Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

abstracte fantasie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• abstracte fantasie

Aan jullie om je eigen verhaal bij dit beeld te bedenken ...
    Tips en commentaar welkom,
    groeten,
    deka

There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: abstracte fantasie

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
    .........
    Tips en commentaar welkom,
    Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
    - Camera Model
    - Lens
    - Sluitertijd
    - Diafragma
    - ISO waarde
    - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@ bouk, Exif om een beoordeling te geven ????
      Als ik een mooie vrouw zie vraag ik ook niet welk dieet ze volgt.

Over de foto; technisch ok, scherpte diepte goed gekozen maar voor mij te veel "niets" aan de rechterkant.
      ik zou alles eraf halen tot een paar cm van de opening (totdat de rand op 1/3 van rechts staat) Maar de kans bestaat dat het dan een beetje gewoontjes wordt.
      Probeer eens.

Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment

Bouk,

Exif aangepast,

Berto,
        Bedankt voor je commentaar en tips.
        Veel croppen is er niet meer aan, want de foto stopt echt aan de linkerkant. Als ik je voorstel volg, kom ik ofwel op een vreemd formaat uit, ofwel als ik een fotoformaat wil behouden, verlies ik een heel stuk van het linkerfoto gedeelte.
        Voor mij was het er een beetje om te doen om het contrast tussen links en rechts weer te geven. Persoonlijk vond ik ook dat er rechts toch nog " wat " te zien was met behulp van de druppels. Nu, ik kan je zeker en vast begrijpen als jij dit anders ziet hoor ...
        groeten,
        deka

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht

Over de foto; technisch ok, scherpte diepte goed gekozen maar voor mij te veel "niets" aan de rechterkant.
        ik zou alles eraf halen tot een paar cm van de opening (totdat de rand op 1/3 van rechts staat) Maar de kans bestaat dat het dan een beetje gewoontjes wordt.
        Probeer eens.

Groeten, Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          in de exif zitten juist de tips om die mooie vrouw te versieren!
          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            in de exif zitten juist de tips om die mooie vrouw te versieren!
            grt,bouk.
            Stel je voor; je komt een prachtstuk tegen op straat.
            Je bekijkt die heel aandachtig van boven tot onder en zegt dan:

"ik zie dat je bij weightwatchers bent maar ik denk dat je beter Atkins eens probeert. Zullen we een keer samen gaan eten ?"

Hoe schat je je slaagkansen in?

Groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
              Bouk,

Exif aangepast,
              ?
              grt,bouk.

Comment

1- De exif's vind ik hier onbelangrijk daar ik meen dat de vraag hier omtrent inhoud en vorm handelt - of oordeel ik toch verkeerd ?
                2- Spijtig is dan dat je het antwoordt al geeft na een eerste reactie waardoor mijn visie uitgeteld en waardeloos wordt
                Nochtans vind ik de foto boeiend. Dat grote zwarte vlak waar je blik direct op botst veroorzaakt een beklijvend gevoel. De druppels geven dan als meerwaarde een bedroevend gevoel, tranen - opgesloten tot hier en niet verder. Daarnaast zie je het licht, een doorkijk naar buiten toe. Het illustreert dan weer een panorama (uitzicht op het leven) door het aanwezige raam. Vind dit dus inhoudelijk een mooie weergave
                Oei, nu kon ik het toch niet laten zeker. Hopelijk drijf ik het niet te ver. Sorry hoor, ben nogal ne moeilijke hé
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

G.R.
                  Bedankt voor het kijken en het commentaar. Jouw visie op deze foto is vast en zeker niet waardeloos ... Toen ik deze foto maakte, had ik een dergelijk gevoel bij deze foto.
                  Dus ben ik blij dat ik toch al iemand heb kunnen bereiken die er een zelfde verhaal kan bij bedenken.
                  Langs de andere kant staat het natuurlijk iedereen vrij om er zijn/haar eigen verhaal bij te bedenken. Dit kan het soms ook wel heel leuk maken.
                  groeten,
                  deka

Comment

Working...
                  X