Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Kleuren en scherpte zijn voorbeeldig...
Maar geef de paddestoel in het vervolg wat ruimte ! Alles is te krap afgesneden, er is geen spanning in het beeld. De manier waarop je je beeld in het kader plaatst, m.a.w. hoe je het beeld uit de werkelijkheid snijdt, is zeer bepalend voor de kwaliteit van je beeld...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Kleuren en scherpte zijn voorbeeldig...
Maar geef de paddestoel in het vervolg wat ruimte ! Alles is te krap afgesneden, er is geen spanning in het beeld. De manier waarop je je beeld in het kader plaatst, m.a.w. hoe je het beeld uit de werkelijkheid snijdt, is zeer bepalend voor de kwaliteit van je beeld...
Greetz, Kariboe
mijn compact camera heb ik op het gras geplaatst tot tegen de paddestoel bijna, daarom dat ik geen ruimte meer heb rond de paddestoel, alleen zo kon ik mooi scherpe paddestoel weergeven, ik denk dat ik een 15 tal foto's genomen heb om dit resultaat te bekomen
Oorspronkelijk geplaatst door vincent lannooBekijk bericht
mijn compact camera heb ik op het gras geplaatst tot tegen de paddestoel bijna, daarom dat ik geen ruimte meer heb rond de paddestoel, alleen zo kon ik mooi scherpe paddestoel weergeven, ik denk dat ik een 15 tal foto's genomen heb om dit resultaat te bekomen
Welnu, in het vervolg je compactje iets verder van de paddestoel plaatsen en wat proberen te spelen met je onderwerp en zijn omgeving : nadenken over waar je best je onderwerp plaatst in het kader, sterke lijnen zoeken, zorgen voor spanning tussen je onderwerp en andere zaken in de buurt, eventueel wachten op boeiend licht, enz...
Dàt is fotografie, dat is leuk om te doen. Dàn krijg je beelden die voor anderen leuk zijn om naar te kijken...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment