Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
De compo vind ik wel goed, maar volgens mijn mening zit er nogal wat blauwzweem over heel de foto, en ik begrijp niet dat je met een diafragma 8 geen scherper beeld hebt .
Ofwel heb je helemaal niet verscherpt tijdens het verkleinen ?
Misschien nog even een paar andere reacties afwachten wat die er van vinden.
Groetjes
De compo vind ik wel goed, maar volgens mijn mening zit er nogal wat blauwzweem over heel de foto, en ik begrijp niet dat je met een diafragma 8 geen scherper beeld hebt .
Ofwel heb je helemaal niet verscherpt tijdens het verkleinen ?
Groetjes
Mee eens. De kleuren zijn nogal ééntonig en je mist heel wat scherpte... Hoe was je scherpstelling euhlm ingesteld? Spot, Center weighed, Overall?
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Ach, kleurzweempjes e.d. zijn altijd nog weer te corrigeren.
Maar bij een volgende keer toch trachten het zweefding boven de bergen te houden en de
piloot voor de lichtere achtergrondbergen. Had zoveel mooier geweest. Maar soms heeft
men het niet voor het kiezen of heeft men het gezien en komt de click van het toetsel net te laat.
Last edited by Plaatwerker; 4 november 2010, 14:18.
Reden: typefout
....... en ik begrijp niet dat je met een diafragma 8 geen scherper beeld hebt .
8000ste(ipv 500ste) en onderbelicht, zie EBV.
grt,bouk.
bedankt voor al de opmerkingen en tips.
Ik denk dat ik zelf zo beheesterd was door het wijdse uitzicht dat ik een foto 'met het gehele landschap erop' verkoos zodat ik weinig aandacht had voor die 'zwever' die bijna letterlijk van voor mijn neus ( 45 mm brandpunt op FT) van de berg af sprong.
De 2e is idd als foto beter en krachtiger.
Comment