Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

n beetje natuur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• n beetje natuur

hmm,

onlangs in averbode even de bossen gaan verkennen,
    even een poging tot macrofoto en een eekhoorn in een boom

benieuwd wat jullie ervan vinden,

Canon EOS 550D - Tamron 18-270 mm - Canon 50 mm F1.8 II - Sigma 170 - 500 mm

Re: n beetje natuur

Nog geen reacties? Hier dan een poging van mij:

1e foto: duidelijk de beste van de twee. Een lieveheersbeestje is altijd moeilijk omdat er heel snel reflecties optreden op het schild, en dat zie je ook hier. De achtergrond is nogal druk, maar daar is met jouw materiaal niet veel aan te doen vrees ik. Een echte macro (dit is technisch gezien geen macro, maar close-up) zou bijvoorbeeld enkel het lieveheersbeestje en het takje in beeld brengen, wat vanzelf al een minder drukke achtergrond oplevert.

2e foto: Deze is zo onscherp dat hij bij mij gewoon in de prullenbak zou gegaan zijn. De oorzaak is een te lange sluitertijd voor dit onderwerp.
    www.elwee.net

Comment

Heel herkenbare beginnersfoto's. Ik heb er ook zo'n, met chromatische aberratie en al.
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

idd, ik ben nog maar een prille beginner,

uiteindelijk wil ik graag tot astrofotografie en marcrofotografie geraken op
        een degelijke manier, maar welke lenzen moet ik dan voor macrofotografie weer gebruiken ? (een beginner he )

ik sta op het punt een D3000 inclus. 55-200 VR lens en 18-55 lens

is dat een goede start of is dit model al te fel achterhaalt ?

Gr.

McJerry
        Canon EOS 550D - Tamron 18-270 mm - Canon 50 mm F1.8 II - Sigma 170 - 500 mm

Comment

Voor macro fotografie gebruik je een macro objectief, zo simpel is dat. Macro objectieven zijn altijd objectieven met vast brandpuntsafstand (60mm, 100mm, 180mm, ...), en hebben dus niet de mogelijkheid om te zoomen. Zoomen doe je door zelf dichterbij of verderaf te gaan. Afhankelijk van je noden/onderwerpen/budget maak je een keuze. Naast de merkeigen objectieven zijn zowat alle macro objectieven van third-party leveranciers (sigma, tamron, ...) ook perfect bruikbaar.

Al mijn macro's zijn gemaakt met de 100mm macro van canon.

Ik ben niet zo thuis in Nikon, maar als ik me niet vergis is er intussen reeds een opvolger van de D3000, namelijk de D3100. Ook de objectieven lijken mij in orde als beginner, maar wellicht kan iemand met meer Nikon kennis hierover iets meer vertellen.
          www.elwee.net

Comment

Working...
          X