Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik mis hier detail, scherpte.
Uw sneeuw komt blauw, vuil over.
Dit kpomt omdat uw toestel wordt beetgenomen.
Door het vele wit heeft het de indruk dat het zeer veel licht binnenkomt, wat in feite niet zo is. daardoor gaat ijue toestel onderbelichten en allerlei bewerkingen uitvoeren.
Dit kun je vermijden door enkele stops ( zie handleiding van je toestel) te overbelichten. Hoeveel hangt af van de omstandigheden en moet men wat uitbroberen.
Dit geldt niet alleen voor sneeuw maar voor alle grote witten opervlakken.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Je wil ons hier iets vertellen aan de hand van bewijsmateriaal en dat vind ik al heel positief op zichzelf. Je kan het zeker als humor interpreteren De opname zelf is nogal zwak doch kon niet beter vanwege omstandigheden. In ieder geval respect voor het zien en de idee (verhaal)
Istelle,Robbydorine, G.R.
Bedankt voor het kijken en het commentaar.
@Robbydorine,
Het overbelichten heb ik hier toegepast, zie exifgegevens ... maar blijkbaar nog niet genoeg ?
Het blauwe, vuile kan misschien een beetje verklaard worden door het feit dat aan de linkerkant de sneeuw wat dunner was en daaronder een " grijs " terras zit ???
Ik kan erin komen dat je op zoek gaat naar meer details .... maar meer was er op dat moment niet te vinden.
Als ik er het volledige " spoor " op wilde hebben, moest ik de kadrering op deze manier doen.
Enfin, oefening baart ooit wel weer eens iets beter dan dit, wellicht en we zullen bij een volgende sneeuwpartij niet na laten om verdere te oefenen op de bedrieglijke witte sneeuw.
Ik mis hier detail, scherpte.
Uw sneeuw komt blauw, vuil over.
Dit kpomt omdat uw toestel wordt beetgenomen.
Door het vele wit heeft het de indruk dat het zeer veel licht binnenkomt, wat in feite niet zo is. daardoor gaat ijue toestel onderbelichten en allerlei bewerkingen uitvoeren.
Dit kun je vermijden door enkele stops ( zie handleiding van je toestel) te overbelichten. Hoeveel hangt af van de omstandigheden en moet men wat uitbroberen.
Dit geldt niet alleen voor sneeuw maar voor alle grote witten opervlakken.
Robby BB
@G.R.
Inderdaad, een niet zo technisch hoogstaande foto misschien, maar als er niks meer is dan dat, kan je er ook niks meer van maken ....
'k Vond inderdaad dat dit een foto kon zijn met een 'streepje' humor in deze koude dagen. Misschien beter in fotofun gezet ?
QUOTE=G.R.;2930034]Je wil ons hier iets vertellen aan de hand van bewijsmateriaal en dat vind ik al heel positief op zichzelf. Je kan het zeker als humor interpreteren De opname zelf is nogal zwak doch kon niet beter vanwege omstandigheden. In ieder geval respect voor het zien en de idee (verhaal)[/QUOTE]
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Moet G.R.wel gelijk geven vond het ook wel grappig.
Aan de sporen te zien zal 't zeker niet van de champagne geweest zijn maar
eerder scheel van den honger.
En de kleur van de sneeuw daar heb ik zelf ook nog wat werk aan
Comment