Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
tja...ben geen oogarts, maar ik zie niets vreemds hoor.
heeft ze ergens last van dan?
grt,bouk.
ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt bouk. aan haar ogen scheelt helemaal niets.
ik had het over de ogen op de foto. ik vind dat die precies onnatuurlijk overkomen.
het zou echter kunnen dat het maar een gedacht van mij en dat het tussen mijn oren zit
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
De reflecties precies midden in de pupillen storen omdat ze onnatuurlijk aandoen.
Je kan dat wel corrigeren (wegclonen).
De reflecties in de ooghoeken (neuszijde) zou ik ook eens bekijken op weghalen of verzachten.
Vind dit een mooie plaat van beeldvulling, licht en uitstraling. De twinkeling in de oogjes zitten perfect. Het enige wat ik zou proberen (heb het zelf al uitgetest) is de foto een klein beetje meer licht geven, vooral het gelaat wordt dan prachtig
Vind dit een mooie plaat van beeldvulling, licht en uitstraling. De twinkeling in de oogjes zitten perfect. Het enige wat ik zou proberen (heb het zelf al uitgetest) is de foto een klein beetje meer licht geven, vooral het gelaat wordt dan prachtig
Luiheid wordt genadeloos afgestraft: Ik had mijn adviezen niet zelf onderzocht. Nu wel.
Als je de twinkeling weghaalt, worden het dode oogjes.
Ja, het histogram is bij de hoge lichten helemaal leeg, dus dat verdient correctie.
Maar ik houd vol dat ik de plaats van de twinkeling niet de fraaiste vind en enige
verzachting mag nog steeds van mij.
Luiheid wordt genadeloos afgestraft: Ik had mijn adviezen niet zelf onderzocht. Nu wel.
Als je de twinkeling weghaalt, worden het dode oogjes.
Ja, het histogram is bij de hoge lichten helemaal leeg, dus dat verdient correctie.
Maar ik houd vol dat ik de plaats van de twinkeling niet de fraaiste vind en enige
verzachting mag nog steeds van mij.
Je hebt gelijk Plaatwerker, de twinkeling zou net in het midden van de pupil moeten liggen. Martijn kan dit corrigeren als hij wil
Je hebt gelijk Plaatwerker, de twinkeling zou net in het midden van de pupil moeten liggen. Martijn kan dit corrigeren als hij wil
We zijn het soms aardig eens en toch verschillen we genoeg.
Precies middenin vind ik zo priemend. Ik houd meer van de wat zachtere reflectie van een
raampartij en dan wat over pupil èn iris.
en hier is dus de update.
ik denk wel dat het gelukt is. (is een beetje gokken want ik zit hier achter zo'n scherm dat donker of lichter is afhankelijk van onder welke hoek men kijkt)
groetjes en allemaal en thx voor de comments
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Comment