Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Missie geslaagd ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Missie geslaagd ?

Hallo iedereen,

Toen ik deze foto maakte was het voor mij perfect duidelijk waar ik naar toe wilde.
    Nu is mijn vraag : kunnen jullie eens beschrijven wat jullie "zien", "bedenken" bij deze foto ?
    Op die manier weet ik als mijn opzet geslaagd is.
    Ik wacht nog even met mijn bedoeling met deze foto duidelijk te maken, zo kunnen jullie onbevooroordeeld kijken.
    Technische tips en commentaren zijn natuurlijk ook welkom.
    Alvast bedankt voor het kijken,
    groeten,
    deka

There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Missie geslaagd ?

ik zie:
    raadselachtige witte lijn aan de rechterkant.
    heeft die een bedoeling?
    (iemand die wegvlucht?)
    en de steen op de voorgrond?
    ik zou denken dat die daar niet zomaar ligt, maar dat die in het scenario past.

ik bedenk:
    waar het over gaat,
    ja daar kan je veel voor bedenken natuurlijk.
    zoveel kijkers, zoveel meningen.
    voor mij is het een graffitispuiter die zn ding gaat doen op dat muurtje rechtsboven.

Comment

Moeten we nu beginnen raden achter de bedoeling van een bepaalde foto? Dan zul je toch
      met een iets meer informatieve foto moeten komen, lijkt me. Wat ik zie is iets wat aan
      de rechterkant op een witte streep lijkt. Iets verderop staat iemand met iets als sport-
      schoenen aan. Misschien gaat hij op het gemak naar de streep, buigt voorover en wordt
      weggeschoten voor een sprint of iets dergelijks?
      Ooit was ik in een instelling voor mensen met problemen. In hun wandelpark was er ook
      een streek getrokken. Tot daar en niet verder. De mensen draaiden zich om alsof ze voor
      een muur stonden. Zij die toch verder liepen, kregen een behandeling.
      Maar zoals gezegd, foto bevat iets te weinig informatie waardoor je moet gaan gokken.
      En dat doe ik eigenlijk het liefst als ik er een fortuintje mee kan verdienen. Of een paard.

Comment

Doudeke, Control - Z;

Alvast bedankt om even tijd te maken om stil te staan bij mijn vraag.
        Ik begrijp jullie probleem in verband met mijn vraag " Wat kan je bedenken bij deze foto " ...
        Waarom stel ik die vraag ?
        Als fotograaf maak je een foto in een bepaald kader, bepaalde ruimte, op een bepaald tijdstip. Je zit met een bepaalde gedachte in je hoofd en bij het bekijken van je gemaakte foto is de gedachte zo klaar als een klontje. Als anderen naar de foto kijken komt de gedachte die voor de fotograaf zo klaar was, bij die anderen totaal niet op ...
        Je kan dus soms als fotograaf je als het ware " blind staren " op je foto ...
        Het zal dan wel een stuk aan de foto liggen en de manier van het nemen van de foto dat de gedachte van de fotograaf niet duidelijk is voor anderen.
        Een beetje moeilijk uitgelegd, maar hopelijk begrijpen jullie waar ik naar toe wil.

De " verhalen " die jullie bij deze foto bedenken zijn nu een mooi voorbeeld van wat eigenlijk niet mijn bedoeling was, maar daar kunnen jullie niks aan doen.
        Ik wou een foto maken van een eerder " niet zo klassiek " beeld van de herfst.
        Een natte namiddag, zonder late herfstzon, ... Een loper nog net in het beeld, een toeschouwer op de achtergrond ...

groeten,
        deka

Comment

Ik kan daar niks van maken
          Volgens mij in de rechterhoek is dat geen streep maar iemand die voorbij wandeld
          met een jeans en basketters.
          Maar wat hier achter zit, wie weet dat, alleen jij denk ik

Grts S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
            Ik wou een foto maken van een eerder " niet zo klassiek " beeld van de herfst.
            Een natte namiddag, zonder late herfstzon, ... Een loper nog net in het beeld, een toeschouwer op de achtergrond ...
            laat dat nou exact zijn, wat ik dacht dat het voorstelde.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ok , iedereen zijn gedacht .
              Het eerste dat in mij opkwam was ... een slecht balhoofd .
              Ik heb de meeste van je foto's hier op BD gezien , en ik vind ze super , maar deze kan ik echt niet plaatsen , sorry .

Grtz .

Dirk .
              Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Ik moet denken aan herfst en iemand die aan 't hardlopen is in een bossig gebied.

Comment

Ik kan het ten zeerste appreciëren dat je naar inhoud, sfeer en impressie zoekt wat dan een ander soort beeld oproept naast de klassieke foto's. Hier kom je dan wel terecht bij een beperkte doelgroep van mensen die creatieve kunst behandelen. Uit ervaring weet ik dat beiden heel moeilijk te verzoenen zijn !
                  Je foto : "missie geslaagd ?" Een titel die het beeld moet dragen. Aan je uitleg lijkt me dit niet te kloppen - je zocht naar meningen en uiteraard stroken deze niet. Tevens die witte streep is onduidelijk om een jogger te zijn en brengt daar dus al volledige verwarring.
                  Voor de rest : lees de reactie van "doudeke" en je bent al een eind op weg !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Shooter 1970, Jendi, Bouk, Mr Spaceman, G.R.

Bedankt voor het kijken en het commentaar.
                    @Shooter1970,
                    Kan er mee leven dat je niks ziet in deze foto. Wat betreft de witte streep zit je er dus niet ver naast. Dus je ziet er toch iets van het " mijne " in ...
                    @Jendi,
                    Bedankt voor het compliment wat betreft de andere geposte foto's ... Kan er mee leven dat je deze dan weer niet goed vindt. Uiteindelijk blijven foto's toch ook wel persoonlijke smaken en voorkeuren ...
                    @Bouk, Mr Spaceman,
                    Blij te lezen dat er sommigen dan wel mijn bedoeling in de foto herkennen
                    @ G.R.
                    Wat betreft de witte streep van de jogger ... ik heb er nog een aantal waar de jogger dan wat duidelijker opstaat, maar persoonlijk gaat voor mij dan teveel aandacht naar de jogger en niet meer naar het " herfstgevoel " ....
                    Wat betreft de titel : verkeerde keuze van mijn kant ... Ik had misschien beter ingetikt : " Vraag naar impressie " of " Hulp gevraagd " of zoiets ??? Met mijn titel wilde ik hier eigenlijk aangeven of ik geslaagd was in mijn opzet om de sfeer van de herfst weer te geven. Een titel kan een verduidelijking zijn van de foto of een weergave van je eigen idee rond de foto. Maar op sommige plaatsen geef je een foto gewoon af , zonder titel ...Dan moet de foto voor zich kunnen spreken.
                    Ik heb zeker en vast niks tegen klassieke foto's hoor ... Ik maak er ook nog heel wat van die soort. Maar stilaan ervaar ik dat de foto's die blijven hangen, degene zijn die soms met minder " evidente " zaken naar voor komen ...
                    Enfin,de herfst duurt nog een tijdje en ik kan me dus nog wat uitleven op zoek naar mijn " missie " ...

Groeten,
                    deka

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Ik kan het ten zeerste appreciëren dat je naar inhoud, sfeer en impressie zoekt wat dan een ander soort beeld oproept naast de klassieke foto's. Hier kom je dan wel terecht bij een beperkte doelgroep van mensen die creatieve kunst behandelen. Uit ervaring weet ik dat beiden heel moeilijk te verzoenen zijn !
                    Je foto : "missie geslaagd ?" Een titel die het beeld moet dragen. Aan je uitleg lijkt me dit niet te kloppen - je zocht naar meningen en uiteraard stroken deze niet. Tevens die witte streep is onduidelijk om een jogger te zijn en brengt daar dus al volledige verwarring.
                    Voor de rest : lees de reactie van "doudeke" en je bent al een eind op weg !

Comment

Working...
                    X