Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Station van Leuven...(2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Station van Leuven...(2)

2 x een knappe reeks, dit behoort tot het betere werk .
    Van de zes krijgt hier de eerste ook van mij pole position.

grtjs
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Ik vind het ook vreemd hoor...dat je niet zou mogen fotograferen in een station maar het blijkt wel zo te zijn. Maar zoals je zegt...gewoon verder doen. Het zijn openbare gebouwen...auteursrechten? OK, die architect levert mooi werk...maar euhm...met wiens centjes is dat gebouwd? Juist ja, de belastingbetaler...punt uit. Voor privé gebruik zou'k zeggen: klikken maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        En aan en in de Eifeltoren en het Atomium worden geen foto's genomen .
        Ik fotografeer overal en alles. Vooral als ik ergens inkomgeld moet betalen. Als ze willen dat het niet gefotografeerd wordt moeten ze de deuren dan maar voor iedereen dicht houden en dan ook geen entreegeld vragen. Een waar ik mijn materiaal moet af geven, ga ik niet binnen. En wees gerust als je 'aangehouden' wordt gaan ze je niet te lang vasthouden hoor, veel te veel administratieve rompslomp weetjewel. Heb ik ondervonden in de hoofdstad Nicosia van Cyprus. Werd er ook 'aangehouden' door de UNO blauwhelmen voor het nemen van foto's van de Green Line waar om de 10 meter borden staan met verboden fotograferen.... was na 10 minuten geklonken en de foto's mogen behouden ook nog toen ik hen vertelde dat het internet zwart ziet van deze foto's. En dat heb je dan ook eens meegemaakt hé .... Je gelooft toch niet dat ze iemand gaan beboeten en/of opsluiten voor het maken van een verboden foto ?!
        De eerstvolgende keer dat ik in Leuven kom ga ik dat station van onder tot boven fotograferen.... ze zijn gewaarschuwd... ik kom eraan .
        Groetjes
        Laten we het zo stellen : ieder doet wat hij/zij wil, ik heb daar geen zaken mee. Het was enkel de bedoeling mijn bijdrage te leveren aan wetten en regels die lopen en die voor narigheden zouden kunnen zorgen. Veel geluk en succes.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
          Djivan,

Wees er maar zeker van dat je in het station normaal niet mag fotograferen ... Ik was er eens bezig voor een opdracht met een groep, en toen werd mij toch wel gevraagd als ik daar toestemming voor had door de stationschef. Gelukkig had de verantwoordelijke van de groep de toestemming geregeld. Misschien dat je met een groep minder makkelijk kan dan alleen, maar ik hoorde toch ook van iemand die alleen was dat het niet zomaar kan. Dit bv omdat je bv te dicht bij de sporen zou kunnen komen of ergens zou lopen waar het gevaarlijk kan zijn ....
          Vreemd hé, ... een familielid fotograferen als die met de trein op "wereldreis" vertrekt bv zou dus niet mogen ???
          groeten,
          deka
          dat is idd zo,ik ben zo vorig jaar eens door een waalse stationchef uitgescholden voor rotte vis en moest alle foto's die ik toen gemaakt had wissen of had de politie op mijn dak.
          ik moet er wel bij vertellen dat ze aan het werken waren in dat station en ik foto's had gemaakt van een piosser die recht stond op een rijdende waggon.

aan de reactie djivan te zien had ik beter de politie laten komen, want die ene opname was wel supper.

groetjes
          renske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
            dat is idd zo,ik ben zo vorig jaar eens door een waalse stationchef uitgescholden voor rotte vis en moest alle foto's die ik toen gemaakt had wissen of had de politie op mijn dak.
            ik moet er wel bij vertellen dat ze aan het werken waren in dat station en ik foto's had gemaakt van een piosser die recht stond op een rijdende wagon.

aan de reactie djivan te zien had ik beter de politie laten komen, want die ene opname was wel supper.

groetjes
            renske
            Je had ze inderdaad beter laten komen. Zet sommige mannekes ne kepi op en ze denken dat ze ......... (vul maar in) zijn. Als je had gezegd 'laat de politie maar komen' was de kans hééél groot dat al ie al inbond. Die met zijn pikhouweel zal natuurlijk de veiligheidsregels overtreden hebben en misschien was/is de stationsschef wel verantwoordelijk voor de veiligheid in z'n station.... had ie die arbeider dus de wet laten overtreden en was ie bijgevolg zelf in de fout gegaan..... Vandaar zijn "waalse colère" toen jij die fout vastlegde.
            Groetjes
            Groetjes

Comment

Ik ben zo 2 weken geleden uit het station van Gent St Pieters gezet, door de politie. Ik denk dat die man echter een probleem had, want die was overagressief. Die was zo aan het brullen tegen mij dat ik verstijfde omdat ik niet wist wat me overkwam. Hij wou eerst mijn camera in beslag nemen en me administratief aanhouden, maar ik bleef me verzetten daartegen waarop hij me dan uit het station zette
              https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

De eerste is mijn favoriet
                Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

Een heel mooie reeks. Blijkbaar onbewust risicovol geschoten.
                  Luc

Comment

mooie reeks...

de NMBS vraagt 1000€ voor een shoot in het station...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Eerst en vooral een mooie reeks,
                      wat betreft de toelating om beelden te maken in een station heb je inderdaad de toelating van de nmbs nodig. Vaak is dit op enkele uren geregeld met de persdienst en sturen ze je een bewijs dat je de toelating hebt om beelden te maken.

Men zoontje van 3,5 jaar heeft onlangs een leuke reeks gefotografeerd van zijn eerste treinreis, zelf met de kaartjesknippers erop en geen kat die er erg inhad.
                      De mensen poseerden zelf toen ze zagen dat zo'n kleine kapoen foto's aan't maken was.
                      Graag een eerlijke mening.

Comment

Omdat het me bleef intrigeren dat welles/nietes van fotografie in en rond belgische stations ben ik één en ander gaan opzoeken en kwam dit tegen.

Maak er een uitprintje van en neem het mee bij je fototochten in en rond stations.

Groetjes

Comment

Working...
                        X