,gaat die dan niet nog meer flou worden?

                Comment


                • #9
                  Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

                  Ik vind het een schitterend beeld. Net een vogeltje dat net een plasje heeft gemaakt waardoor de sneeuw is verdwenen en rood is geworden van schaamte omdat het betrapt is door een fotograaf

                  Comment


                  • #10
                    Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

                    thx voor de reactie
                    hahaha ja dat zou best kunnen,maar die moet dan wel fameuze blaas gehad hebben

                    Comment


                    • #11
                      Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

                      Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
                      Misschien een uitsnede v.h. roodborstje maken, nu staat het daar zo klein te zijn in die grote wereld

                      grt. Ria
                      Dat is nu net de bedoeling van dit beeld.

                      Zeer geslaagde en sterke compo. Beetje oplichten en
                      https://www.tinicleemputfotografie.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

                        Oorspronkelijk geplaatst door crismo Bekijk bericht
                        thx
                        ja maar ik vind de foto nu al niet zo zuiver (probeer maar eens een heldere foto tijdens een sneeuwstorm te trekken en dat nog eens zonder omver te waaien)
                        als ik de foto wat lichter zou maken,gaat die dan niet nog meer flou worden?
                        Ja maar... is een slecht vertrek Je moet er zelf in geloven en als je toch beginner bent de tips eens uitproberen (daarom niet direct plaatsen). Als het je misschien kan helpen, ga dan eens kijken naar "een dapper plantje"
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Ja maar... is een slecht vertrek Je moet er zelf in geloven en als je toch beginner bent de tips eens uitproberen (daarom niet direct plaatsen). Als het je misschien kan helpen, ga dan eens kijken naar "een dapper plantje"
                          ik weet hetik geloof er wel in ze maar is niet altijd makkelijk van met de geringe technische kennis die ik van spiegelreflex heb tot nu van de fotos te maken die ik wil
                          ik ben niet echt een volledige beginner,ik fotografeer al effe maar ik ben nog wel wat leek als het op spiegelreflex gaat en zeker voor het technische ervan
                          ik had al naar dat dapper plantje gaan kijken

                          Comment


                          • #14
                            Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

                            Oorspronkelijk geplaatst door crismo Bekijk bericht
                            ik weet hetik geloof er wel in ze maar is niet altijd makkelijk van met de geringe technische kennis die ik van spiegelreflex heb tot nu van de fotos te maken die ik wil
                            ik ben niet echt een volledige beginner,ik fotografeer al effe maar ik ben nog wel wat leek als het op spiegelreflex gaat en zeker voor het technische ervan
                            ik had al naar dat dapper plantje gaan kijken
                            De basis van fotografie is voor alle toestellen hetzelfde : diafragma, sluiter en iso.
                            Ik lees : had al gaan kijken... maar je reageert niet ( je mening). Bedoel, als wij ook enkel maar gaan kijken dan krijg jij ook geen enkele reactie, dus... En nog een tip, vooral voor beginnende, je moet niet alleen kijken je moet een foto bestuderen - daar kan je heelwat uit opsteken en indien nodig vragen stellen !
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: roodborstje vecht tegen sneeuwstorm

                              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                              De basis van fotografie is voor alle toestellen hetzelfde : diafragma, sluiter en iso.
                              Ik lees : had al gaan kijken... maar je reageert niet ( je mening). Bedoel, als wij ook enkel maar gaan kijken dan krijg jij ook geen enkele reactie, dus... En nog een tip, vooral voor beginnende, je moet niet alleen kijken je moet een foto bestuderen - daar kan je heelwat uit opsteken en indien nodig vragen stellen !
                              de meeste fotos die ik bekijk zeg ik wel iets op,maar soms vergeet ik al eens te reageren of weet ik gewoon niet wat meer erop te zeggen dan de reacties die er al staan,kan gebeuren he..
                              oh maar ik bestudeer hoor,dat doe ik zeker en vast,bij de een al wat langer dan de andere(en buiten die van mezelf)
                              de meeste vragen die ik wil stellen daar vind ik automatisch wel antwoord tussen de vorige antwoorden dus dat helpt ook,en ik kijk en leer(of probeer toch te onthouden)van alles wat er gepost word.

                              Comment

                              Working...
                              X