Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te veel blauw ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• te veel blauw ?

[/IMG]

Re: te veel blauw ?

Ja, maar daar kun je weinig aan doen tenzij je in photoshop selectief het blauw kunt weghalen (ik kan dat niet).
    Als je het blauw in heel de foto weghaalt dan verliest ook de lucht zijn kleur en dat zou jammer zijn.
    Overigens prima foto met mooie diepte.

Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

Comment

[Mod]
      Per dag mag je in de Beginnershoek maar 1 topic openen. Op je andere topics van vandaag gaat er een slotje.

Comment

Ik zou eens met een goede polafilter proberen bij dit soort plaatjes.
        Een goede plolafilter geeft overigens in veel gevallen een goed resultaat waar veel gereflecteerd licht is van water, strand, sneeuw enz... in geval van zeer lichte nevel of mist komen de contrasten ook beter tot hun recht.

mvg
        spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Blauw of niet blauw, toch een mooi plaatje hoor.
          Groeten,
          Stefan

Comment

Mooie compo en prachtig panorama. Een polarisatiefilter kan je hier idd wel helpen...
            Mvg, Joris...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
              Ja, maar daar kun je weinig aan doen tenzij je in photoshop selectief het blauw kunt weghalen (ik kan dat niet).

Groeten, Bert
              dat kan dus wel.
              als je uberhaupt photoshop hebt dan kun je je eydropper tool selecteren. kies een stukje uit je foto dat of wit, middengrijs of zwart zou moeten zijn. shift en klik op dat deel en dan krijg je de balans tussen je kleuren te zien (info rechter bovenhoek van photoshop). als je het juiste punt hebt geselecteerd zouden alle cijfers gelijk moeten zijn, maar dat is zelden het geval. dan kun je curves selecteren waarbinnen je je individuele (rood, groen en blauw) kleurstellingen kunt aanpassen. zet alle getallen gelijk en je foto heeft de juiste kleurstelling.
              http://armando113.wix.com/amartiniphoto

Comment

ik vind die verbeterde foto nu toch ni wat ik door mijn eigen ogen gezien heb..
                het was een prachtige zonnige dag, nu lijkt het een droevige dag als ik naar die foto kijk.
                die boom vooraan heeft niet meer de kleur wat hij moet hebben
                de wolken zijn niet natuurlijk meer ...

voilà ik hoef het mij niet meer af te vragen, neen, niet te veel blauw dus.

Comment

Working...
                X