Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rouwen in Charleroi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rouwen in Charleroi

Rouwen in Charleroi

Like-it or not ?
    Alvast bedankt voor de commentaren...
    Retinas
    Canon EOS 50D, 18-200mm IS

Re: Rouwen in Charleroi

Eerste reactie : de vrouw met de bruine jas in combinatie met de oude bruine deur, dat heeft wel iets... .

Minder is natuurlijk : de lege spaflessen, het tweede figuur dat je niet frontaal ziet , en ....wat mij het meest stoort dat het "supraporte" boven de deur er niet volledig op staat.

Ik vind de foto in totaliteit zeker niet slecht.

gr,
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Fijn, maar de dame in de bruine mantel lijkt me daar toch niet echt staan weg te kwijnen
      van verdriet of enig teken te geven dat ze ergens om rouwt. Nu, iedereen zal wel op zijn
      eigen manier rouwen, of de doden herdenken, maar zij lijkt toch geen last te hebben van
      mooie of dierbare herinneringen. Het lijkt bijna een verplichting waar ze haar geduld bij
      verliest.
      En dat is misschien wel het mooie aan deze foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Het lijkt bijna een verplichting waar ze haar geduld bij
        verliest.
        Wel Doudeke, je beschrijft precies het gevoel die ik ook kreeg toe ik 'live' ter plaatse was. Misschien had ik beter moeten nadenken over een titel.
        Retinas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Retinas Bekijk bericht
          Wel Doudeke, je beschrijft precies het gevoel die ik ook kreeg toe ik 'live' ter plaatse was. Misschien had ik beter moeten nadenken over een titel.
          "Bloemen voor een dode deur" ?

Serieus:
          Je kunt overwegen iets boven het hekwerp te knippen en de witte bloemen wat centraal te
          houden. Links en rechts dan ook wat af.

De spijlen van het hek staan aan de linkerkant keurig rechtop en hoe meer naar rechts hoe
          meer ze hellen. Mij stoort het een beetje. Het doet me ook vermoeden dat deze plaat een
          crop is uit een groter geheel. In ieder geval een zien of het met een perspectiefcorrectie te
          verhelpen is. Indien het inderdaad een crop is, dan natuurlijk de correctie eerst op het
          originele formaat.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Bedankt Plaatwerker. De foto is inderdaad reeds gecropt.
            perspectiefcorrectie, nieuwe crop en zo brengt mij te ver van de oorspronkelijke plaat. Wellicht is de basisfoto uiteindelijk niet goed genoeg. Ik kan er mee leven

Elk zijn ding maar veel verder dan croppen, rechttrekken van horizon en eventuele z/w omzetting ga ik meestal niet. Een beetje "bij-schminken" dus , Plastische chirurgie gaat mij te ver.
            Retinas

Comment

Working...
            X