Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwitjes?...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zwitjes?...

'k mezelf even bezig gehouden
    Commentaar?

Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

Re: zwitjes?...

Leuke spielerei maar fotografisch geen meerwaarde bij deze z/w foto's.
    Heel soms kan het wel werken, maar hier niet. Het is té voor mij.
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

gaat het hier om de foto's of om het spelen met Photoshop?

Comment

Ik denk dat we ons allemaal wel eens bezondigd hebben aan photoshop spielereien en daar
        achteraf nogal eens schouderophalend op reageren. Probleem met dat inkleuren is dat het
        effect van een mooie foto vaak verloren gaat door dergelijke foefjes.

Comment

Bij die Uil en de laatste deur is het er inderdaad over.
          Bij de tweede foto vind ik het toch wel wat hebben eerlijk gezegd.
          De foto's zelf zijn ook goed. Mooi scherp. Ik had die laatste deur wel gecropt boven de, euhm... hoe noemt zoiets in correct Nederlands,... Bouk, Help?!... boven die betonnen sierstijl dus...
          Stel je kritieken niet te scherp...
          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
            ........... euhm... hoe noemt zoiets in correct Nederlands,... Bouk, Help?!... boven die betonnen sierstijl dus...
            mag ook op zijn Frans hoor. (maar denk latei)

ga ook voor de laatste, maar voor de symmetrie er links een randje af mag.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In den beginne spelen we graag met de knopkes, he?

Pro: de zwart/wit omzetting an sich kan ik wel goed pruimen!
              Contra: de onderwerpen zijn voor mij niet sprekend genoeg en het inkleuren (of terugbrengen van kleur) is er echt wel over. Fotografisch voor mij van geen enkele waarde.

De toepassingen die je uitgevoerd hebt zijn enkel maar een bewijs van technieken die je wenst te beheersen. En dat doe je niet slecht. Nu nog op zoek gaan naar een echte fotografische reden... en je zult er achter komen dat er niet echt één is.

De meeste fotografen gaan naarmate ze vorderen een eigen identiteit proberen te ontwikkelen. De ene doen dat door een bepaalde omzetting te doen of de dynamiek wat breder maken of een welbepaalde toning die ze zich eigen maken... Het inkleuren (of terugbrengen van kleur na een omzetting) is enkel maar een photoshop techniek, niet een identiteit.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                De meeste fotografen gaan naarmate ze vorderen een eigen identiteit proberen te ontwikkelen. De ene doen dat door een bepaalde omzetting te doen of de dynamiek wat breder maken of een welbepaalde toning die ze zich eigen maken... Het inkleuren (of terugbrengen van kleur na een omzetting) is enkel maar een photoshop techniek, niet een identiteit.
                Dat vind ik nu eens geod verwoord. We zijn eigenlijk allemaal op zoek naar een eigen identiteit binnen de fotografie, die eigen manier van fotograferen. Dat klopt helemaal!
                En die spielerei heeft daar idd weinig mee te maken.
                Stel je kritieken niet te scherp...
                Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Allereerst bedankt allemaal om te reageren. Ik moet toegeven dat het inderdaad experimenteren is met een fotoshoptechniek die ik persoonlijk wel leuk vind. Zelf vind ik z/w fotografie wel erg leuk en ik denk dat ik er voor het grootste deel wil in verder gaan. Toch wil ik dat inkleuren niet helemaal laten varen. Misschien niet zo opvallend zoals bij foto drie maar subtieler... Als een soort handtekening ahw. misschien heeft mijn kleurenblindheid er iets mee te maken? Who knows?...
                  nogmaals bedankt voor jullie eerlijke reakties. Stel ik echt op prijs
                  Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

Comment

als je een kleurelement in een z/w-foto wil laten: nooit meer dan 1 kleur (en dan nog niet al te overheersend in beeld!). Hier is er echter, jammer genoeg, sprake van een kakofonie van kleuren en da's een beetje te veel van 't goeie.

Positief: zie het als een goeie PS-oefening die je later nog van pas zal komen
                    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                      Dat vind ik nu eens geod verwoord. We zijn eigenlijk allemaal op zoek naar een eigen identiteit binnen de fotografie, die eigen manier van fotograferen. Dat klopt helemaal!
                      En die spielerei heeft daar idd weinig mee te maken.
                      Als ik even offtopic mag reageren:
                      Toch moet een beetje omzichtig omgegaan worden met het doordrukken van een identiteit: van enkele fotografen (zowel op dit forum als elders) kan ik hun foto's van kilometers ver er uit halen, zonder dat er een handtekening op de foto staat.
                      Het gevaar sluipt er in dat, hoe goed de foto's ook zijn en hoe enorm de foto's hier ook gewaardeerd worden en bejubeld, dat op den duur het onderwerp steeds dezelfde is, maar dat succes geoogst wordt met de techniek van de identiteit. Dat is natuurlijk ook een kwaliteit en verdienste op zich. Maar het geheel herleidt tot de essentie is het soms steeds altijd maar meer van hetzelfde.
                      Niet bedoelend op fotografen hier op het podium kan ik er twee voor de geest halen. Van de ene zeg ik: jij beheerst de techniek van je identiteit heel goed, maar je fotografeert steeds hetzelfde en van de andere zeg ik: hij past z'n identiteit toe op veel verschillende aspecten en hij weet er steeds het beste uit te halen.

Soit, dit is maar mijn mening, he?
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                      X