Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste test productfotografie...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste test productfotografie...

Deze week voor het eerst een ministudio gebruikt en gespeeld met de belichting.
    of

opstelling: zwarte ministudio met 2 bouwlampen links en rechts

opstelling: 1 neutrale spot links van de witte lichttent met grijze ondergrond en buislampen boven.

hier is het blauw er express ingelaten om het effect van buislampen op de witbalans te illusteren. (ook beetje met de dof gespeeld).

bedankt voor het kijken.
    Sven

Re: eerste test productfotografie...

Drie mooie opnames alleen de opname met de kaarsjes was misschien het eerste kaarsje scherp en de twee laatste onscherp

Comment

De glazen vindt ik goed al mogen ze wat scherper zijn
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Mooie beelden, zeker 2 en 3. Maar zoals boven al gezegd: ze zijn te onscherp voor de camera/lens die je hebt gebruikt.

Onscherpte wordt hier veroorzaakt door sluitertijd, aperture en focus. Sluitertijden zijn veel te kort voor de gebruikte focal lengths. Je moet geen schrik hebben van een hogere ISO, ken gewoon de limiet van uw toestel. f11 en f8 lijkt me te kleine diafragma opening, ik denk al dat je een voldoende DOF hebt met f4 en f5.6 (met een full-frame weet ik eigenlijk niet, bekijk het eens na met een DOF calculator). Probeer eens manueel te focussen op de glazen, ik denk dat de autofocus niet goed zijn werkt doet. Bij de kaarsen ligt de focus op de voorkant van de achterste kaars. (Of was dit bedoeld?)

Comment

mijn voorkeur gaat naar de 2 de foto, bij de eerste mocht de reflectie v.h. beeldje er ook volledig opstaan
          grt. Ria

Comment

@allen,

Bedankt voor het delen van jullie commentaren en anderen voor het kijken.

Sven

Comment

De glazen mochten voor mij ook wat scherper en eventueel wat meer contrastrijk. Nu komt het geheel nogal flets en stoffig over.
              Bij de kaarsjes is er inderdaad iets mis gegaan bij je scherpstelling denk ik.
              Je studio doet het wel goed heb ik de indruk...
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                De glazen mochten voor mij ook wat scherper en eventueel wat meer contrastrijk. Nu komt het geheel nogal flets en stoffig over.
                Bij de kaarsjes is er inderdaad iets mis gegaan bij je scherpstelling denk ik.
                Je studio doet het wel goed heb ik de indruk...
                Wat de scherpstelling bij de kaarsen betreft is er feitelijk niets mis gegaan.
                Volgens mij gaat het hier om een zeer beperkte DOF. De focus zit tussen tussen het tweede en het derde kaarsje. Dus er is wel scherpte maar het gebied (scherptediepte,DOF) is te klein.
                Hier kun je de scherptediepte berekenen www.dofmaster.com/dofjs.html
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                X