Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Meer dan correcte foto, alleen had ik een heel stuk van de lucht verwijderd (zo'n centimeter of 3).
Dan krijg je een interessantere compositie.
Verder echt wel een mooie qua kleur en scherpte.
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
eerste keer dat ik term "wandelcafé" hoor ...
De egaal grijze lucht zat je niet mee. Lijkt mij een mooie locatie om terug te keren als er blauwe lucht + schapewolkjes te zien zijn. Met deze compo krijg je dan zeker een prachtige foto ...
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Uitnodigend om zo naar het wandelcafe te stappen ...Mooi.
Voor mij persoonlijk, mag er eventueel nog een deeltje van de lucht af ...
We maken het er voor jou niet makkelijker op met onze verschillende voorstellen.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Uitnodigend om zo naar het wandelcafe te stappen ...Mooi.
Voor mij persoonlijk, mag er eventueel nog een deeltje van de lucht af ...
We maken het er voor jou niet makkelijker op met onze verschillende voorstellen.
groeten,
deka
Geen probleem hoor, we kijken verschillend dus is er een variatie aan meningen hé
1- Alvorens te plaatsen heb ik de verhoudingen 2/3-1/3 en het huidige midden uitgeprobeerd en deze voorstelling was en is naar mijn visie de beste vanwege de dramatiek in de lucht.
2- Grijze of donkere lucht heeft ook zijn inhoudelijke waarde, het ligt enkel wat moeilijker of te fotograferen (keuze van onderwerp) bij gebrek aan licht en kleur uiteraard.
3- Wandelcafé : waarschijnlijk een typisch gebruik in Nederland, toch wat Zuid-Limburg betreft - een prachtig landschap met een wandelvolkje. Heel gemakkelijk voor wandelaars zo'n wandelcafé want zo weet je waar je altijd hartelijk welkom bent, zelfs met beslijkt schoeisel !
Iedereen oprechte dank voor de reacties. En Bouk, genoten hebben we, alleen niet van de zon.
Comment